כתבות
מבקר המדינה: רשימות ברוורמן ואוהד צברו גירעון
ז' תשרי ה'תשע"ה 01/10/2014
מערכת ′פיתה′
מבקר המדינה, השופט בדימוס יוסף שפירא, פרסם ביום שלישי את הדו"ח שלו למימון המפלגות בבחירות האחרונות לרשויות המקומיות, אלה שהתקיימו באוקטובר 2013. הבדיקה התיחסה לרשימות עצמאיות, כאלה שאין להן 'מפלגת אם'.
הממצאים לגבי הרשימות שרצו בפ"ת, אינן מחמיאות. רשימת איכפ"ת בראשות איציק ברוורמן ורשימת דרך חדשה בראשות אורי אוהד, וכן רשימת ביחד, פ"ת בתינו בראשות גנאדי בורושבסקי ואחרות, צברו גירעון, בניגוד לחוק, וההסברים שנתנו למבקר בגבר המקורות מהן יכסו את הגרעונות לא נתקבלו על ידו ולפיכך הוא שלל מכל אחת מהן אחוזים מסויימים ממימון המפלגות שהגיע להן.
להלן הדו"ח, ככתבו וכלשונו:
אכפ"ת בראשות איציק ברוורמן
הסיעה זכתה בבחירות ב-3 מנדטים והיא זכאית למימון מאוצר המדינה. הסיעה השתתפה גם בבחירות חוזרות וזכאית למימון בגינן.
על פי הדוח הכספי של הסיעה, הכנסותיה בתקופת הבחירות הראשונות הסתכמו ב-1,244,074 ש"ח, מהן 1,152,736 ש"ח מאוצר המדינה ו-91,255 ש"ח מתרומות והוצאותיה הסתכמו
ב-1,373,931 ש"ח.
בתקופת הבחירות החוזרות הסתכמו הכנסותיה ב-47,601 ש"ח, מהן 47,600 ש"ח מתרומות והוצאותיה הסתכמו ב-674,303 ש"ח. הסיעה סיימה את מערכת הבחירות בגירעון בסכום של 756,559 ש"ח.
לאחר הביקורת, בתקופת הבחירות הראשונות הסתכמו הכנסותיה של הסיעה ב-912,221 ש"ח, מהן 823,383 ש"ח מאוצר המדינה ו-88,755 ש"ח מתרומות והוצאותיה הסתכמו ב-1,397,641 ש"ח.
בתקופת הבחירות החוזרות הסתכמו הכנסותיה ב-376,954 ש"ח, מהן 329,353 ש"ח מאוצר המדינה ו-47,600 ש"ח מתרומות והוצאותיה הסתכמו ב-674,303 ש"ח. לפיכך, על פי הביקורת, סיימה הסיעה את מערכת הבחירות בגירעון בסכום של 782,769 ש"ח.
על פי סעיף 15 לחוק, תקרת ההוצאות לסיעה לתקופת הבחירות הראשונות הייתה 1,646,766 ש"ח, ולתקופת הבחירות החוזרות 2,470,149 ש"ח. הוצאות הבחירות של הסיעה לאחר הביקורת בתקופת הבחירות הראשונות היו בגבולות האמורים בחוק, הוצאות הבחירות של הסיעה לאחר הביקורת בתקופת הבחירות החוזרות היו בגבולות האמורים בחוק.
הכנסות הסיעה היו בגבולות האמורים בסעיף 16 לחוק.
גירעון הסיעה לאחר הביקורת הסתכם ב-782,769 ש"ח. הסברי הסיעה בדבר המקורות הכספיים שמהם יכוסה הגירעון לא הניחו את דעתי ולכן קבעתי כי יש בגירעון זה משום תרומה בניגוד להוראות סעיף 16 לחוק.
הסיעה ניהלה את מערכת חשבונותיה לפי הנחיות מבקר המדינה.
לפיכך ניתן דוח לא חיובי לגבי תוצאות ביקורת החשבונות של הסיעה.
