- כ"ד ניסן ה'תשפ"ה 22/04/2025′וואלה′: הצוללן שהותקף אמש על ידי כריש הוא בן 40 מפתח תקווה. בני משפחתו מספרים שהוא "חובב כרישים"
מקומי
נפתח לתנועה מסוף אבנת
ג' אלול ה'תש"פ 23/08/2020
מערכת ′פיתה′
עיריית פתח תקוה סיימה את העבודות במסוף אבנת (המסוף ע"ש האחים יואב ויותם חכם) שליד הקניון הגדול וביום שישי פתחה אותו. במקום 17 עמדות אוטובוסים, חדר מנוחה לנהגים ממוזג ונוח, חדר אבידות, עמדות אוטומטיות להטענת רב קו בנוסף לנציגים המוכרים במזומן במשרדי המסוף, ועמדות מידע דיגיטליות המאפשרות לדעת את זמני ההגעה של האוטובוסים בעברית, ערבית ואנגלית וכמו כן לבנות מסלול נסיעה מיטבי כאשר הנוסע מזין את מקום הימצאו והיעד אליו הוא רוצה להגיע.
כזכור, המסוף היה "תקוע" במשך שנים מאחר והאוטובוסים שיצאו מהמסוף לא השתלבו באופן מיטבי בתנועה ברחוב ז'בוטינסקי והיה צורך בשינוי מהותי גיאומטרי של המסוף, דבר שהצריך פירוק חלק מהמסוף ובנייתו מחדש, כולל סלילת נתיב העדפה לתחבורה ציבורית הן בכניסה למסוף והן ביציאה ממנו. הותקן רמזור חדש ייעודי לאוטובוסים, המוביל אותם היישר מהנת"צ החדש במסוף לנת"צ בז'בוטינסקי. העבודות תואמו עם חברת נת"ע – הרכבת הקלה, והותאמו להפעלת הרכבת בעתיד. במקום הונחו מסילות בצומת כחלק מהתכנון לטווח הרחוק של פעילות הרכבת הקלה והסעת ההמונים בפ"ת.
משרד התחבורה ונתיבי איילון מכינים יחד עם הרשות תכנית אב לתחבורה הנבנית בשנה וחצי האחרונות, לגבי פריסת הקווים, נתיבי תחב"צ ומערך התחבורה בעיר בכלל ובמסוף בפרט.
ראש העיר רמי גרינברג "התחבורה הציבורית בפתח תקוה עוברת שדרוג יסודי, מהפכני וחסר תקדים! לאחר שנים בהם המסוף עמד כאבן שאין לה הופכין, קידמנו אותו והתחלנו בשדרוג המסוף על מנת שיתאים למרחב הציבורי ולכביש הראשי בו הוא משתלב. במסוף אבנת החדיש, קיימים 17 עמדות אוטובוסים ושש עמדות מידע מתקדמות. במסוף יעברו קווים רבים, יתווספו קווים חדשים, ובעיר לבסוף תהיה רשת הקווים ענפה ויעילה שתיתן מענה לצרכי כל הנוסעים בכל רחבי העיר ותהיה אלטרנטיבה ראויה ואיכותית לרכבים הפרטיים, ובכך נצמצם את מספר הנפגעים בדרכים ואת זיהום הסביבה. אני מודה לכל השותפים שלנו לדרך ובמיוחד לעובדי אגף תנועה - מינהל הנדסה".

צילומים: עיריית פ"ת
לקידום הפרויקט שותפים: מינהל הנדסה אגף התנועה ותח"צ בעיריית פ"ת שמובילים במקצועיות רבה את השינוי התחבורתי בעיר, אגף תחב"צ במשרד התחבורה, אגף תחב"צ בנתיבי איילון ואגף התנועה בנת"ע – הרכבת הקלה.
תגובות
הוסף תגובה
הוסף תגובה
כזכור, המסוף היה "תקוע" במשך שנים מאחר והאוטובוסים שיצאו מהמסוף לא השתלבו באופן מיטבי בתנועה ברחוב ז'בוטינסקי והיה צורך בשינוי מהותי גיאומטרי של המסוף, דבר שהצריך פירוק חלק מהמסוף ובנייתו מחדש, כולל סלילת נתיב העדפה לתחבורה ציבורית הן בכניסה למסוף והן ביציאה ממנו. הותקן רמזור חדש ייעודי לאוטובוסים, המוביל אותם היישר מהנת"צ החדש במסוף לנת"צ בז'בוטינסקי. העבודות תואמו עם חברת נת"ע – הרכבת הקלה, והותאמו להפעלת הרכבת בעתיד. במקום הונחו מסילות בצומת כחלק מהתכנון לטווח הרחוק של פעילות הרכבת הקלה והסעת ההמונים בפ"ת.
משרד התחבורה ונתיבי איילון מכינים יחד עם הרשות תכנית אב לתחבורה הנבנית בשנה וחצי האחרונות, לגבי פריסת הקווים, נתיבי תחב"צ ומערך התחבורה בעיר בכלל ובמסוף בפרט.
ראש העיר רמי גרינברג "התחבורה הציבורית בפתח תקוה עוברת שדרוג יסודי, מהפכני וחסר תקדים! לאחר שנים בהם המסוף עמד כאבן שאין לה הופכין, קידמנו אותו והתחלנו בשדרוג המסוף על מנת שיתאים למרחב הציבורי ולכביש הראשי בו הוא משתלב. במסוף אבנת החדיש, קיימים 17 עמדות אוטובוסים ושש עמדות מידע מתקדמות. במסוף יעברו קווים רבים, יתווספו קווים חדשים, ובעיר לבסוף תהיה רשת הקווים ענפה ויעילה שתיתן מענה לצרכי כל הנוסעים בכל רחבי העיר ותהיה אלטרנטיבה ראויה ואיכותית לרכבים הפרטיים, ובכך נצמצם את מספר הנפגעים בדרכים ואת זיהום הסביבה. אני מודה לכל השותפים שלנו לדרך ובמיוחד לעובדי אגף תנועה - מינהל הנדסה".

צילומים: עיריית פ"ת
לקידום הפרויקט שותפים: מינהל הנדסה אגף התנועה ותח"צ בעיריית פ"ת שמובילים במקצועיות רבה את השינוי התחבורתי בעיר, אגף תחב"צ במשרד התחבורה, אגף תחב"צ בנתיבי איילון ואגף התנועה בנת"ע – הרכבת הקלה.
תגובות
הוסף תגובה
הוסף תגובה