- כ"ד ניסן ה'תשפ"ה 22/04/2025′וואלה′: הצוללן שהותקף אמש על ידי כריש הוא בן 40 מפתח תקווה. בני משפחתו מספרים שהוא "חובב כרישים"
כתבות
התוכנית האלטרנטיבית של העירייה לכביש 40 החדש ולתוכנית סרקין
י"ט חשון ה'תשפ"ב 25/10/2021
מערכת ′פיתה′
בהמשך למכלול הפעולות שהעירייה קידמה כנגד התכנון המוצע ע"י המדינה לכביש 40 החדש וכן בהמשך לשיתוף הציבור בפרטי תכנית ההתנגדות שנבנתה ע"י גורמי המקצוע מטעם העירייה תוך היוועצות עם התושבים, הציג הבוקר (ב') ראש העיר רמי גרינברג בפני חוקר מינהל התכנון במשך למעלה משעה את התכנית האלטרנטיבית אותה העירייה מבקשת לקדם כנגד התכנון המוצע. מטרת התכנית למזער את הנזקים הטמונים בתכנית המקורית ולהבטיח פגיעה מינימאלית באיכות חיי התושבים במהלך הקמת הכביש.
בפתח הדיון הדגיש ראש העיר את החשיבות ביצירת קישוריות לכביש 40 דרך רחוב חזן וכן שמירה על קישוריות בין מזרח ומערב העיר. החיבור המקורי המתוכנן לעבור בקרבה לרחוב השופר ולבטל את חזן - יפגע בשטחים ציבורים, באנדרטת אסון המסוקים ובאיכות חיי התושבים באזור. ועל כן, יש לקבל את התכנון של העירייה בנוגע לצומת חזן ולא לאפשר חיבור דרך רחוב השופר.
בנוגע לשבילי הולכי הרגל אשר יקשרו בין מערב למזרח העיר, העירייה מבקשת לקדם תיכנון שלא יפגע בתושבים הגרים באזור הגשרים, למנוע פיתולים ולהוסיף גשר נוסף באזור רחוב גלוסקא אשר יבטיח את בטיחות עוברי הדרך והמגיעים לבית הספר עמיטל. ראש העיר הדגיש כי גשרי הולכי הרגל תומכים במדיניות הרשות אשר מבקשת לצמצם את השימוש ברכב הפרטי ולעודד שימוש בתחבורת המונים או רכיבה על אופניים וכיוצא בזה.
ראש העיר דרש להוסיף גשר נוסף על השלושה המתוכננים, כך שיהיו 4 גשרי הולכי רגל ברחובות: שלמה, רות, הושע וגלוסקא. בהקשר זה, ראש העיר דרש לשמור על החיבור מרחוב הושע ורחוב שלמה לכיוון דרום.
העירייה מבקשת לצור דרך נוספת על שטח הפארק בסמוך ליוספטל אשר יאפשר קישוריות רגלית ועם רכב נוספת בין מזרח ומערב.
בנוגע לקירוי המתוכנן מול שכונת יוספטל, העירייה מבקשת לשמר את הפארק המתוכנן על גבי הקירוי. מדובר בפארק נצרך מאוד שיקשר בין שכונות יוספטל ודדו למערב העיר. על כן מבוקש לצמצם את הפתחים שיהיו על חשבון הפארק ויפגעו בו. יש לדאוג להרחיב את שטח הפארק ולא לצמצם אותו. בנוגע לשיקוע המתוכנן מצפון לצומת חזן, מבוקש לצור קירוי בסמוך לבתים ברחוב השופר כדי למנוע פגיעה באיכות חיי התושבים הגרים בסמוך.
בנוגע לחורשת דדו, העירייה דורשת לקדם מנהרת תשתיות אשר תצמצם בצורה משמעותית את הפגיעה בשדרת העצים הוותיקה ותאפשר לה להמשיך להתקיים. מדובר בחורשה פעילה וחשוב לשמר אותה על אף העלויות הכספיות שכרוכות בהקמת מנהרת תשתיות.