בהתחשב באופי החריגה ובהיקפה ולאחר ששקלתי, בין היתר, את ההסברים שקיבלתי מהסיעה, אני ממליץ, בתוקף סמכותי לפי סעיף 23 (ד) לחוק, להשית על הסיעה שלילה של השלמת מימון הוצאות הבחירות בשיעור של 3%, שערכו 34,582 ש"ח.
ביחד למועצת העיר
הסיעה זכתה בבחירות ב-4 מנדטים והיא זכאית למימון מאוצר המדינה.
על פי הדוח הכספי של הסיעה, הכנסותיה בתקופת הבחירות הסתכמו ב-1,432,344 ש"ח, מהן 1,097,844 ש"ח מאוצר המדינה ו-334,500 ש"ח מתרומות והוצאותיה הסתכמו ב-1,678,394 ש"ח. הסיעה סיימה את תקופת הבחירות בגירעון בסכום של 246,050 ש"ח.
לאחר הביקורת, הסתכמו הכנסותיה של הסיעה בתקופת הבחירות ב-1,432,344 ש"ח, מהן 1,097,844 ש"ח מאוצר המדינה ו-334,500 ש"ח מתרומות והוצאותיה הסתכמו ב-1,850,642 ש"ח. לפיכך, על פי הביקורת, סיימה הסיעה את תקופת הבחירות בגירעון בסכום של 418,298 ש"ח.
על פי סעיף 15 לחוק, תקרת ההוצאות לסיעה הייתה 2,195,688 ש"ח, הוצאות הבחירות של הסיעה לאחר הביקורת היו בגבולות האמורים בחוק.
הכנסות הסיעה היו בגבולות האמורים בסעיף 16 לחוק.
גירעון הסיעה לאחר הביקורת הסתכם ב-418,298 ש"ח. הסיעה הסבירה להנחת דעתי כיצד בכוונתה לכסות את הגירעון.
הסיעה ניהלה את חשבונותיה שלא בהתאמה מלאה להנחיות מבקר המדינה. הדבר התבטא בעיקר בכך שהסיעה לא כללה בחשבונותיה את מלוא הוצאותיה ולא ערכה התקשרויות בכתב עם ספקים ונותני שירותים.
לפיכך ניתן דוח לא חיובי לגבי תוצאות ביקורת החשבונות של הסיעה.
בהתחשב באופי החריגה ובהיקפה ולאחר ששקלתי, בין היתר, את ההסברים שקיבלתי מהסיעה, אני ממליץ, בתוקף סמכותי לפי סעיף 23 (ד) לחוק, להשית על הסיעה שלילה של השלמת מימון הוצאות הבחירות בשיעור של 4%, שערכו 43,914 ש"ח.
דרך חדשה בראשות אורי אהד
הסיעה זכתה בבחירות ב-3 מנדטים והיא זכאית למימון מאוצר המדינה. הסיעה השתתפה גם בבחירות חוזרות וזכאית למימון בגינן.
על פי הדוח הכספי של הסיעה, הכנסותיה בתקופת הבחירות הראשונות הסתכמו ב-1,119,262 ש"ח, מהן 823,383 ש"ח מאוצר המדינה ו-295,877 ש"ח מתרומות והוצאותיה הסתכמו
ב-2,401,889 ש"ח.
בתקופת הבחירות החוזרות הסתכמו הכנסותיה ב-329,353 ש"ח, כולן מאוצר המדינה והוצאותיה הסתכמו ב-867,765 ש"ח. הסיעה סיימה את מערכת הבחירות בגירעון בסכום של 1,821,039 ש"ח.
לאחר הביקורת, בתקופת הבחירות הראשונות הסתכמו הכנסותיה של הסיעה ב-1,119,262 ש"ח, מהן 823,383 ש"ח מאוצר המדינה ו-295,877 ש"ח מתרומות והוצאותיה הסתכמו ב-2,401,889 ש"ח.
בתקופת הבחירות החוזרות הסתכמו הכנסותיה ב-329,353 ש"ח, כולן מאוצר המדינה והוצאותיה הסתכמו ב-866,729 ש"ח. לפיכך, על פי הביקורת, סיימה הסיעה את מערכת הבחירות בגירעון בסכום של 1,820,003 ש"ח.
