- כ"ד ניסן ה'תשפ"ה 22/04/2025′וואלה′: הצוללן שהותקף אמש על ידי כריש הוא בן 40 מפתח תקווה. בני משפחתו מספרים שהוא "חובב כרישים"
כתבות
ראש העיר נועד עם מנכ"ל נתיבי ישראל בנוגע לתכנון כביש 40
ח' אדר א ה'תשפ"ב 09/02/2022
מערכת ′פיתה′
בהמשך לפגישה שנערכה לאחרונה עם שרת הפנים והתחבורה וכן בהמשך לפגישה שנערכה עם מנכ"ל משרד הפנים והסיור בכביש 40 עם גורמי המקצוע במשרד התחבורה, ראש העיר רמי גרינברג נועד היום (ד') עם מנכ"ל נתיבי ישראל ניסים פרץ יחד עם הצוותים המקצועיים ודנו בשורה של נושאים הרלוונטיים לכביש 40 ולשכונות מזרח העיר. בנוסף בימים הקרובים יערך סיור בכביש 40 עם שרת התחבורה מרב מיכאלי וצוות משרדה.
הדיון בנתיבי ישראל עסק בעיקר בהיבטי התכנית שהמדינה מקדמת בכביש 40 וההשלכות על הצמתים חזן והושע. ראש העיר אפיין בפני המנכ"ל את ההשלכות הצפויות להשפיע על האזור בעקבות התכנון המקודם וביקש להיענות לבקשת העירייה ולמנוע את הפגיעה במרקם החיים באזור ככל הניתן. בנוסף, ביקש ראש העיר לאמץ את קידום מנהרת התשתיות שתשמור ככל הניתן על חורשת העצים בסמוך לשכונת דדו. וכן לייצור קירוי לרמפה המתוכננת במקביל לרחוב השופר בכדי לשפר את האקוסטיקה לתושבים. לצד זאת, הפגישה עסקה ביישום תשתיות נתיב התחבורה הציבורית באזור סירקין וכן בהרחבת שטח הפארק המתוכנן לקום מעל כביש 40 החדש.

צילום: דוברות העירייה
בנוסף, ראש העיר ביקש לקדם חיבור בין רחוב הרב משורר לכביש 40 – בסמוך לבית הספר עמיטל. מה שיקל באופן ניכר על תושבי הרחוב והשכונה כולה ויאפשר יציאה מהרחוב ולא רק כניסה. ראש העיר הדגיש כי מדובר ברחוב שמכיל כ-1200 יח"ד אשר תוכנן בעבר ללא מוצא. בתוך כך, גורמי המקצוע בנתיבי ישראל יבחנו את בקשת ראש העיר וככל שיתקבל אישור עקרוני למהלך – העירייה תקדם תב"ע מתאימה.
ראש העיר ביקש הוספת גשר רביעי להולכי רגל ואופניים מעל כביש 40 כ-100 מ' מצפון למחלף שעריה באזור רח' גלוסקא לכיוון הדר גנים וזאת בנוסף ל 3 גשרים שכבר מאושרים מעל כביש 40 - באזור רחוב שלמה, רחוב רות ורחוב הושע. המנכ"ל אישר באופן עקרוני את ביצוע הגשר וביקש מגורמי המקצוע למצוא את המתווה התכנוני הנכון שיאפשר את קידום הגשר שיחבר בין מזרח העיר למערבה.
במסגרת פרוייקט הנת"צ המתוכנן לקום מצומת עדנים עד צומת סגולה, ראש העיר ביקש לקדם פתיחה לנתיב יציאה מרח' נחשון לכיוון דרום, הטמנת רשת מתח גבוה בכביש 40 וכן עבודות שיבטיחו את טיפוח ערוגות הגינון לאורך הציר.
בדרך 471, ביקשה העירייה להוסיף תחנות היסעים בנת"צ וכן לקדם פתרונות אקוסטיים נוספים לשכונות הגובלות עם הציר. במסגרת הפגישה, נתיבי ישראל הסכימו לבצע אספלט שקט בכביש 471. במסגרת פרוייקט הנת"צ המתוכנן בכביש 4, מבקשת העירייה לקדם הוספת שבילי אופניים בצד המזרחי של הכביש - בצד של פ"ת. בנוגע לכביש 5, דנו הצדדים בתכנון הנתיב המהיר במקטע קסם – גלילות מזרח וכן בתכנון חניוני חנה וסע על הציר.
