- כ"ד ניסן ה'תשפ"ה 22/04/2025′וואלה′: הצוללן שהותקף אמש על ידי כריש הוא בן 40 מפתח תקווה. בני משפחתו מספרים שהוא "חובב כרישים"
כתבות
הנה באה הרכבת (הקלה)
ט"ו תמוז ה'תשפ"ג 04/07/2023
מערכת ′פיתה′
ברכבת הקלה בגוש דן קיבלו את אישור ההפעלה מחברת הבדיקה הגרמנית.
עם קבלת המסמך, הנוגע לנושאי הבטיחות, מסתמן כי בהיעדר תקלות מיוחדות הרכבת תחל לפעול בחודש הקרוב.
ההערכה היא כי רבים ישתמשו ברכבת הקלה כדי להגיע מפ"ת לתל-אביב, בעיקר, כאשר עיקר הבעיה תהא למצוא חניה לרכב כמה שיותר קרוב לתוואי המסילה. צפוי כי גם בני נוער שנמצאים בחופש הגדול ייעזרו בה כדי להגיע למתחמיי בילויים בעיר הגדולה.
מנכ"ל נת"ע, חיים גליק, העריך היום כי נת"ע תסיים את כל ההכנות והבדיקות עד סוף יולי וכי האישור של משרד התחבורה יכול להתעכב ימים ספורים לאחר מכן. לדבריו, בשלב הראשון יופעלו 26 רכבות על הקווים, בכל אחת יהיו 500 נוסעים.
בשלב הראשון יופעלו 26 מערכי רכבות, שיפעילו שני קווים שונים, קצר וארוך, בין השעות 05:40 בבוקר ועד 12 בלילה. הקו הקצר (R3) יפעל רק במקטע התת־קרקעי של הרכבת הקלה, שינוע בין תחנת קריית אריה בפתח תקווה לתחנת אליפלט שבתל אביב־יפו. הקו הארוך (R1) יכלול את מקטע הנסיעה השלם של הרכבת, מהתחנה המרכזית פתח תקווה עד לתחנת קוממיות שבבת ים.
התדירות צפויה להיות רכבת כל 10 דקות במקטע העילי (הארוך) וכל 6 דקות במקטע התחתי. בנת"ע מתכוונים להגביר את התדירות בעוד 3–4 חודשים לרכבת כל 4–5 דקות במקטע העילי וכל 3 וחצי דקות במקטע התחתי.
התשלום על הנסיעה יתבצע בעזרת כרטיס רב־קו או אפליקציות תשלום בדומה לנסיעה בכל כלי תחבורה ציבורית. התשלום יהיה דומה לזה שברכבת ישראל, כאשר התיקוף מתבצע מראש בתחנות. לא תהיה אפשרות לתקף כרטיס רב-קו על הרכבת עצמה.
משתמשי אפליקציות התשלום יידרשו "לתקף" את הנסיעה רק בתחנות התחתיות ואילו במפלס הרחוב יאלצו לקנות כרטיס וירטואלי באפליקציה, אך יידרשו להציגו רק במקרה של הגעת פקח או ירידה בתחנה תת־קרקעית. עלות הנסיעה תהיה זהה לנסיעה באוטובוס בינעירוני בגוש דן (5.5 שקלים לנסיעה בודדת).
תגובות
הוסף תגובה
הוסף תגובה
עם קבלת המסמך, הנוגע לנושאי הבטיחות, מסתמן כי בהיעדר תקלות מיוחדות הרכבת תחל לפעול בחודש הקרוב.
ההערכה היא כי רבים ישתמשו ברכבת הקלה כדי להגיע מפ"ת לתל-אביב, בעיקר, כאשר עיקר הבעיה תהא למצוא חניה לרכב כמה שיותר קרוב לתוואי המסילה. צפוי כי גם בני נוער שנמצאים בחופש הגדול ייעזרו בה כדי להגיע למתחמיי בילויים בעיר הגדולה.
מנכ"ל נת"ע, חיים גליק, העריך היום כי נת"ע תסיים את כל ההכנות והבדיקות עד סוף יולי וכי האישור של משרד התחבורה יכול להתעכב ימים ספורים לאחר מכן. לדבריו, בשלב הראשון יופעלו 26 רכבות על הקווים, בכל אחת יהיו 500 נוסעים.
בשלב הראשון יופעלו 26 מערכי רכבות, שיפעילו שני קווים שונים, קצר וארוך, בין השעות 05:40 בבוקר ועד 12 בלילה. הקו הקצר (R3) יפעל רק במקטע התת־קרקעי של הרכבת הקלה, שינוע בין תחנת קריית אריה בפתח תקווה לתחנת אליפלט שבתל אביב־יפו. הקו הארוך (R1) יכלול את מקטע הנסיעה השלם של הרכבת, מהתחנה המרכזית פתח תקווה עד לתחנת קוממיות שבבת ים.
התדירות צפויה להיות רכבת כל 10 דקות במקטע העילי (הארוך) וכל 6 דקות במקטע התחתי. בנת"ע מתכוונים להגביר את התדירות בעוד 3–4 חודשים לרכבת כל 4–5 דקות במקטע העילי וכל 3 וחצי דקות במקטע התחתי.
התשלום על הנסיעה יתבצע בעזרת כרטיס רב־קו או אפליקציות תשלום בדומה לנסיעה בכל כלי תחבורה ציבורית. התשלום יהיה דומה לזה שברכבת ישראל, כאשר התיקוף מתבצע מראש בתחנות. לא תהיה אפשרות לתקף כרטיס רב-קו על הרכבת עצמה.
משתמשי אפליקציות התשלום יידרשו "לתקף" את הנסיעה רק בתחנות התחתיות ואילו במפלס הרחוב יאלצו לקנות כרטיס וירטואלי באפליקציה, אך יידרשו להציגו רק במקרה של הגעת פקח או ירידה בתחנה תת־קרקעית. עלות הנסיעה תהיה זהה לנסיעה באוטובוס בינעירוני בגוש דן (5.5 שקלים לנסיעה בודדת).

תגובות
הוסף תגובה
הוסף תגובה