- כ"ד ניסן ה'תשפ"ה 22/04/2025′וואלה′: הצוללן שהותקף אמש על ידי כריש הוא בן 40 מפתח תקווה. בני משפחתו מספרים שהוא "חובב כרישים"
חינוך
רוצים להימנע מפקקים?
ה' טבת ה'תשפ"ב 09/12/2021
מערכת ′פיתה′
פרויקט "אופנידן" של משרד התחבורה ונתיבי איילון הוא פרויקט ייחודי וראשון מסוגו בישראל. במסגרת הפרויקט יסללו כ-100 ק"מ של נתיבי אופניים עירוניים ובינעירוניים בהשקעה של מאות מיליונים. מטרת הפרויקט היא יצירה של רשת נתיבי אופניים שתחבר את כל גוש דן ותאפשר רכיבה רציפה, נוחה ובטוחה, ובכך תספק אלטרנטיבה לאלה שנאלצים לעמוד בכל יום שעות ארוכות בפקקים.
בפתח תקווה עתידים לעבור שני שבילים, שביל "שדה" ושביל "ירקון". שביל שדה יתחיל מצומת עמישב עד צומת יצחק רבין, במקביל לכביש 471, משם הוא ימשיך לתוך גבעת שמואל, צומת בר אילן, חציית כביש 4, אלוף שדה, דרך השלום ויגיע לבסוף עד יצחק שדה ויגאל אלון בת"א. שביל ירקון יתחיל בתחנת הרכבת ראש העין, עובר בפארק תל אפק, צפונית לאזור התעסוקה קרית אריה (בסמוך לתוואי הרכבת), מבצע קדש בבני ברק/רמת גן, ששת הימים, פארק הירקון ולבסוף יתפצל ומגיע עד רכבת סבידור מרכז בת"א או דרום מתחם הבורסה ברמת גן.
הבשורה היא שהשבוע התבשרה העירייה כי אושר תקציב מלא לשני המקטעים, והתקציב למקטע השלישי צפוי להתקבל בתוך מספר שבועות.
בפרויקט הכולל בגוש דן יהיו שמונה שבילי אופניים אשר יחברו את תל אביב-יפו, רמת גן, ראשון לציון, רעננה, הרצליה, רמת השרון, פתח תקווה, גבעת שמואל, בני ברק, בת-ים, חולון ואזור ואף יעברו בסמוך למרכזי תעסוקה גדולים בגוש דן. השבילים יסללו בסטנדרט גבוה שיכלול שבילי אופניים דו מסלוליים ברוחב 3.5 מטרים המופרדים הן מהולכי הרגל והן מתנועת המכוניות, לצידם שביל הולכי רגל של כ-2.5 מטרים. כמו כן השבילים יכללו מתקני דרך (דוגמת עמדות רענון וניפוח), פינות רענון וכו'. העבודות בשטח נמצאות בעיצומן וצפויות להסתיים בשנת 2022.
ראש העיר רמי גרינברג הינחה השבוע על קידום ופיתוח כל מערך שבילי האופניים ברשת העירונית המזינים את העורק הראשי של אופנידן. מינהל הנדסה יחד עם חברת נתיבי איילון, בשיתוף משרד התחבורה פועלים לשילוב מדרכות רחבות ושבילי אופניים ברחבי העיר ע"פ תכנית האב לשבילי אופניים, במטרה ליצור רשת תחבורה בת קיימא המעודדת רכיבה על אופניים והליכה, להפחתת הגודש בכבישים, זיהום האוויר ועידוד פעילות בריאה ומקיימת.

צילום: עיריית פ"ת
תגובות
הוסף תגובה
הוסף תגובה
בפתח תקווה עתידים לעבור שני שבילים, שביל "שדה" ושביל "ירקון". שביל שדה יתחיל מצומת עמישב עד צומת יצחק רבין, במקביל לכביש 471, משם הוא ימשיך לתוך גבעת שמואל, צומת בר אילן, חציית כביש 4, אלוף שדה, דרך השלום ויגיע לבסוף עד יצחק שדה ויגאל אלון בת"א. שביל ירקון יתחיל בתחנת הרכבת ראש העין, עובר בפארק תל אפק, צפונית לאזור התעסוקה קרית אריה (בסמוך לתוואי הרכבת), מבצע קדש בבני ברק/רמת גן, ששת הימים, פארק הירקון ולבסוף יתפצל ומגיע עד רכבת סבידור מרכז בת"א או דרום מתחם הבורסה ברמת גן.
הבשורה היא שהשבוע התבשרה העירייה כי אושר תקציב מלא לשני המקטעים, והתקציב למקטע השלישי צפוי להתקבל בתוך מספר שבועות.
בפרויקט הכולל בגוש דן יהיו שמונה שבילי אופניים אשר יחברו את תל אביב-יפו, רמת גן, ראשון לציון, רעננה, הרצליה, רמת השרון, פתח תקווה, גבעת שמואל, בני ברק, בת-ים, חולון ואזור ואף יעברו בסמוך למרכזי תעסוקה גדולים בגוש דן. השבילים יסללו בסטנדרט גבוה שיכלול שבילי אופניים דו מסלוליים ברוחב 3.5 מטרים המופרדים הן מהולכי הרגל והן מתנועת המכוניות, לצידם שביל הולכי רגל של כ-2.5 מטרים. כמו כן השבילים יכללו מתקני דרך (דוגמת עמדות רענון וניפוח), פינות רענון וכו'. העבודות בשטח נמצאות בעיצומן וצפויות להסתיים בשנת 2022.
ראש העיר רמי גרינברג הינחה השבוע על קידום ופיתוח כל מערך שבילי האופניים ברשת העירונית המזינים את העורק הראשי של אופנידן. מינהל הנדסה יחד עם חברת נתיבי איילון, בשיתוף משרד התחבורה פועלים לשילוב מדרכות רחבות ושבילי אופניים ברחבי העיר ע"פ תכנית האב לשבילי אופניים, במטרה ליצור רשת תחבורה בת קיימא המעודדת רכיבה על אופניים והליכה, להפחתת הגודש בכבישים, זיהום האוויר ועידוד פעילות בריאה ומקיימת.

צילום: עיריית פ"ת
תגובות
הוסף תגובה
הוסף תגובה