ראש העיר רמי גרינברג "מטרת הפגישה להביא לידי ביטוי את עמדת העירייה במספר נושאים עקרוניים. כפי שעשתי בפגישות הקודמות, גם הפעם הקדשתי את הפגישה לסוגיית כביש 40 וההשלכות הנגזרות מהתכנון המקודם ע"י המדינה. כפי שהבטחתי, אנחנו נהפוך כל אבן כדי שהאינטרס של התושבים יבוא לידי ביטוי בתכנון כביש 40 החדש וכן בתכניות סירקין. אני מודה למנכ"ל נתיבי ישראל ניסים פרץ ולכל הצוותים המקצועיים על הפגישה הפורה והחשובה לרווחת התושבים ולמען עתיד העיר."
פעיל הציבור, ירון קדושים, הגיב לדברים:
בנוגע לפוסט ראש העיריה פ"ת המופץ כעת על ידו נכתב בפוסט כי בפגישה עם נתיבי ישראל דנו ב- *"הבטים שונים הקשורים לכביש 40"*, אפילו לא מוצג *למראית עין* כי הוצגה דרישה חד משמעית להשארת הצמתים חזן והושע ושלמה פתוחים!! כי מנכ"ל נתיבי ישראל הרי יודע את האמת... העצובה.
*למען ההגינות כלפי הציבור:*
א. מנכ"ל נתיבי ישראל פרץ הוא לא פקטור בתוכנית בשלב הזה. הוא איש תיכנון והתיכנון הוגש כבר לוועדת התיכנון להחלטה.
ב. *העיריה קידמה את התוכנית* לכל שלביה השונים עד לפיניש.
ג. *העיריה לא הגישה התנגדות לסגירת הצמתים* עד תום המועד הקבוע בחוק ב8.7.21.
ד. *ראש העיר לא הציג התנגדות לסגירת הצמתים* בעת הופעתו בפני הוועדה במועד האחרון ב25.10.21. במשך כשעה של זום (ואפילו לא טרח להגיע לירושלים כמו התושבים שאכפת להם).
אין לעיריה שום מסמך התנגדות כל שהוא, שלא לומר מפורט ומנומק ומגובה בחוות דעת כפי שהתושבים נאלצו להגיש במקומה.
חודש אדר הוא חודש של ניסים!! אנחנו נזכה לנס בעזרת השם!!
יחד ננצח!!
ירון קדושים.
תגובות
הוסף תגובה
הוסף תגובה
הדיון בנתיבי ישראל עסק בעיקר בהיבטי התכנית שהמדינה מקדמת בכביש 40 וההשלכות על הצמתים חזן והושע. ראש העיר אפיין בפני המנכ"ל את ההשלכות הצפויות להשפיע על האזור בעקבות התכנון המקודם וביקש להיענות לבקשת העירייה ולמנוע את הפגיעה במרקם החיים באזור ככל הניתן. בנוסף, ביקש ראש העיר לאמץ את קידום מנהרת התשתיות שתשמור ככל הניתן על חורשת העצים בסמוך לשכונת דדו. וכן לייצור קירוי לרמפה המתוכננת במקביל לרחוב השופר בכדי לשפר את האקוסטיקה לתושבים. לצד זאת, הפגישה עסקה ביישום תשתיות נתיב התחבורה הציבורית באזור סירקין וכן בהרחבת שטח הפארק המתוכנן לקום מעל כביש 40 החדש.

צילום: דוברות העירייה
בנוסף, ראש העיר ביקש לקדם חיבור בין רחוב הרב משורר לכביש 40 – בסמוך לבית הספר עמיטל. מה שיקל באופן ניכר על תושבי הרחוב והשכונה כולה ויאפשר יציאה מהרחוב ולא רק כניסה. ראש העיר הדגיש כי מדובר ברחוב שמכיל כ-1200 יח"ד אשר תוכנן בעבר ללא מוצא. בתוך כך, גורמי המקצוע בנתיבי ישראל יבחנו את בקשת ראש העיר וככל שיתקבל אישור עקרוני למהלך – העירייה תקדם תב"ע מתאימה.