ראש העיר גם דרש ששטחי ההתארגנות של ביצוע הכביש יוקמו בתיאום עם העירייה תוך צמצום הפגיעה בשטחים הציבוריים ובשטחים הירוקים. כמו כן, ביקש ראש העיר שההתארגנות לא תהיה בסמיכות לבתי התושבים. ראש העיר הדגיש את החשיבות בשיתוף הועדה המקומית וגורמי המקצוע ברשות לאורך הבנייה והתכנון הסופי "אנחנו בעירייה מכירים את השטח ומכירים הכי טוב את צרכי התושבים ואיך ניתן למנוע את הפגיעה באיכות חייהם ולכן יש לתאם איתנו את כל התוכניות ולא לתכנן מעל הראש שלנו."
.jpg)
גרינברג

כמו כן ראש העיר העלה את נושא מפגעי הרעש ודרש שפתיחת הכביש תהיה לאחר הקמת המיגונים האקוסטיים וביצוע האספלט השקט.
בסיכום הדברים, פנה ראש העיר בנימה אישית לחוקר ואמר "אני מבקש לא להתעלם מהבקשות שלנו כי מדובר בנושאים חיוניים לעשרות אלפי תושבים. נושאים שיהיו רלוונטיים הרבה מאוד שנים קדימה וחשוב לקבל את הדרישות שלנו וליישם אותם בתכנון לפני הביצוע."
קדושים: העירייה הוליכה אותנו שולל
פעיל הציבור, ירון קדושים, עידכן את תושבי השכונה (ואותנו) על שיחה בזום שניהל ראש העיר היום בעניין, במסגרת דיוני הערר במנהל התיכנון של המתנגדים על סגירת הצמתים כביש 40 פתח תקווה. הדיון הוא במנהל התיכנון בירושלים בפני ועדה מטעם המדינה בראשות החוקר האדריכל אדיב נקש.
ראש העיריה רמי גרינברג הופיע ראשון באמצעות זום.
עמדת העיריה: צומת חזן תיסגר. צומת שעריה תיסגר. צומת שלמה תיסגר.
גרינברג מבקש להעביר את גשר רחוב השופר המתוכנן לצומת יעקב חזן אבל עם חיבור אך ורק לצומת סירקין! אין כניסה ויציאה מדרום. אין חיבור ישיר לצפון.
לגבי צומת שעריה שנסגרת, לטענת קדושים, גרינברג מבקש רק לחבר את שעריה רק ל-471 לכיוון תל אביב בלבד.
את עמדת נתיבי ישראל הציג המתכנן הראשי אודי שריג.
ציטוט מדבריו: התיכנון כולו בוצע בתיכנון יחד עם עיריית פתח תקווה ולפי ההצעה של עיריית פתח תקווה עצמה. בחנו את הצעת עיריית פתח תקוה מול ההצעה המקורית שלנו וראינו שהיא הצעה טובה וקיבלנו את עמדתה וזאת התוכנית שהופקדה!!
החוקר אדיב נקש: למעשה החלופה שעירית פתח תקווה מתנגדת אליה היום, זו ההצעה שעירית פתח תקווה עצמה הציעה??
נתיבי ישראל אודי שריג: בהחלט כן.
החוקר אדיב נקש: עירית פתח תקווה תידרש לתשובות מה קרה לשינוי בעמדתה.
הוסיף: סיירתי אתמול בשטח. העירייה בונה בניין (תנועת עזרא, ירון קדושים) בדיוק במקום שבו היא מציעה חיבור בין בגין לצומת סירקין. חבל....
ירון קדושים המוביל את המאבק נגד סגירת הצמתים: "האמת שלנו יצאה לאור. לצערנו. עברנו 3 שנים קשות הכחשות נמרצות של ראש העירייה בעצמו בכל המדיות והעוצמות שעירייה יכולה להציג. והיום, המדינה מציגה את האמת הכואבת והעצובה. ראש עיריית פתח תקווה ניסה להוליך את תושבי עירו שולל בלי מצמוץ. המדינה קובעת כי תיכנון כל הכביש לא רק שנעשה בשיתוף ובהסכמת העירייה אלא היא בעצמה זו שהציעה את התיכנון שהמדינה קיבלה!! ראש העירייה טען בתחילה שאין בכלל סגירת צמתים ואחר כך טען שהוא מתנגד. ובפועל? בושה. הוא בעצמו הוא שהציע את התוכנית שהופקדה!! אין לי מילים כרגע להוסיף מעבר לזה. אנו התושבים נציג את עמדתנו בפני הוועדה בשבוע הבא ב-4.11 ובעזרת השם, האמת שלנו תנצח!!
