- כ"ד ניסן ה'תשפ"ה 22/04/2025′וואלה′: הצוללן שהותקף אמש על ידי כריש הוא בן 40 מפתח תקווה. בני משפחתו מספרים שהוא "חובב כרישים"
כתבות
מה הולך להיות המטרד הגדול בהדר גנים?
י"ט אלול ה'תשפ"ב 15/09/2022
מערכת ′פיתה′
מטה הפעולה להגנת הדר-גנים נוכח הגזרות התחבורתיות שמתכננת המדינה באיזור כחלק מהבנייה האדירה הצפויה במתחם סירקין, קיבלו באכזבה (חלקית) את תשובת החוקר שמינתה המדינה להיכנס לעומק ההתנגדויות. ב'שורה התחתונה', אם לא יוגש ערעור ואם יוגש אם הוא לא יידחה, ברחוב מנחם בגין תוקם גם תחנה מרכזית. כמה? למה? זה עוד נראה.
להלן העידכון שהעביר מטה הפעולה: "כצפוי, החוקר מטעם המדינה מר דימיטרי מז'ו, דחה את ההתנגדויות המפורטות שהגשנו ושהגישו כ-450 משפחות בשכונה, על אף שהצענו שתי חלופות מצויינות שעונות לאותן מטרות ועל פניו טובות יותר לתחב"צ בשכונה!.
"המועצה הארצית לתיכנון ובניה אישררה את ההחלטה ב-12.9 ללא שום שינוי בתיכנון. לא במיקום ולא בכמות העמדות. 64 עמדות.
"נדחו שתי החלופות הטובות העיקריות שהצענו למיקום התחנה המרכזית בטענות שיסודן: "המסוף נדרש "מחר בבוקר" כלשונו של החוקר. ו"ביצוע תיכנון החלופות שהוצעו יגרור עיכוב בביצוע"."
לטענת המטה, החוקר בדו"ח הארוך מציין כי העיריה למעשה הציגה את השטח בסוף מנחם בגין כשטח פנוי שאין מה לעשות איתו ומפה נולד התיכנון. דרישה מטה הפעולה של התושבים לבצע שם פארק חלופי במקום ספורטק סירקין שמיועד להריסה לטובת כביש 40, נדחתה בטענה מוזרה ש "המקום כלוא בין כבישים ולא מתאים לפארק" . "מי שמכיר יודע כמה זה לא נכון", טוען ירון קדושים.
פעיל הציבור ירון קדושים מוסיף: "גם הטיעון של המתכננים ש-64 עמדות נדרשות באופן מיידי לתושבי הדר גנים אינו נכון למי שמכיר את השטח ואת השכונה. לא נכון בכלל. אנו השכונה המתוחבצ"ת ביותר בארץ גם לשיטתם ולפי נתונים שהם הציגו ועל אף זאת המסוף הנוכחי היום בשיא הפעילות כולל עד 8 אוטובוסים בלבד בשעות שיא. אז 64???"
מה שכן, הישג אחד כן היה למטה הפעולה. החוקר קיבל את הבקשה שלו וייקבע בתוך התב"ע של השטח (ולא רק בהחלטה) כי לא יהיו במקום תחנת תידלוק וחניון לילה. אם כי הוא מסייג ש "אם יהיה צורך בכך בעתיד הדבר יובא לפני הוועדה הארצית".
לגבי הפגיעה החזותית: המתכננים כתבו כי יינטעו עצים אשר יסתירו את רוב שטח התחנה המרכזית מהעוברים ושבים...
לגבי מפגע הרעש ואיכות האוויר: החוקר קבע כי ייעשו בדיקות גם לאחר הקמת המסוף.
מטה המאבק יערוך סיעור מוחות וייעוץ עם גורם מקצועי על מנת להחליט מה הסיכוי של ערר לבג"ץ ויתארגן בהתאם.
(צילום שער: צילום: יחצ נתיבי ישראל)
תגובות
הוסף תגובה
הוסף תגובה
להלן העידכון שהעביר מטה הפעולה: "כצפוי, החוקר מטעם המדינה מר דימיטרי מז'ו, דחה את ההתנגדויות המפורטות שהגשנו ושהגישו כ-450 משפחות בשכונה, על אף שהצענו שתי חלופות מצויינות שעונות לאותן מטרות ועל פניו טובות יותר לתחב"צ בשכונה!.
"המועצה הארצית לתיכנון ובניה אישררה את ההחלטה ב-12.9 ללא שום שינוי בתיכנון. לא במיקום ולא בכמות העמדות. 64 עמדות.
"נדחו שתי החלופות הטובות העיקריות שהצענו למיקום התחנה המרכזית בטענות שיסודן: "המסוף נדרש "מחר בבוקר" כלשונו של החוקר. ו"ביצוע תיכנון החלופות שהוצעו יגרור עיכוב בביצוע"."
לטענת המטה, החוקר בדו"ח הארוך מציין כי העיריה למעשה הציגה את השטח בסוף מנחם בגין כשטח פנוי שאין מה לעשות איתו ומפה נולד התיכנון. דרישה מטה הפעולה של התושבים לבצע שם פארק חלופי במקום ספורטק סירקין שמיועד להריסה לטובת כביש 40, נדחתה בטענה מוזרה ש "המקום כלוא בין כבישים ולא מתאים לפארק" . "מי שמכיר יודע כמה זה לא נכון", טוען ירון קדושים.
פעיל הציבור ירון קדושים מוסיף: "גם הטיעון של המתכננים ש-64 עמדות נדרשות באופן מיידי לתושבי הדר גנים אינו נכון למי שמכיר את השטח ואת השכונה. לא נכון בכלל. אנו השכונה המתוחבצ"ת ביותר בארץ גם לשיטתם ולפי נתונים שהם הציגו ועל אף זאת המסוף הנוכחי היום בשיא הפעילות כולל עד 8 אוטובוסים בלבד בשעות שיא. אז 64???"
מה שכן, הישג אחד כן היה למטה הפעולה. החוקר קיבל את הבקשה שלו וייקבע בתוך התב"ע של השטח (ולא רק בהחלטה) כי לא יהיו במקום תחנת תידלוק וחניון לילה. אם כי הוא מסייג ש "אם יהיה צורך בכך בעתיד הדבר יובא לפני הוועדה הארצית".
לגבי הפגיעה החזותית: המתכננים כתבו כי יינטעו עצים אשר יסתירו את רוב שטח התחנה המרכזית מהעוברים ושבים...
לגבי מפגע הרעש ואיכות האוויר: החוקר קבע כי ייעשו בדיקות גם לאחר הקמת המסוף.
מטה המאבק יערוך סיעור מוחות וייעוץ עם גורם מקצועי על מנת להחליט מה הסיכוי של ערר לבג"ץ ויתארגן בהתאם.
(צילום שער: צילום: יחצ נתיבי ישראל)
תגובות
הוסף תגובה
הוסף תגובה