- כ"ד ניסן ה'תשפ"ה 22/04/2025′וואלה′: הצוללן שהותקף אמש על ידי כריש הוא בן 40 מפתח תקווה. בני משפחתו מספרים שהוא "חובב כרישים"
כתבות
ירון קדושים לחוקר בוועדת ערר כביש 40 החדש: זה הוגן שרק ממני התושבים יודעים על התוכנית ?
ד' כסלו ה'תשפ"ב 08/11/2021
מערכת ′פיתה′
ירון קדושים לחוקר בוועדת ערר כביש 40 החדש: זה הוגן שרק ממני התושבים יודעים על התוכנית ?
ביום חמישי האחרון, 4 בנובמבר, נחתמו דיוני הערר על כביש 40 החדש פ"ת. יום הדיון האחרון התאפיין מטבעו בדיון סוער בשל נוכחות נציגי מטה המאבק, אך היה גם מקצועי מאוד. הדיון נערך במנהל התיכנון בירושלים בפני החוקר מטעם המדינה אדיב נקש.
השתתפו בדיון כעשרה תושבים נציגי שכונות הדר גנים, שעריה ודדו. את הנאום המרכזי בפני החוקר נשא מוביל המאבק מזה כ-3 שנים, פעיל הציבור ירון קדושים . החוקר אפשר לכל התושבים לשאת דברים ולהציג את טענותיהם הקשות. נציגת מטה מאבק שעריה, שילה עוקשי, ריגשה מאוד את הנוכחים כאשר בעיניים דומעות שאלה "אתם הופכים את שעריה לגטו. למה?"
מול התושבים ניצבה גלריה מרשימה של מתכנני ומהנדסים מטעם המדינה שהציגו את עמדת נתיבי ישראל בנוגע לשאלות הקשות שהציבו התושבים.
אנשי מטה המאבק הגיעו מוכנים לישיבה, לאחר למידה מעמיקה של כלל פרטי התכנון והבעיות הקשות שצפו.
בקשת ראש העיריה מהוועדה לשוב ולהציג התנגדות לסגירת הצמתים נדחתה בשל חלוף פרק הזמן שבו ראש העיר יכל להתנגד.
ירון קדושים שטח דברים קשים בפני החוקר אדיב נקש : " כיצד יתכן ששכונת סירקין החדשה, שכלל לא נבנתה וכלל לא אוכלסה, תקבל תיכנון מרשים ומלא רגישות, אצלם הכביש יעבור תחת מנהרה מלאה על מנת שלא לפגוע בהם, ואילו אנחנו -התושבים הוותיקים - נשלם את מלוא המחיר עם כביש על פני הקרקע שדורס הכל? למה תושבי סירקין העתידית יקבלו כביש במנהרה עם פארק מעל הכביש ואילו אנחנו נקבל מפלצת אספלט שקורעת אותנו מהעיר שלנו ולוקחת לנו את הצמתים שכל כל חשובים לנו? דווקא אנשי סירקין יהיו מחוברים לפתח תקווה למרות שאין להם שום קשר אליה, אבל אנחנו ננותק מהעיר שלנו? מה ההגינות?"
קדושים הוסיף "איך יכול להיות שאף אחד לא משקיע מחשבה לשמר את פארק השופר וחורשת דדו, שזה מקומות הבילוי היחידים שלנו? הם גם מקומות יחידים בעיר פתח תקווה כולה!
ירון קדושים סיים את דבריו בבקשה מהחוקר לחרוג מהפרוטוקול ולקיים סיור בשטח יחד עם התושבים.
למתכנני התוכנית לא היה כלל מענה לשאלה האם יש נייר תכנון המציג את ההשלכות לנושא המאוד קריטי של תנועת רכבי חירום והצלה. החוקר בעניין הזה הביע את תמיהתו בפומבי.
רגע קשה נרשם כאשר מהנדס התחבורה גידי לרמן טען כי "אין לנו פתרון לשכונת שעריה. זאת שכונה של צמודי קרקע והם יצטרכו להסתדר עם אוטובוסים!". רק שהלה לא הסביר איך בדיוק ינועו האוטובוסים החוצה מהשכונה ללא צומת... חשוב לציין כי שעריה אינה רק צמודי קרקע ויש בה בניה מאסיבית ורבה של בניה רוויה כמו באזור יוספברג כץ ועוד.
מטה מאבק שעריה עובד יד ביד עם מטה הדר גנים ובראשו עומדת הגב' רויטל הלל שלמה.
יחיאל דורי, נציג שכונת דדו, התמקד בעיקר בנושא הצלת חורשת דדו ובדרישה חד משמעית לעגן בתוך מסמכי התוכנית את שימור החורשה כדי למנוע הפרת הסיכומי, אם יהיו.
פעיל הציבור ירון קדושים: עשינו עבודה קשה מאוד 3 שנים יום ולילה. אנו ממתינים במתח רב להחלטת החוקר. המצב לא פשוט בכלל למרות שאף אחד לא חולק שהטענות שלנו הן מהמוצדקות ביותר שנשמעו כאן. אבל אחרי 3 שנות תיכנון צריך הרבה אומץ להגיד שהתושבים צודקים. אנו מתפללים ומייחלים שאכן כך יהיה והתיכנון של הכביש לא יפגע ב-3 הצמתים הכל כך קריטיות שלנו. אין תושב אחד שלא חושש. אין תושבת אחת שלא דואגת! נתפלל ונייחל שבעזרת השם לא יפגעו בנו".

