- כ"ד ניסן ה'תשפ"ה 22/04/2025′וואלה′: הצוללן שהותקף אמש על ידי כריש הוא בן 40 מפתח תקווה. בני משפחתו מספרים שהוא "חובב כרישים"
כתבות
מהם הרחובות האדומים בפ"ת?
י"ז אדר ה'תשפ"א 01/03/2021
מערכת ′פיתה′
ארז קיטה מנכ"ל עמותת "אור ירוק", שלח לאחרונה מכתב לראש עיריית פתח תקווה, רמי גרינברג, בכדי להסב את תשומת ליבו לרחובות האדומים והמסוכנים בעירו, שיש לטפל בהם כדי למנוע את הנפגע הבא. אלה הרחובות האדומים שציין קיטה במכתבו:
ר ח ו ב
הרוג
קשה
קל
סך הכל
ז'בוטינסקי
0
3
27
30
רוטשילד
0
4
19
23
קפלן אליעזר
0
1
21
22
בר כוכבא
0
2
14
16
דרך יצחק רבין
0
1
13
14
עוזר חיים
0
1
12
13
שטמפפר יהושע
0
3
9
12
ברון הירש
0
0
10
10
דנמרק
0
0
10
10
גליס
0
1
8
9
היצירה
0
0
8
8
גוטמן
0
2
5
7
דרך אם המושבות
0
0
6
6
עין גנים
0
2
2
4
במכתבו הוסיף קיטה: אני פונה אליך בבקשה כי תפעל לשיפור הבטיחות באותם רחובות "אדומים" מרובי נפגעים. אני סמוך ובטוח כי חיי אדם עומדים לנגד עיניך ועמותת אור ירוק המקדמת את המאבק להצלת חיי אדם בכבישים עומדת לרשותך בכל עת ונכונה לכל סיוע אפשרי.
ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק: "המרחב העירוני מנקז לתוכו נפגעים רבים בתאונות דרכים. למעשה זוהי זירת היפגעות מאוד ברורה עם מאפיינים דומים ואוכלוסיות הנמצאות בסיכון גבוה להיפגע בתאונות דרכים. השינויים התחבורתיים אשר נגרמו מווירוס הקורונה עלולים להחריף ולהגביר את מגמת ההיפגעות בתחום העירוני, כאשר רבים יעשו שימוש באופניים וקורקינטים חשמליים במקום שימוש ברכב פרטי. לכן, במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייבים להעניק סמכויות לראשי הערים כדי שכל אחד ואחת מהם יקדמו את הבטיחות בעיר שלו. חייבים לקדם במהירות את המשך פרויקט "אופנידן" אשר במסגרתו סוללים מסלולי רכיבה בטוחים לרוכבי האופניים הרגילים, החשמליים והקורקינטים הממונעים. במקביל, יש להרחיב את הפרויקט גם לערים נוספות בכל רחבי הארץ. בצד השיפור בבטיחותם של רוכבי האופניים יש לאתר את נקודות התורפה להולכי הרגל כמו גם מעברי החציה האדומים, ולשפר בהם את התשתית במטרה לצמצם את מספר הולכי הרגל הנפגעים בערים. רק שילוב זרועות בין ראשי הערים ומשרד התחבורה והבטיחות בדרכים יוכל להביא לצמצום במספר הנפגעים בתחום העירוני".
עשרת הרחובות האדומים בישראל
רחוב
ישוב
הרוג
קשה
קל
סה"כ
1
דרך בגין
ירושלים
1
14
103
118
2
שד רוקח
תל אביב -יפו
2
12
65
79
3
מעלה יצחק
נצרת עילית
0
6
68
74
4
שד ירושלים
תל אביב -יפו
2
7
57
66
5
החרושת
כרמיאל
1
3
61
65
6
שד ההגנה
חיפה
0
7
52
59
7
שד גולדה מאיר
ירושלים
1
12
44
57
8
אבן גבירול
תל אביב -יפו
0
11
43
54
9
יפת
תל אביב -יפו
2
10
42
54
10
שד ההסתדרות
חיפה
0
3
50
53
*מקור נתונים – למ"ס
43% מהרחובות האדומים נמצאים בשלוש הערים הגדולות
מתוך 317 רחובות אדומים שנמצאו, 136 מהם נמצאים בשלוש הערים הגדולות בישראל – תל אביב-יפו, ירושלים וחיפה, נתון המהווה כ-43% מסך כל הרחובות האדומים בישראל.