על פי סעיף 15 לחוק, תקרת ההוצאות לסיעה לתקופת הבחירות הראשונות הייתה 3,842,454 ש"ח, ולתקופת הבחירות החוזרות 2,470,149 ש"ח. הוצאות הבחירות של הסיעה לאחר הביקורת בתקופת הבחירות הראשונות היו בגבולות האמורים בחוק, הוצאות הבחירות של הסיעה לאחר הביקורת בתקופת הבחירות החוזרות היו בגבולות האמורים בחוק.
הכנסות הסיעה היו בגבולות האמורים בסעיף 16 לחוק.
גירעון הסיעה לאחר הביקורת הסתכם ב-1,820,003 ש"ח. הסברי הסיעה בדבר המקורות הכספיים שמהם יכוסה הגירעון לא הניחו את דעתי ולכן קבעתי כי יש בגירעון זה משום תרומה בניגוד להוראות סעיף 16 לחוק.
הסיעה ניהלה את מערכת חשבונותיה לפי הנחיות מבקר המדינה.
לפיכך ניתן דוח לא חיובי לגבי תוצאות ביקורת החשבונות של הסיעה.
בהתחשב באופי החריגה ובהיקפה ולאחר ששקלתי, בין היתר, את ההסברים שקיבלתי מהסיעה, אני ממליץ, בתוקף סמכותי לפי סעיף 23 (ד) לחוק, להשית על הסיעה שלילה של השלמת מימון הוצאות הבחירות בשיעור של 7%, שערכו 80,692 ש"ח.
דרך לתקווה
הסיעה לא זכתה בבחירות במנדט ואינה זכאית למימון מאוצר המדינה.
הסיעה מסרה תצהיר לפיו לא היו לה הכנסות והוצאות בתקופת הבחירות.
לפיכך יש לראות את הדוח בעניינה כחיובי.
העיר שלנו
הסיעה לא זכתה בבחירות במנדט אך זכאית למימון מאוצר המדינה.
על פי הדוח הכספי של הסיעה, הכנסותיה בתקופת הבחירות הסתכמו ב-172,006 ש"ח, מהן 164,677 ש"ח מאוצר המדינה ו-7,329 ש"ח מתרומות והוצאותיה הסתכמו ב-258,559 ש"ח. הסיעה סיימה את תקופת הבחירות בגירעון בסכום של 86,553 ש"ח.
על פי סעיף 15 לחוק, תקרת ההוצאות לסיעה הייתה 1,235,075 ש"ח, הוצאות הבחירות של הסיעה לאחר הביקורת היו בגבולות האמורים בחוק.
הכנסות הסיעה היו בגבולות האמורים בסעיף 16 לחוק.
גירעון הסיעה לאחר הביקורת הסתכם ב-86,554 ש"ח. הסברי הסיעה בדבר המקורות הכספיים שמהם יכוסה הגירעון לא הניחו את דעתי ולכן קבעתי כי יש בגירעון זה משום תרומה בניגוד להוראות סעיף 16 לחוק.
הסיעה ניהלה את מערכת חשבונותיה לפי הנחיות מבקר המדינה.
לפיכך ניתן דוח לא חיובי לגבי תוצאות ביקורת החשבונות של הסיעה.
בהתחשב באופי החריגה ובהיקפה ולאחר ששקלתי, בין היתר, את ההסברים שקיבלתי מהסיעה, אני ממליץ, בתוקף סמכותי לפי סעיף 23 (ד) לחוק, להשית על הסיעה שלילה של השלמת מימון הוצאות הבחירות בשיעור של 4%, שערכו 6,587 ש"ח.
חבר בראשות איציק עובדיה
הסיעה לא זכתה בבחירות במנדט אך זכאית למימון מאוצר המדינה.
