- כ"ד ניסן ה'תשפ"ה 22/04/2025′וואלה′: הצוללן שהותקף אמש על ידי כריש הוא בן 40 מפתח תקווה. בני משפחתו מספרים שהוא "חובב כרישים"
מקומי
86% מתושבי המרכז העידו כי הם נוסעים בפקקים כל יום
ט"ו אדר ה'תש"פ 11/03/2020
מערכת ′פיתה′
86% מתושבי אזור המרכז נוסעים בכל יום בפקקים. כשליש מהמשיבים (29%) טוענים כי הם נוסעים בפקק בין שעה לשעתיים ואף יותר בכל יום. כל זאת מתברר מסקר חדש שביצעה עמותת אור ירוק באמצעות מכון הסקרים 'מאגר מוחות'.
כולנו מרגישים את עומסי התנועה בכבישים, בעיקר בעורקי התנועה המרכזיים כאשר השימוש בתחבורה הציבורית נתפס כחוויה לא חיובית. כאשר נתבקשו הנשאלים מהמרכז לתת ציון לרמת התחבורה הציבורית בישראל בהשוואה לזו הקיימת במדינות אירופה, העניקו הנשאלים את הציון הממוצע הנמוך - 4.16.
עוד עולה מהסקר באזור המרכז כי:
64% מהתושבים טוענים שמשרד התחבורה לא משקיע מספיק משאבים לפתרון בעיית הפקקים.
66% מהנשאלים באזור המרכז העניקו לשר התחבורה ציון בין 1-5 (מתוך 10) – ציון נכשל בטיפול בבעיית הפקקים.
77% מאמינים כי שיפור התחבורה הציבורית יתרום במידה רבה או במידה רבה מאוד לצמצום תאונות הדרכים.
61% העריכו כי מה שיכול להקל על הפקקים הוא שיפור התחבורה הציבורית.
ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "הציבור רואה בעומסי התנועה בעיה לאומית. בקרוב מאוד מדינת ישראל תהיה שרויה בפקק תנועה אחד גדול. המשק הישראלי ניזוק באופן קשה מעומסי התנועה והזמן שהציבור מבזבז בפקקים במקום להיות בעבודה או בזמן איכות עם המשפחה והחברים הולך וגדל. במשך שנים ממשלות ישראל הזניחו את תחום הסעת ההמונים והגענו למצב שאנשים לא משתמשים בתחבורה הציבורית כי היא לא נוחה, לא זמינה ולא יעילה. את המצב הזה חייבים לשנות באמצעות העדפת התחבורה הציבורית על פני הרכב הפרטי. אם נצליח להעביר נוסעים מהרכב הפרטי לתחבורה הציבורית נצליח לצמצם את תאונות הדרכים, להקטין את זיהום האוויר ולחסוך למשק הישראלי כסף רב".
משרד התחבורה לא עושה די: רוב הנשאלים מכלל האזורים חשים כי משרד התחבורה לא משקיע מספיק משאבים לפתרון בעיית העומסים בכבישים.
המחקר בוצע במהלך חודש ינואר 2020 באמצעות סקר אינטרנטי באמצעות פאנל קבוע רב משתתפים בקרב 500 גברים ונשים בגילאי 18 ומעלה, מתוכם 410 יהודים ו-90 ערבים, המהווים מדגם ארצי מייצג של האוכלוסייה במדינת ישראל.
(צילום אילוסטרציה: עיריית פ"ת)
תגובות
הוסף תגובה
הוסף תגובה
כולנו מרגישים את עומסי התנועה בכבישים, בעיקר בעורקי התנועה המרכזיים כאשר השימוש בתחבורה הציבורית נתפס כחוויה לא חיובית. כאשר נתבקשו הנשאלים מהמרכז לתת ציון לרמת התחבורה הציבורית בישראל בהשוואה לזו הקיימת במדינות אירופה, העניקו הנשאלים את הציון הממוצע הנמוך - 4.16.
עוד עולה מהסקר באזור המרכז כי:
64% מהתושבים טוענים שמשרד התחבורה לא משקיע מספיק משאבים לפתרון בעיית הפקקים.
66% מהנשאלים באזור המרכז העניקו לשר התחבורה ציון בין 1-5 (מתוך 10) – ציון נכשל בטיפול בבעיית הפקקים.
77% מאמינים כי שיפור התחבורה הציבורית יתרום במידה רבה או במידה רבה מאוד לצמצום תאונות הדרכים.
61% העריכו כי מה שיכול להקל על הפקקים הוא שיפור התחבורה הציבורית.
ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "הציבור רואה בעומסי התנועה בעיה לאומית. בקרוב מאוד מדינת ישראל תהיה שרויה בפקק תנועה אחד גדול. המשק הישראלי ניזוק באופן קשה מעומסי התנועה והזמן שהציבור מבזבז בפקקים במקום להיות בעבודה או בזמן איכות עם המשפחה והחברים הולך וגדל. במשך שנים ממשלות ישראל הזניחו את תחום הסעת ההמונים והגענו למצב שאנשים לא משתמשים בתחבורה הציבורית כי היא לא נוחה, לא זמינה ולא יעילה. את המצב הזה חייבים לשנות באמצעות העדפת התחבורה הציבורית על פני הרכב הפרטי. אם נצליח להעביר נוסעים מהרכב הפרטי לתחבורה הציבורית נצליח לצמצם את תאונות הדרכים, להקטין את זיהום האוויר ולחסוך למשק הישראלי כסף רב".
משרד התחבורה לא עושה די: רוב הנשאלים מכלל האזורים חשים כי משרד התחבורה לא משקיע מספיק משאבים לפתרון בעיית העומסים בכבישים.
המחקר בוצע במהלך חודש ינואר 2020 באמצעות סקר אינטרנטי באמצעות פאנל קבוע רב משתתפים בקרב 500 גברים ונשים בגילאי 18 ומעלה, מתוכם 410 יהודים ו-90 ערבים, המהווים מדגם ארצי מייצג של האוכלוסייה במדינת ישראל.
(צילום אילוסטרציה: עיריית פ"ת)
תגובות
הוסף תגובה
הוסף תגובה