תגובות
הוסף תגובה
הוסף תגובה
בפתח הדיון הדגיש ראש העיר את החשיבות ביצירת קישוריות לכביש 40 דרך רחוב חזן וכן שמירה על קישוריות בין מזרח ומערב העיר. החיבור המקורי המתוכנן לעבור בקרבה לרחוב השופר ולבטל את חזן - יפגע בשטחים ציבורים, באנדרטת אסון המסוקים ובאיכות חיי התושבים באזור. ועל כן, יש לקבל את התכנון של העירייה בנוגע לצומת חזן ולא לאפשר חיבור דרך רחוב השופר.
בנוגע לשבילי הולכי הרגל אשר יקשרו בין מערב למזרח העיר, העירייה מבקשת לקדם תיכנון שלא יפגע בתושבים הגרים באזור הגשרים, למנוע פיתולים ולהוסיף גשר נוסף באזור רחוב גלוסקא אשר יבטיח את בטיחות עוברי הדרך והמגיעים לבית הספר עמיטל. ראש העיר הדגיש כי גשרי הולכי הרגל תומכים במדיניות הרשות אשר מבקשת לצמצם את השימוש ברכב הפרטי ולעודד שימוש בתחבורת המונים או רכיבה על אופניים וכיוצא בזה.
ראש העיר דרש להוסיף גשר נוסף על השלושה המתוכננים, כך שיהיו 4 גשרי הולכי רגל ברחובות: שלמה, רות, הושע וגלוסקא. בהקשר זה, ראש העיר דרש לשמור על החיבור מרחוב הושע ורחוב שלמה לכיוון דרום.
העירייה מבקשת לצור דרך נוספת על שטח הפארק בסמוך ליוספטל אשר יאפשר קישוריות רגלית ועם רכב נוספת בין מזרח ומערב.
בנוגע לקירוי המתוכנן מול שכונת יוספטל, העירייה מבקשת לשמר את הפארק המתוכנן על גבי הקירוי. מדובר בפארק נצרך מאוד שיקשר בין שכונות יוספטל ודדו למערב העיר. על כן מבוקש לצמצם את הפתחים שיהיו על חשבון הפארק ויפגעו בו. יש לדאוג להרחיב את שטח הפארק ולא לצמצם אותו. בנוגע לשיקוע המתוכנן מצפון לצומת חזן, מבוקש לצור קירוי בסמוך לבתים ברחוב השופר כדי למנוע פגיעה באיכות חיי התושבים הגרים בסמוך.
בנוגע לחורשת דדו, העירייה דורשת לקדם מנהרת תשתיות אשר תצמצם בצורה משמעותית את הפגיעה בשדרת העצים הוותיקה ותאפשר לה להמשיך להתקיים. מדובר בחורשה פעילה וחשוב לשמר אותה על אף העלויות הכספיות שכרוכות בהקמת מנהרת תשתיות.
ראש העיר גם דרש ששטחי ההתארגנות של ביצוע הכביש יוקמו בתיאום עם העירייה תוך צמצום הפגיעה בשטחים הציבוריים ובשטחים הירוקים. כמו כן, ביקש ראש העיר שההתארגנות לא תהיה בסמיכות לבתי התושבים. ראש העיר הדגיש את החשיבות בשיתוף הועדה המקומית וגורמי המקצוע ברשות לאורך הבנייה והתכנון הסופי "אנחנו בעירייה מכירים את השטח ומכירים הכי טוב את צרכי התושבים ואיך ניתן למנוע את הפגיעה באיכות חייהם ולכן יש לתאם איתנו את כל התוכניות ולא לתכנן מעל הראש שלנו."