על פי הדוח הכספי של הסיעה, הכנסותיה בתקופת הבחירות הסתכמו ב-129,478 ש"ח, מהן 125,978 ש"ח מאוצר המדינה ו-3,500 ש"ח מתרומות והוצאותיה הסתכמו ב-180,000 ש"ח. הסיעה סיימה את תקופת הבחירות בגירעון בסכום של 50,522 ש"ח.
לאחר הביקורת, הסתכמו הכנסותיה של הסיעה בתקופת הבחירות ב-151,709 ש"ח, מהן 148,209 ש"ח מאוצר המדינה ו-3,500 ש"ח מתרומות והוצאותיה הסתכמו ב-180,000 ש"ח. לפיכך, על פי הביקורת, סיימה הסיעה את תקופת הבחירות בגירעון בסכום של 28,291 ש"ח.
על פי סעיף 15 לחוק, תקרת ההוצאות לסיעה הייתה 1,235,075 ש"ח, הוצאות הבחירות של הסיעה לאחר הביקורת היו בגבולות האמורים בחוק.
הכנסות הסיעה היו בגבולות האמורים בסעיף 16 לחוק.
גירעון הסיעה לאחר הביקורת הסתכם ב-28,291 ש"ח. הסברי הסיעה בדבר המקורות הכספיים שמהם יכוסה הגירעון לא הניחו את דעתי ולכן קבעתי כי יש בגירעון זה משום תרומה בניגוד להוראות סעיף 16 לחוק.
הסיעה ניהלה את מערכת חשבונותיה לפי הנחיות מבקר המדינה.
לפיכך ניתן דוח לא חיובי לגבי תוצאות ביקורת החשבונות של הסיעה.
בהתחשב באופי החריגה ובהיקפה ולאחר ששקלתי, בין היתר, את ההסברים שקיבלתי מהסיעה, אני ממליץ, בתוקף סמכותי לפי סעיף 23 (ד) לחוק, להשית על הסיעה שלילה של השלמת מימון הוצאות הבחירות בשיעור של 3%, שערכו 4,446 ש"ח.
יש תקווה
הסיעה לא זכתה בבחירות במנדט אך זכאית למימון מאוצר המדינה.
על פי הדוח הכספי של הסיעה, הכנסותיה בתקופת הבחירות הסתכמו ב-164,058 ש"ח, כולן מאוצר המדינה והוצאותיה הסתכמו ב-162,091 ש"ח. הסיעה סיימה את תקופת הבחירות בעודף בסכום של 1,967 ש"ח.
לאחר הביקורת, הסתכמו הכנסותיה של הסיעה בתקופת הבחירות ב-164,676 ש"ח, כולן מאוצר המדינה והוצאותיה הסתכמו ב-162,091 ש"ח. לפיכך, על פי הביקורת, סיימה הסיעה את תקופת הבחירות בעודף בסכום של 2,585 ש"ח.
על פי סעיף 15 לחוק, תקרת ההוצאות לסיעה הייתה 1,235,075 ש"ח, הוצאות הבחירות של הסיעה לאחר הביקורת היו בגבולות האמורים בחוק.
הכנסות הסיעה היו בגבולות האמורים בסעיף 16 לחוק.
הסיעה ניהלה את חשבונותיה שלא בהתאמה מלאה להנחיות מבקר המדינה. הדבר התבטא בעיקר בכך שהסיעה שילמה הוצאות במזומן מעל למותר. ולא ערכה התאמת בנק.
לפיכך ניתן דוח לא חיובי לגבי תוצאות ביקורת החשבונות של הסיעה.
בהתחשב באופי החריגה ובהיקפה ולאחר ששקלתי, בין היתר, את ההסברים שקיבלתי מהסיעה, אני ממליץ, בתוקף סמכותי לפי סעיף 23 (ד) לחוק, להשית על הסיעה שלילה של השלמת מימון הוצאות הבחירות בשיעור של 5%, שערכו 8,234 ש"ח.
יש"י בראשות בני זהבי
הסיעה זכתה בבחירות במנדט והיא זכאית למימון מאוצר המדינה.
