- כ"ד ניסן ה'תשפ"ה 22/04/2025′וואלה′: הצוללן שהותקף אמש על ידי כריש הוא בן 40 מפתח תקווה. בני משפחתו מספרים שהוא "חובב כרישים"
חינוך
90% מתלמידי התיכונים העירוניים בפ"ת זכאים לתעודת בגרות
ח' אלול ה'תש"פ 28/08/2020
מערכת ′פיתה′
בתי הספר התיכוניים העירוניים בפתח תקוה ממשיכים לשמור על רמת זכאות גבוהה לבגרות, מעל 90% מתלמידי בתי הספר התיכוניים בפ"ת זכאים לתעודת בגרות. כך מסרה העירייה בהסתמך על נתוני משרד החינוך. יחד עם זאת, פתח תקווה לא נמצאת בעשירייה הראשונה. לבד מיישובים דרוזים בצפון, מככבת שכנתינו, גבעת שמואל עם 100 אחוז הצלחה.
ייתכן וההסבר לפער הזה לטובת פ"ת הוא ההסבר דלהלן: רמת הזכאות לבגרות הכללית בעיר מושפעת מהגיוון החברתי והסוציואקונומי שמאפיין ומייחד את פתח תקווה וכולל גם את מוסדות הלימוד החרדיים שחלקם לומדים לבגרות אבל אינם נגשים למבחנים.
בעיר פתח תקווה אחוז הזכאות לבגרות מכלל הגרים ברשות הוא: 77.3% לעומת 69.7% בארצי (כולל חינוך מיוחד). הזכאות לבגרות בפ"ת מכלל הגרים בעיר גבוהה יותר מנתניה, בת ים, באר שבע ואשדוד (בהן אוכלוסייה חלשה בהיקפים גדולים, בדגש על יוצאי אתיופיה), ודומה לחיפה וחולון.
בין המוסדות המובילים בפ"ת: דעת מבינים, אולפנת למרחב ואולפנית ישורון.
אחוז התלמידים הזכאים לתעודת בגרות הכוללת אנגלית ברמה של 5 יחידות מתוך כלל הלומדים ב-י"ב בפ"ת הוא 47.9% (39.1% בארצי). אחוז התלמידים הזכאים לתעודת בגרות הכוללת מתמטיקה ברמה של 5 יח"ל מתוך כלל הלומדים ב-י"ב בפ"ת הוא 18% (15.5% בארצי).
ראש העיר רמי גרינברג, עם כניסתו לתפקיד, החל לפעול לצמצום משמעותי של מספר הלומדים במוסדות העיר שאינם גרים בעיר וכן לצמצום מספר תלמידי העיר שיוצאים ללמוד מחוץ לעיר. יישום המדיניות יקטין את הפער בזכאות הבגרות בין מספר הלומדים בעיר למספר הגרים בעיר.
גרינברג: "פתח תקוה הינה עיר הטרוגנית המרכיבה מגוון רחב של אוכלוסיות. על אף הייחודיות שבה, תלמידי העיר מובילים ברוב הפרמטרים החינוכיים מעל הממוצע הארצי. עבודתם המסורה של עובדי ההוראה המסורים ניכרת ומורגשת גם בנתונים עצמם. אני מודה למורים ולמורות, המנהלים והמנהלות הנפלאים בפ"ת על עבודתם וכן לאנשי מינהל החינוך בעירייה. עיריית פתח תקוה מפנה משאבים רבים בחינוך, הן בשיפוצי קיץ בהיקפים חסרי תקדים והן בפיתוח ועידוד תכניות חינוכיות. מסגרות החינוך המיוחד בעיר הם מבין המובלים בישראל ונותנים מענה רחב לכלל הלקויות. החינוך נמצא בראש סדר העדיפויות העירוני ואנחנו נמשיך לעבוד עם אנשי ההוראה בשיתוף פעולה מלא ונאפשר מתן כלים חינוכיים ככל שיידרש לטובת הצלחת דור העתיד בפתח תקוה."