ראש העיר ביקש הוספת גשר רביעי להולכי רגל ואופניים מעל כביש 40 כ-100 מ' מצפון למחלף שעריה באזור רח' גלוסקא לכיוון הדר גנים וזאת בנוסף ל 3 גשרים שכבר מאושרים מעל כביש 40 - באזור רחוב שלמה, רחוב רות ורחוב הושע. המנכ"ל אישר באופן עקרוני את ביצוע הגשר וביקש מגורמי המקצוע למצוא את המתווה התכנוני הנכון שיאפשר את קידום הגשר שיחבר בין מזרח העיר למערבה.
במסגרת פרוייקט הנת"צ המתוכנן לקום מצומת עדנים עד צומת סגולה, ראש העיר ביקש לקדם פתיחה לנתיב יציאה מרח' נחשון לכיוון דרום, הטמנת רשת מתח גבוה בכביש 40 וכן עבודות שיבטיחו את טיפוח ערוגות הגינון לאורך הציר.
בדרך 471, ביקשה העירייה להוסיף תחנות היסעים בנת"צ וכן לקדם פתרונות אקוסטיים נוספים לשכונות הגובלות עם הציר. במסגרת הפגישה, נתיבי ישראל הסכימו לבצע אספלט שקט בכביש 471. במסגרת פרוייקט הנת"צ המתוכנן בכביש 4, מבקשת העירייה לקדם הוספת שבילי אופניים בצד המזרחי של הכביש - בצד של פ"ת. בנוגע לכביש 5, דנו הצדדים בתכנון הנתיב המהיר במקטע קסם – גלילות מזרח וכן בתכנון חניוני חנה וסע על הציר.
ראש העיר רמי גרינברג "מטרת הפגישה להביא לידי ביטוי את עמדת העירייה במספר נושאים עקרוניים. כפי שעשתי בפגישות הקודמות, גם הפעם הקדשתי את הפגישה לסוגיית כביש 40 וההשלכות הנגזרות מהתכנון המקודם ע"י המדינה. כפי שהבטחתי, אנחנו נהפוך כל אבן כדי שהאינטרס של התושבים יבוא לידי ביטוי בתכנון כביש 40 החדש וכן בתכניות סירקין. אני מודה למנכ"ל נתיבי ישראל ניסים פרץ ולכל הצוותים המקצועיים על הפגישה הפורה והחשובה לרווחת התושבים ולמען עתיד העיר."
פעיל הציבור, ירון קדושים, הגיב לדברים:
בנוגע לפוסט ראש העיריה פ"ת המופץ כעת על ידו נכתב בפוסט כי בפגישה עם נתיבי ישראל דנו ב- *"הבטים שונים הקשורים לכביש 40"*, אפילו לא מוצג *למראית עין* כי הוצגה דרישה חד משמעית להשארת הצמתים חזן והושע ושלמה פתוחים!! כי מנכ"ל נתיבי ישראל הרי יודע את האמת... העצובה.
*למען ההגינות כלפי הציבור:*
א. מנכ"ל נתיבי ישראל פרץ הוא לא פקטור בתוכנית בשלב הזה. הוא איש תיכנון והתיכנון הוגש כבר לוועדת התיכנון להחלטה.
ב. *העיריה קידמה את התוכנית* לכל שלביה השונים עד לפיניש.
ג. *העיריה לא הגישה התנגדות לסגירת הצמתים* עד תום המועד הקבוע בחוק ב8.7.21.
ד. *ראש העיר לא הציג התנגדות לסגירת הצמתים* בעת הופעתו בפני הוועדה במועד האחרון ב25.10.21. במשך כשעה של זום (ואפילו לא טרח להגיע לירושלים כמו התושבים שאכפת להם).
אין לעיריה שום מסמך התנגדות כל שהוא, שלא לומר מפורט ומנומק ומגובה בחוות דעת כפי שהתושבים נאלצו להגיש במקומה.
חודש אדר הוא חודש של ניסים!! אנחנו נזכה לנס בעזרת השם!!
יחד ננצח!!
ירון קדושים.
תגובות
הוסף תגובה
הוסף תגובה