תל אביב-יפו מובילה מספר הנפגעים מתאונות דרכים ברחובות האדומים הנמצאים בשטחה –1,212 נפגעים ו-19 הרוגים ב-53 רחובות אדומים, בין השנים 2017-2019. גם בירושלים ישנם 53 רחובות אדומים שבהם נפגעו 934 בני אדם ושמונה בני אדם נהרגו. בחיפה ישנם 30 רחובות אדומים שבהם נפגעו 573 בני אדם ושמונה נהרגו. בהמשך נמצאות גם חולון עם 17 רחובות אדומים (258 נפגעים), פתח תקווה (14 רחובות אדומים, 184 נפגעים), בת ים (13 רחובות אדומים, 243 נפגעים), בני ברק (12 רחובות אדומים, 167 נפגעים) ורמת גן שסוגרת את הרשימה הערים עם מספר דו ספרתי של רחובות אדומים (11 רחובות, 240 נפגעים).
למרות הסגרים עליה בהרוגים בתחום העירוני בשנת 2020
למרות הקורונה והסגרים הארוכים שריתקו את הציבור לבתים לאורך חודשים נרשמה עליה בהרוגים בתחום העירוני בשנת 2020. נתון המעיד על הכישלון הגדול של משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, כמו גם הרשויות המקומיות, בצמצום מספר ההרוגים בערים ובישובים. 141 בני אדם נהרגו בתאונות דרכים בתחום העירוני בשנת 2020 לעומת 135 בני אדם שנהרגו בתחום העירוני בשנת 2019 – שישה בני אדם יותר. 46% מכלל מההרוגים בשנת 2020 היו בתחום העירוני, נתון הגבוה בכ-20% בהשוואה למספר ההרוגים בתחום העירוני בשנת 2019 שעמד על 38%.
(צילום ארכיון)
תגובות
הוסף תגובה
הוסף תגובה
ר ח ו ב | הרוג | קשה | קל | סך הכל |
ז'בוטינסקי | 0 | 3 | 27 | 30 |
רוטשילד | 0 | 4 | 19 | 23 |
קפלן אליעזר | 0 | 1 | 21 | 22 |
בר כוכבא | 0 | 2 | 14 | 16 |
דרך יצחק רבין | 0 | 1 | 13 | 14 |
עוזר חיים | 0 | 1 | 12 | 13 |
שטמפפר יהושע | 0 | 3 | 9 | 12 |
ברון הירש | 0 | 0 | 10 | 10 |
דנמרק | 0 | 0 | 10 | 10 |
גליס | 0 | 1 | 8 | 9 |
היצירה | 0 | 0 | 8 | 8 |
גוטמן | 0 | 2 | 5 | 7 |
דרך אם המושבות | 0 | 0 | 6 | 6 |
עין גנים | 0 | 2 | 2 | 4 |
במכתבו הוסיף קיטה: אני פונה אליך בבקשה כי תפעל לשיפור הבטיחות באותם רחובות "אדומים" מרובי נפגעים. אני סמוך ובטוח כי חיי אדם עומדים לנגד עיניך ועמותת אור ירוק המקדמת את המאבק להצלת חיי אדם בכבישים עומדת לרשותך בכל עת ונכונה לכל סיוע אפשרי.
ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק: "המרחב העירוני מנקז לתוכו נפגעים רבים בתאונות דרכים. למעשה זוהי זירת היפגעות מאוד ברורה עם מאפיינים דומים ואוכלוסיות הנמצאות בסיכון גבוה להיפגע בתאונות דרכים. השינויים התחבורתיים אשר נגרמו מווירוס הקורונה עלולים להחריף ולהגביר את מגמת ההיפגעות בתחום העירוני, כאשר רבים יעשו שימוש באופניים וקורקינטים חשמליים במקום שימוש ברכב פרטי. לכן, במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייבים להעניק סמכויות לראשי הערים כדי שכל אחד ואחת מהם יקדמו את הבטיחות בעיר שלו. חייבים לקדם במהירות את המשך פרויקט "אופנידן" אשר במסגרתו סוללים מסלולי רכיבה בטוחים לרוכבי האופניים הרגילים, החשמליים והקורקינטים הממונעים. במקביל, יש להרחיב את הפרויקט גם לערים נוספות בכל רחבי הארץ. בצד השיפור בבטיחותם של רוכבי האופניים יש לאתר את נקודות התורפה להולכי הרגל כמו גם מעברי החציה האדומים, ולשפר בהם את התשתית במטרה לצמצם את מספר הולכי הרגל הנפגעים בערים. רק שילוב זרועות בין ראשי הערים ומשרד התחבורה והבטיחות בדרכים יוכל להביא לצמצום במספר הנפגעים בתחום העירוני".
עשרת הרחובות האדומים בישראל
רחוב | ישוב | הרוג | קשה | קל | סה"כ | |
1 | דרך בגין | ירושלים | 1 | 14 | 103 | 118 |
2 | שד רוקח | תל אביב -יפו | 2 | 12 | 65 | 79 |
3 | מעלה יצחק | נצרת עילית | 0 | 6 | 68 | 74 |
4 | שד ירושלים | תל אביב -יפו | 2 | 7 | 57 | 66 |
5 | החרושת | כרמיאל | 1 | 3 | 61 | 65 |
6 | שד ההגנה | חיפה | 0 | 7 | 52 | 59 |
7 | שד גולדה מאיר | ירושלים | 1 | 12 | 44 | 57 |
8 | אבן גבירול | תל אביב -יפו | 0 | 11 | 43 | 54 |
9 | יפת | תל אביב -יפו | 2 | 10 | 42 | 54 |
10 | שד ההסתדרות | חיפה | 0 | 3 | 50 | 53 |
43% מהרחובות האדומים נמצאים בשלוש הערים הגדולות
מתוך 317 רחובות אדומים שנמצאו, 136 מהם נמצאים בשלוש הערים הגדולות בישראל – תל אביב-יפו, ירושלים וחיפה, נתון המהווה כ-43% מסך כל הרחובות האדומים בישראל.
תל אביב-יפו מובילה מספר הנפגעים מתאונות דרכים ברחובות האדומים הנמצאים בשטחה –1,212 נפגעים ו-19 הרוגים ב-53 רחובות אדומים, בין השנים 2017-2019. גם בירושלים ישנם 53 רחובות אדומים שבהם נפגעו 934 בני אדם ושמונה בני אדם נהרגו. בחיפה ישנם 30 רחובות אדומים שבהם נפגעו 573 בני אדם ושמונה נהרגו. בהמשך נמצאות גם חולון עם 17 רחובות אדומים (258 נפגעים), פתח תקווה (14 רחובות אדומים, 184 נפגעים), בת ים (13 רחובות אדומים, 243 נפגעים), בני ברק (12 רחובות אדומים, 167 נפגעים) ורמת גן שסוגרת את הרשימה הערים עם מספר דו ספרתי של רחובות אדומים (11 רחובות, 240 נפגעים).
למרות הסגרים עליה בהרוגים בתחום העירוני בשנת 2020
למרות הקורונה והסגרים הארוכים שריתקו את הציבור לבתים לאורך חודשים נרשמה עליה בהרוגים בתחום העירוני בשנת 2020. נתון המעיד על הכישלון הגדול של משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, כמו גם הרשויות המקומיות, בצמצום מספר ההרוגים בערים ובישובים. 141 בני אדם נהרגו בתאונות דרכים בתחום העירוני בשנת 2020 לעומת 135 בני אדם שנהרגו בתחום העירוני בשנת 2019 – שישה בני אדם יותר. 46% מכלל מההרוגים בשנת 2020 היו בתחום העירוני, נתון הגבוה בכ-20% בהשוואה למספר ההרוגים בתחום העירוני בשנת 2019 שעמד על 38%.
(צילום ארכיון)
תגובות
הוסף תגובה
הוסף תגובה