ישיבת ועדת ערר
תגובות
הוסף תגובה
הוסף תגובה
ביום חמישי האחרון, 4 בנובמבר, נחתמו דיוני הערר על כביש 40 החדש פ"ת. יום הדיון האחרון התאפיין מטבעו בדיון סוער בשל נוכחות נציגי מטה המאבק, אך היה גם מקצועי מאוד. הדיון נערך במנהל התיכנון בירושלים בפני החוקר מטעם המדינה אדיב נקש.
השתתפו בדיון כעשרה תושבים נציגי שכונות הדר גנים, שעריה ודדו. את הנאום המרכזי בפני החוקר נשא מוביל המאבק מזה כ-3 שנים, פעיל הציבור ירון קדושים . החוקר אפשר לכל התושבים לשאת דברים ולהציג את טענותיהם הקשות. נציגת מטה מאבק שעריה, שילה עוקשי, ריגשה מאוד את הנוכחים כאשר בעיניים דומעות שאלה "אתם הופכים את שעריה לגטו. למה?"
מול התושבים ניצבה גלריה מרשימה של מתכנני ומהנדסים מטעם המדינה שהציגו את עמדת נתיבי ישראל בנוגע לשאלות הקשות שהציבו התושבים.
אנשי מטה המאבק הגיעו מוכנים לישיבה, לאחר למידה מעמיקה של כלל פרטי התכנון והבעיות הקשות שצפו.
בקשת ראש העיריה מהוועדה לשוב ולהציג התנגדות לסגירת הצמתים נדחתה בשל חלוף פרק הזמן שבו ראש העיר יכל להתנגד.
ירון קדושים שטח דברים קשים בפני החוקר אדיב נקש : " כיצד יתכן ששכונת סירקין החדשה, שכלל לא נבנתה וכלל לא אוכלסה, תקבל תיכנון מרשים ומלא רגישות, אצלם הכביש יעבור תחת מנהרה מלאה על מנת שלא לפגוע בהם, ואילו אנחנו -התושבים הוותיקים - נשלם את מלוא המחיר עם כביש על פני הקרקע שדורס הכל? למה תושבי סירקין העתידית יקבלו כביש במנהרה עם פארק מעל הכביש ואילו אנחנו נקבל מפלצת אספלט שקורעת אותנו מהעיר שלנו ולוקחת לנו את הצמתים שכל כל חשובים לנו? דווקא אנשי סירקין יהיו מחוברים לפתח תקווה למרות שאין להם שום קשר אליה, אבל אנחנו ננותק מהעיר שלנו? מה ההגינות?"
קדושים הוסיף "איך יכול להיות שאף אחד לא משקיע מחשבה לשמר את פארק השופר וחורשת דדו, שזה מקומות הבילוי היחידים שלנו? הם גם מקומות יחידים בעיר פתח תקווה כולה!
ירון קדושים סיים את דבריו בבקשה מהחוקר לחרוג מהפרוטוקול ולקיים סיור בשטח יחד עם התושבים.
למתכנני התוכנית לא היה כלל מענה לשאלה האם יש נייר תכנון המציג את ההשלכות לנושא המאוד קריטי של תנועת רכבי חירום והצלה. החוקר בעניין הזה הביע את תמיהתו בפומבי.
רגע קשה נרשם כאשר מהנדס התחבורה גידי לרמן טען כי "אין לנו פתרון לשכונת שעריה. זאת שכונה של צמודי קרקע והם יצטרכו להסתדר עם אוטובוסים!". רק שהלה לא הסביר איך בדיוק ינועו האוטובוסים החוצה מהשכונה ללא צומת... חשוב לציין כי שעריה אינה רק צמודי קרקע ויש בה בניה מאסיבית ורבה של בניה רוויה כמו באזור יוספברג כץ ועוד.
מטה מאבק שעריה עובד יד ביד עם מטה הדר גנים ובראשו עומדת הגב' רויטל הלל שלמה.
יחיאל דורי, נציג שכונת דדו, התמקד בעיקר בנושא הצלת חורשת דדו ובדרישה חד משמעית לעגן בתוך מסמכי התוכנית את שימור החורשה כדי למנוע הפרת הסיכומי, אם יהיו.
פעיל הציבור ירון קדושים: עשינו עבודה קשה מאוד 3 שנים יום ולילה. אנו ממתינים במתח רב להחלטת החוקר. המצב לא פשוט בכלל למרות שאף אחד לא חולק שהטענות שלנו הן מהמוצדקות ביותר שנשמעו כאן. אבל אחרי 3 שנות תיכנון צריך הרבה אומץ להגיד שהתושבים צודקים. אנו מתפללים ומייחלים שאכן כך יהיה והתיכנון של הכביש לא יפגע ב-3 הצמתים הכל כך קריטיות שלנו. אין תושב אחד שלא חושש. אין תושבת אחת שלא דואגת! נתפלל ונייחל שבעזרת השם לא יפגעו בנו".

ישיבת ועדת ערר
תגובות
הוסף תגובה
הוסף תגובה