ראש מינהל החינוך רון כץ " אני גאה בתלמידנו היקרים ומבטיח כי נמשיך לעשות כל שביכולתנו כדי שיצליחו בלימודיהם ויגיעו להישגים חינוכיים וערכיים. התפיסה העירוני היא כי ההשקעה בחינוך היא השקעה בטוחה שתניב תוצאות בעתיד."
תגובות
הוסף תגובה
הוסף תגובה
ייתכן וההסבר לפער הזה לטובת פ"ת הוא ההסבר דלהלן: רמת הזכאות לבגרות הכללית בעיר מושפעת מהגיוון החברתי והסוציואקונומי שמאפיין ומייחד את פתח תקווה וכולל גם את מוסדות הלימוד החרדיים שחלקם לומדים לבגרות אבל אינם נגשים למבחנים.
בעיר פתח תקווה אחוז הזכאות לבגרות מכלל הגרים ברשות הוא: 77.3% לעומת 69.7% בארצי (כולל חינוך מיוחד). הזכאות לבגרות בפ"ת מכלל הגרים בעיר גבוהה יותר מנתניה, בת ים, באר שבע ואשדוד (בהן אוכלוסייה חלשה בהיקפים גדולים, בדגש על יוצאי אתיופיה), ודומה לחיפה וחולון.
בין המוסדות המובילים בפ"ת: דעת מבינים, אולפנת למרחב ואולפנית ישורון.
אחוז התלמידים הזכאים לתעודת בגרות הכוללת אנגלית ברמה של 5 יחידות מתוך כלל הלומדים ב-י"ב בפ"ת הוא 47.9% (39.1% בארצי). אחוז התלמידים הזכאים לתעודת בגרות הכוללת מתמטיקה ברמה של 5 יח"ל מתוך כלל הלומדים ב-י"ב בפ"ת הוא 18% (15.5% בארצי).
ראש העיר רמי גרינברג, עם כניסתו לתפקיד, החל לפעול לצמצום משמעותי של מספר הלומדים במוסדות העיר שאינם גרים בעיר וכן לצמצום מספר תלמידי העיר שיוצאים ללמוד מחוץ לעיר. יישום המדיניות יקטין את הפער בזכאות הבגרות בין מספר הלומדים בעיר למספר הגרים בעיר.
גרינברג: "פתח תקוה הינה עיר הטרוגנית המרכיבה מגוון רחב של אוכלוסיות. על אף הייחודיות שבה, תלמידי העיר מובילים ברוב הפרמטרים החינוכיים מעל הממוצע הארצי. עבודתם המסורה של עובדי ההוראה המסורים ניכרת ומורגשת גם בנתונים עצמם. אני מודה למורים ולמורות, המנהלים והמנהלות הנפלאים בפ"ת על עבודתם וכן לאנשי מינהל החינוך בעירייה. עיריית פתח תקוה מפנה משאבים רבים בחינוך, הן בשיפוצי קיץ בהיקפים חסרי תקדים והן בפיתוח ועידוד תכניות חינוכיות. מסגרות החינוך המיוחד בעיר הם מבין המובלים בישראל ונותנים מענה רחב לכלל הלקויות. החינוך נמצא בראש סדר העדיפויות העירוני ואנחנו נמשיך לעבוד עם אנשי ההוראה בשיתוף פעולה מלא ונאפשר מתן כלים חינוכיים ככל שיידרש לטובת הצלחת דור העתיד בפתח תקוה."
ראש מינהל החינוך רון כץ " אני גאה בתלמידנו היקרים ומבטיח כי נמשיך לעשות כל שביכולתנו כדי שיצליחו בלימודיהם ויגיעו להישגים חינוכיים וערכיים. התפיסה העירוני היא כי ההשקעה בחינוך היא השקעה בטוחה שתניב תוצאות בעתיד."
תגובות
הוסף תגובה
הוסף תגובה