- כ"ד ניסן ה'תשפ"ה 22/04/2025′וואלה′: הצוללן שהותקף אמש על ידי כריש הוא בן 40 מפתח תקווה. בני משפחתו מספרים שהוא "חובב כרישים"
כתבות
הישג אדיר; התנגדות התושבים ל′מתווה סירקין′ – בדרך לניצחון
ה' חשון ה'תשפ"ג 30/10/2022
מערכת ′פיתה′
בשורה ענקית לתושבי הדר-גנים ושעריה. החוקר שמינתה המועצה הארצית לתכנון ובנייה נוכח ההתנגדויות שהעלו התושבים לתוכנית סירקין קיבל כמה התנגדויות משמעותיות שלהם והורה לתקן את התוכנית ולהפקידה מחדש כדי לאפשר לאלה שיראו עצמם נפגעים מהשינויים המוצעים להגיש את התייחסותם.
להלן המלצותיו העיקריות של החוקר:
להמשיך את השיקוע המתוכנן לכביש 40 החדש דרומית עד למחלף שעריה המתוכנן ולהרחיב את הקו הכחול של התוכנית בהתאם.
צמצום מחלף סירקין המתוכנן ב-20 מטר לכיוון מערב והגדלת השצ"פ (שטח ציבורי פתוח) הקיים בשכונת הדר גנים.
צמצום רוחב הדרך במסלול הצפוני של חיבור דרך השופר בקטע הסמוך לצומת עם דרך מנחם בגין לשני נתיבים במקום שלושה.
צומת חזן תתוכנן בגישור, מעל שיקוע כביש 40, כצומת מלא שיתחבר למערכת העירונית הקיימת.
לחבר את רחוב רות לדרך מנחם בגין באמצעות גישור מעל כביש 40 המשוקע.
תכנון מחלפון, בהתחברות דרומה בלבד, בצומת שעריה הקיים באמצעות רמפות כניסה ויציאה.

בשורה התחתונה;
צומת חזן הושע ושלמה נשארות!!
השכונות יישארו מחוברות לכביש 40
זהו הישג משמעותי מאוד של התושבים מול מערכות תיכנון אדירות. ואף מול העירייה שלטענת מטה המאבק לא הגישה כלל התנגדות לסגירת הצמתים. פעיל הציבור ירון קדושים טוען כי התיכנון המקורי כולו בוצע בשיתוף העיריה ובהסכמתה.
תגובת העירייה:
חזן והושע ישארו פתוחים: עיריית פתח תקוה תלמד את המלצות החוקר ותפעל לקדם שיפורים נוספים בהתאם לצורך
בהמשך להשגות שהוגשו ע"י העירייה בנוגע לתכנון כביש 40 החדש ובהמשך לדיונים בהם ראש העיר הציג בפני החוקר את התנגדות העירייה לתכנון שהמדינה מקדמת והסיורים שערך עם הבכירים בגופי התכנון ובממשלה, החליט החוקר שמונה מטעם הועדה הארצית לתכנון ובניה להמליץ על שינוי התכנון המקורי ולקבל את השגות העירייה. במסמך שפורסם לאחרונה מציין החוקר מס' החלטות משמעותיות ובראשן להמשיך את השיקוע של כביש 40 החדש עד לצומת שעריה ובכך להשאיר את הצמתים חזן והושע פתוחים. בנוסף, החוקר ממליץ להקטין באופן משמעותי את המחלף המתוכנן בצומת סירקין ובכך להשאיר חלק מהשטחים לטובת הציבור. בנוגע לרחוב השופר, החוקר ממליץ לצמצם את מס' הנתיבים ולהרחיק את המטרד שהיה יכול להיגרם לתושבי הרחוב. לצד זאת, יודגש כי בנוגע לצומת המתוכננת ברחוב השופר, העירייה תבקש למנוע את החיבור המדובר ולהשאיר את תוואי הרחוב על כנו. זאת בשל העובדה כי תכניתו של החוקר מאפשרת את פתיחת הצומת ברחוב רות, מה שיוצר קישוריות נוספת בין השכונות במזרח העיר ולמערבה. על כל פנים, על פי המלצת החוקר - בכל הצמתים (הושע, רות, חזן, סירקין והשופר) יהיה חיבור בין מזרח העיר למערבה והקישוריות בין חלקי העיר תישמר.
בתוך כך, ראש העיר הנחה את מהנדס העיר וגורמי הרשות הרלוונטיים ללמוד את החלטת החוקר לעומקה וככל שיהיה צורך לקדם שיפורים נוספים בתכנית מעבר לאלו שצויינו לעיל. החלטת החוקר נתונה לבחינה ושיקול דעתה של הועדה לתשתיות לאומיות ולאחר תיקון התכנית (בהתאם להחלטת החוקר) התכנית תפורסם שוב.
ראש העיר רמי גרינברג ברך על המלצות החוקר ואמר "כפי שניתן לראות אנחנו פועלים בשנים האחרונות בכל גזרה רלוונטית כדי שהאינטרס של התושבים יקבל ביטוי לפני כל אינטרס אחר בתכניות שהמדינה מקדמת בסירקין ובכביש 40. לשמחתנו, הצלחנו לקדם מס' בשורות בנושא ובתוכם, לאחרונה התבשרנו על ביטול אלפי יחידות הדיור בסירקין הקטנה ובימים האחרונים התבשרנו על השארת הצמתים חזן והושע ובשורות נוספות. אנחנו נלמד את החלטת החוקר לעומקה וככל שיהיה צורך נפעל לקדם שיפורים נוספים. טובת התושבים היא היחידה שעומדת לנגד עיני ולשמה אנחנו פועלים."