על פי הדוח הכספי של הסיעה, הכנסותיה בתקופת הבחירות הסתכמו ב-345,461 ש"ח, מהן 274,461 ש"ח מאוצר המדינה ו-71,000 ש"ח מתרומות והוצאותיה הסתכמו ב-369,785 ש"ח. הסיעה סיימה את תקופת הבחירות בגירעון בסכום של 24,324 ש"ח.
על פי סעיף 15 לחוק, תקרת ההוצאות לסיעה הייתה 1,235,075 ש"ח, הוצאות הבחירות של הסיעה לאחר הביקורת היו בגבולות האמורים בחוק.
הכנסות הסיעה היו בגבולות האמורים בסעיף 16 לחוק.
גירעון הסיעה לאחר הביקורת הסתכם ב-24,324 ש"ח. הסיעה הסבירה להנחת דעתי כיצד בכוונתה לכסות את הגירעון.
הסיעה ניהלה את מערכת חשבונותיה לפי הנחיות מבקר המדינה.
לפיכך ניתן דוח חיובי לגבי תוצאות ביקורת החשבונות של הסיעה.
סדר חדש
הסיעה לא זכתה בבחירות במנדט ואינה זכאית למימון מאוצר המדינה.
הסיעה לא מסרה את חשבונותיה ואת הדוח הכספי למבקר המדינה למרות בקשות חוזרות ונשנות.
בהיעדר החשבונות והדוח הכספי, הדוח לגבי סיעה זו אינו חיובי.
עיר צעירה - בראשות איתי שונשיין
הסיעה זכתה בבחירות ב-3 מנדטים והיא זכאית למימון מאוצר המדינה.
על פי הדוח הכספי של הסיעה, הכנסותיה בתקופת הבחירות הסתכמו ב-931,196 ש"ח, מהן 823,383 ש"ח מאוצר המדינה ו-107,700 ש"ח מתרומות והוצאותיה הסתכמו ב-896,754 ש"ח. הסיעה סיימה את תקופת הבחירות בעודף בסכום של 34,442 ש"ח.
לאחר הביקורת, הסתכמו הכנסותיה של הסיעה בתקופת הבחירות ב-933,696 ש"ח, מהן 823,383 ש"ח מאוצר המדינה ו-110,200 ש"ח מתרומות והוצאותיה הסתכמו ב-877,992 ש"ח. לפיכך, על פי הביקורת, סיימה הסיעה את תקופת הבחירות בעודף בסכום של 55,704 ש"ח.
על פי סעיף 15 לחוק, תקרת ההוצאות לסיעה הייתה 1,646,766 ש"ח, הוצאות הבחירות של הסיעה לאחר הביקורת היו בגבולות האמורים בחוק.
הכנסות הסיעה היו בגבולות האמורים בסעיף 16 לחוק.
הסיעה ניהלה את מערכת חשבונותיה לפי הנחיות מבקר המדינה.
לפיכך ניתן דוח חיובי לגבי תוצאות ביקורת החשבונות של הסיעה.
פ"ת ביתנו בראשות גנאדי בורשבסקי
הסיעה זכתה בבחירות במנדט והיא זכאית למימון מאוצר המדינה.
על פי הדוח הכספי של הסיעה, הכנסותיה בתקופת הבחירות הסתכמו ב-373,514 ש"ח, מהן 274,461 ש"ח מאוצר המדינה ו-99,050 ש"ח מתרומות והוצאותיה הסתכמו ב-507,843 ש"ח. הסיעה סיימה את תקופת הבחירות בגירעון בסכום של 134,329 ש"ח.
על פי סעיף 15 לחוק, תקרת ההוצאות לסיעה הייתה 1,235,075 ש"ח, הוצאות הבחירות של הסיעה לאחר הביקורת היו בגבולות האמורים בחוק.
הכנסות הסיעה היו בגבולות האמורים בסעיף 16 לחוק.
גירעון הסיעה לאחר הביקורת הסתכם ב-134,329 ש"ח. הסברי הסיעה בדבר המקורות הכספיים שמהם יכוסה הגירעון לא הניחו את דעתי ולכן קבעתי כי יש בגירעון זה משום תרומה בניגוד להוראות סעיף 16 לחוק.