.jpg)
גרינברג

כמו כן ראש העיר העלה את נושא מפגעי הרעש ודרש שפתיחת הכביש תהיה לאחר הקמת המיגונים האקוסטיים וביצוע האספלט השקט.
בסיכום הדברים, פנה ראש העיר בנימה אישית לחוקר ואמר "אני מבקש לא להתעלם מהבקשות שלנו כי מדובר בנושאים חיוניים לעשרות אלפי תושבים. נושאים שיהיו רלוונטיים הרבה מאוד שנים קדימה וחשוב לקבל את הדרישות שלנו וליישם אותם בתכנון לפני הביצוע."
קדושים: העירייה הוליכה אותנו שולל
פעיל הציבור, ירון קדושים, עידכן את תושבי השכונה (ואותנו) על שיחה בזום שניהל ראש העיר היום בעניין, במסגרת דיוני הערר במנהל התיכנון של המתנגדים על סגירת הצמתים כביש 40 פתח תקווה. הדיון הוא במנהל התיכנון בירושלים בפני ועדה מטעם המדינה בראשות החוקר האדריכל אדיב נקש.
ראש העיריה רמי גרינברג הופיע ראשון באמצעות זום.
עמדת העיריה: צומת חזן תיסגר. צומת שעריה תיסגר. צומת שלמה תיסגר.
גרינברג מבקש להעביר את גשר רחוב השופר המתוכנן לצומת יעקב חזן אבל עם חיבור אך ורק לצומת סירקין! אין כניסה ויציאה מדרום. אין חיבור ישיר לצפון.
לגבי צומת שעריה שנסגרת, לטענת קדושים, גרינברג מבקש רק לחבר את שעריה רק ל-471 לכיוון תל אביב בלבד.
את עמדת נתיבי ישראל הציג המתכנן הראשי אודי שריג.
ציטוט מדבריו: התיכנון כולו בוצע בתיכנון יחד עם עיריית פתח תקווה ולפי ההצעה של עיריית פתח תקווה עצמה. בחנו את הצעת עיריית פתח תקוה מול ההצעה המקורית שלנו וראינו שהיא הצעה טובה וקיבלנו את עמדתה וזאת התוכנית שהופקדה!!
החוקר אדיב נקש: למעשה החלופה שעירית פתח תקווה מתנגדת אליה היום, זו ההצעה שעירית פתח תקווה עצמה הציעה??
נתיבי ישראל אודי שריג: בהחלט כן.
החוקר אדיב נקש: עירית פתח תקווה תידרש לתשובות מה קרה לשינוי בעמדתה.
הוסיף: סיירתי אתמול בשטח. העירייה בונה בניין (תנועת עזרא, ירון קדושים) בדיוק במקום שבו היא מציעה חיבור בין בגין לצומת סירקין. חבל....
ירון קדושים המוביל את המאבק נגד סגירת הצמתים: "האמת שלנו יצאה לאור. לצערנו. עברנו 3 שנים קשות הכחשות נמרצות של ראש העירייה בעצמו בכל המדיות והעוצמות שעירייה יכולה להציג. והיום, המדינה מציגה את האמת הכואבת והעצובה. ראש עיריית פתח תקווה ניסה להוליך את תושבי עירו שולל בלי מצמוץ. המדינה קובעת כי תיכנון כל הכביש לא רק שנעשה בשיתוף ובהסכמת העירייה אלא היא בעצמה זו שהציעה את התיכנון שהמדינה קיבלה!! ראש העירייה טען בתחילה שאין בכלל סגירת צמתים ואחר כך טען שהוא מתנגד. ובפועל? בושה. הוא בעצמו הוא שהציע את התוכנית שהופקדה!! אין לי מילים כרגע להוסיף מעבר לזה. אנו התושבים נציג את עמדתנו בפני הוועדה בשבוע הבא ב-4.11 ובעזרת השם, האמת שלנו תנצח!!
תגובות
הוסף תגובה
הוסף תגובה