תגובות
הוסף תגובה
הוסף תגובה
להלן המלצותיו העיקריות של החוקר:
להמשיך את השיקוע המתוכנן לכביש 40 החדש דרומית עד למחלף שעריה המתוכנן ולהרחיב את הקו הכחול של התוכנית בהתאם.
צמצום מחלף סירקין המתוכנן ב-20 מטר לכיוון מערב והגדלת השצ"פ (שטח ציבורי פתוח) הקיים בשכונת הדר גנים.
צמצום רוחב הדרך במסלול הצפוני של חיבור דרך השופר בקטע הסמוך לצומת עם דרך מנחם בגין לשני נתיבים במקום שלושה.
צומת חזן תתוכנן בגישור, מעל שיקוע כביש 40, כצומת מלא שיתחבר למערכת העירונית הקיימת.
לחבר את רחוב רות לדרך מנחם בגין באמצעות גישור מעל כביש 40 המשוקע.
תכנון מחלפון, בהתחברות דרומה בלבד, בצומת שעריה הקיים באמצעות רמפות כניסה ויציאה.

בשורה התחתונה;
צומת חזן הושע ושלמה נשארות!!
השכונות יישארו מחוברות לכביש 40
זהו הישג משמעותי מאוד של התושבים מול מערכות תיכנון אדירות. ואף מול העירייה שלטענת מטה המאבק לא הגישה כלל התנגדות לסגירת הצמתים. פעיל הציבור ירון קדושים טוען כי התיכנון המקורי כולו בוצע בשיתוף העיריה ובהסכמתה.
תגובת העירייה:
חזן והושע ישארו פתוחים: עיריית פתח תקוה תלמד את המלצות החוקר ותפעל לקדם שיפורים נוספים בהתאם לצורך
בהמשך להשגות שהוגשו ע"י העירייה בנוגע לתכנון כביש 40 החדש ובהמשך לדיונים בהם ראש העיר הציג בפני החוקר את התנגדות העירייה לתכנון שהמדינה מקדמת והסיורים שערך עם הבכירים בגופי התכנון ובממשלה, החליט החוקר שמונה מטעם הועדה הארצית לתכנון ובניה להמליץ על שינוי התכנון המקורי ולקבל את השגות העירייה. במסמך שפורסם לאחרונה מציין החוקר מס' החלטות משמעותיות ובראשן להמשיך את השיקוע של כביש 40 החדש עד לצומת שעריה ובכך להשאיר את הצמתים חזן והושע פתוחים. בנוסף, החוקר ממליץ להקטין באופן משמעותי את המחלף המתוכנן בצומת סירקין ובכך להשאיר חלק מהשטחים לטובת הציבור. בנוגע לרחוב השופר, החוקר ממליץ לצמצם את מס' הנתיבים ולהרחיק את המטרד שהיה יכול להיגרם לתושבי הרחוב. לצד זאת, יודגש כי בנוגע לצומת המתוכננת ברחוב השופר, העירייה תבקש למנוע את החיבור המדובר ולהשאיר את תוואי הרחוב על כנו. זאת בשל העובדה כי תכניתו של החוקר מאפשרת את פתיחת הצומת ברחוב רות, מה שיוצר קישוריות נוספת בין השכונות במזרח העיר ולמערבה. על כל פנים, על פי המלצת החוקר - בכל הצמתים (הושע, רות, חזן, סירקין והשופר) יהיה חיבור בין מזרח העיר למערבה והקישוריות בין חלקי העיר תישמר.
בתוך כך, ראש העיר הנחה את מהנדס העיר וגורמי הרשות הרלוונטיים ללמוד את החלטת החוקר לעומקה וככל שיהיה צורך לקדם שיפורים נוספים בתכנית מעבר לאלו שצויינו לעיל. החלטת החוקר נתונה לבחינה ושיקול דעתה של הועדה לתשתיות לאומיות ולאחר תיקון התכנית (בהתאם להחלטת החוקר) התכנית תפורסם שוב.
ראש העיר רמי גרינברג ברך על המלצות החוקר ואמר "כפי שניתן לראות אנחנו פועלים בשנים האחרונות בכל גזרה רלוונטית כדי שהאינטרס של התושבים יקבל ביטוי לפני כל אינטרס אחר בתכניות שהמדינה מקדמת בסירקין ובכביש 40. לשמחתנו, הצלחנו לקדם מס' בשורות בנושא ובתוכם, לאחרונה התבשרנו על ביטול אלפי יחידות הדיור בסירקין הקטנה ובימים האחרונים התבשרנו על השארת הצמתים חזן והושע ובשורות נוספות. אנחנו נלמד את החלטת החוקר לעומקה וככל שיהיה צורך נפעל לקדם שיפורים נוספים. טובת התושבים היא היחידה שעומדת לנגד עיני ולשמה אנחנו פועלים."