הסיעה ניהלה את מערכת חשבונותיה לפי הנחיות מבקר המדינה.
לפיכך ניתן דוח לא חיובי לגבי תוצאות ביקורת החשבונות של הסיעה.
בהתחשב באופי החריגה ובהיקפה ולאחר ששקלתי, בין היתר, את ההסברים שקיבלתי מהסיעה, אני ממליץ, בתוקף סמכותי לפי סעיף 23 (ד) לחוק, להשית על הסיעה שלילה של השלמת מימון הוצאות הבחירות בשיעור של 3%, שערכו 8,234 ש"ח.
פתח תקווה שווה
הסיעה לא זכתה בבחירות במנדט ואינה זכאית למימון מאוצר המדינה.
הסיעה מסרה תצהיר לפיו לא היו לה הכנסות והוצאות בתקופת הבחירות.
לפיכך יש לראות את הדוח בעניינה כחיובי.
פתרון - פתח תקווה צעירה
הסיעה לא זכתה בבחירות במנדט אך זכאית למימון מאוצר המדינה.
על פי הדוח הכספי של הסיעה, הכנסותיה בתקופת הבחירות הסתכמו ב-164,677 ש"ח, כולן מאוצר המדינה והוצאותיה הסתכמו ב-181,136 ש"ח. הסיעה סיימה את תקופת הבחירות בגירעון בסכום של 16,459 ש"ח.
על פי סעיף 15 לחוק, תקרת ההוצאות לסיעה הייתה 1,235,075 ש"ח, הוצאות הבחירות של הסיעה לאחר הביקורת היו בגבולות האמורים בחוק.
הכנסות הסיעה היו בגבולות האמורים בסעיף 16 לחוק.
הסיעה ניהלה את מערכת חשבונותיה לפי הנחיות מבקר המדינה.
לפיכך ניתן דוח חיובי לגבי תוצאות ביקורת החשבונות של הסיעה.
קול החינוך
הסיעה לא זכתה בבחירות במנדט אך זכאית למימון מאוצר המדינה.
על פי הדוח הכספי של הסיעה, הכנסותיה בתקופת הבחירות הסתכמו ב-245,667 ש"ח, מהן 164,667 ש"ח מאוצר המדינה ו-81,000 ש"ח מתרומות והוצאותיה הסתכמו ב-348,165 ש"ח. הסיעה סיימה את תקופת הבחירות בגירעון בסכום של 102,498 ש"ח.
על פי סעיף 15 לחוק, תקרת ההוצאות לסיעה הייתה 1,235,075 ש"ח, הוצאות הבחירות של הסיעה לאחר הביקורת היו בגבולות האמורים בחוק.
הסיעה קיבלה תרומות מתאגידים בסכום כולל של 15,500 ש"ח ותרומות מיחידים (ובני ביתם, כאמור בחוק) בסכומים העולים על המותר בסכום כולל של 54,500 ש"ח. הכנסות הסיעה חרגו אפוא מהגבולות האמורים בסעיף 16 לחוק.
גירעון הסיעה לאחר הביקורת הסתכם ב-102,489 ש"ח. הסברי הסיעה בדבר המקורות הכספיים שמהם יכוסה הגירעון לא הניחו את דעתי ולכן קבעתי כי יש בגירעון זה משום תרומה בניגוד להוראות סעיף 16 לחוק.
הסיעה ניהלה את חשבונותיה שלא בהתאמה מלאה להנחיות מבקר המדינה. הדבר התבטא בעיקר בכך שהסיעה כללה במערכת החשבונות שלה הוצאות עבור בונוסים לנותני שירותים.
לפיכך ניתן דוח לא חיובי לגבי תוצאות ביקורת החשבונות של הסיעה.
בהתחשב באופי החריגה ובהיקפה ולאחר ששקלתי, בין היתר, את ההסברים שקיבלתי מהסיעה, אני ממליץ, בתוקף סמכותי לפי סעיף 23 (ד) לחוק, להשית על הסיעה שלילה של השלמת מימון הוצאות הבחירות בשיעור של 15%, שערכו 24,701 ש"ח.
תושב נחשב
הסיעה זכתה בבחירות במנדט והיא זכאית למימון מאוצר המדינה.
על פי הדוח הכספי של הסיעה, הכנסותיה בתקופת הבחירות הסתכמו ב-473,861 ש"ח, מהן 274,461 ש"ח מאוצר המדינה ו-199,400 ש"ח מתרומות והוצאותיה הסתכמו ב-1,139,073 ש"ח. הסיעה סיימה את תקופת הבחירות בגירעון בסכום של 665,212 ש"ח.
על פי סעיף 15 לחוק, תקרת ההוצאות לסיעה הייתה 1,235,075 ש"ח, הוצאות הבחירות של הסיעה לאחר הביקורת היו בגבולות האמורים בחוק.
הכנסות הסיעה היו בגבולות האמורים בסעיף 16 לחוק.
גירעון הסיעה לאחר הביקורת הסתכם ב-665,212 ש"ח. הסברי הסיעה בדבר המקורות הכספיים שמהם יכוסה הגירעון לא הניחו את דעתי ולכן קבעתי כי יש בגירעון זה משום תרומה בניגוד להוראות סעיף 16 לחוק.
הסיעה ניהלה את מערכת חשבונותיה לפי הנחיות מבקר המדינה.
לפיכך ניתן דוח לא חיובי לגבי תוצאות ביקורת החשבונות של הסיעה.
בהתחשב באופי החריגה ובהיקפה ולאחר ששקלתי, בין היתר, את ההסברים שקיבלתי מהסיעה, אני ממליץ, בתוקף סמכותי לפי סעיף 23 (ד) לחוק, להשית על הסיעה שלילה של השלמת מימון הוצאות הבחירות בשיעור של 6%, שערכו 16,468 ש"ח.
תגובות
הוסף תגובה
הוסף תגובה
מבקר המדינה, השופט בדימוס יוסף שפירא, פרסם ביום שלישי את הדו"ח שלו למימון המפלגות בבחירות האחרונות לרשויות המקומיות, אלה שהתקיימו באוקטובר 2013. הבדיקה התיחסה לרשימות עצמאיות, כאלה שאין להן 'מפלגת אם'.
הממצאים לגבי הרשימות שרצו בפ"ת, אינן מחמיאות. רשימת איכפ"ת בראשות איציק ברוורמן ורשימת דרך חדשה בראשות אורי אוהד, וכן רשימת ביחד, פ"ת בתינו בראשות גנאדי בורושבסקי ואחרות, צברו גירעון, בניגוד לחוק, וההסברים שנתנו למבקר בגבר המקורות מהן יכסו את הגרעונות לא נתקבלו על ידו ולפיכך הוא שלל מכל אחת מהן אחוזים מסויימים ממימון המפלגות שהגיע להן.
להלן הדו"ח, ככתבו וכלשונו:
אכפ"ת בראשות איציק ברוורמן
הסיעה זכתה בבחירות ב-3 מנדטים והיא זכאית למימון מאוצר המדינה. הסיעה השתתפה גם בבחירות חוזרות וזכאית למימון בגינן.
על פי הדוח הכספי של הסיעה, הכנסותיה בתקופת הבחירות הראשונות הסתכמו ב-1,244,074 ש"ח, מהן 1,152,736 ש"ח מאוצר המדינה ו-91,255 ש"ח מתרומות והוצאותיה הסתכמו
ב-1,373,931 ש"ח.
בתקופת הבחירות החוזרות הסתכמו הכנסותיה ב-47,601 ש"ח, מהן 47,600 ש"ח מתרומות והוצאותיה הסתכמו ב-674,303 ש"ח. הסיעה סיימה את מערכת הבחירות בגירעון בסכום של 756,559 ש"ח.
לאחר הביקורת, בתקופת הבחירות הראשונות הסתכמו הכנסותיה של הסיעה ב-912,221 ש"ח, מהן 823,383 ש"ח מאוצר המדינה ו-88,755 ש"ח מתרומות והוצאותיה הסתכמו ב-1,397,641 ש"ח.
בתקופת הבחירות החוזרות הסתכמו הכנסותיה ב-376,954 ש"ח, מהן 329,353 ש"ח מאוצר המדינה ו-47,600 ש"ח מתרומות והוצאותיה הסתכמו ב-674,303 ש"ח. לפיכך, על פי הביקורת, סיימה הסיעה את מערכת הבחירות בגירעון בסכום של 782,769 ש"ח.
על פי סעיף 15 לחוק, תקרת ההוצאות לסיעה לתקופת הבחירות הראשונות הייתה 1,646,766 ש"ח, ולתקופת הבחירות החוזרות 2,470,149 ש"ח. הוצאות הבחירות של הסיעה לאחר הביקורת בתקופת הבחירות הראשונות היו בגבולות האמורים בחוק, הוצאות הבחירות של הסיעה לאחר הביקורת בתקופת הבחירות החוזרות היו בגבולות האמורים בחוק.
הכנסות הסיעה היו בגבולות האמורים בסעיף 16 לחוק.
גירעון הסיעה לאחר הביקורת הסתכם ב-782,769 ש"ח. הסברי הסיעה בדבר המקורות הכספיים שמהם יכוסה הגירעון לא הניחו את דעתי ולכן קבעתי כי יש בגירעון זה משום תרומה בניגוד להוראות סעיף 16 לחוק.
הסיעה ניהלה את מערכת חשבונותיה לפי הנחיות מבקר המדינה.
לפיכך ניתן דוח לא חיובי לגבי תוצאות ביקורת החשבונות של הסיעה.
בהתחשב באופי החריגה ובהיקפה ולאחר ששקלתי, בין היתר, את ההסברים שקיבלתי מהסיעה, אני ממליץ, בתוקף סמכותי לפי סעיף 23 (ד) לחוק, להשית על הסיעה שלילה של השלמת מימון הוצאות הבחירות בשיעור של 3%, שערכו 34,582 ש"ח.ביחד למועצת העיר
הסיעה זכתה בבחירות ב-4 מנדטים והיא זכאית למימון מאוצר המדינה.
על פי הדוח הכספי של הסיעה, הכנסותיה בתקופת הבחירות הסתכמו ב-1,432,344 ש"ח, מהן 1,097,844 ש"ח מאוצר המדינה ו-334,500 ש"ח מתרומות והוצאותיה הסתכמו ב-1,678,394 ש"ח. הסיעה סיימה את תקופת הבחירות בגירעון בסכום של 246,050 ש"ח.
לאחר הביקורת, הסתכמו הכנסותיה של הסיעה בתקופת הבחירות ב-1,432,344 ש"ח, מהן 1,097,844 ש"ח מאוצר המדינה ו-334,500 ש"ח מתרומות והוצאותיה הסתכמו ב-1,850,642 ש"ח. לפיכך, על פי הביקורת, סיימה הסיעה את תקופת הבחירות בגירעון בסכום של 418,298 ש"ח.
על פי סעיף 15 לחוק, תקרת ההוצאות לסיעה הייתה 2,195,688 ש"ח, הוצאות הבחירות של הסיעה לאחר הביקורת היו בגבולות האמורים בחוק.
הכנסות הסיעה היו בגבולות האמורים בסעיף 16 לחוק.
גירעון הסיעה לאחר הביקורת הסתכם ב-418,298 ש"ח. הסיעה הסבירה להנחת דעתי כיצד בכוונתה לכסות את הגירעון.
הסיעה ניהלה את חשבונותיה שלא בהתאמה מלאה להנחיות מבקר המדינה. הדבר התבטא בעיקר בכך שהסיעה לא כללה בחשבונותיה את מלוא הוצאותיה ולא ערכה התקשרויות בכתב עם ספקים ונותני שירותים.
לפיכך ניתן דוח לא חיובי לגבי תוצאות ביקורת החשבונות של הסיעה.
בהתחשב באופי החריגה ובהיקפה ולאחר ששקלתי, בין היתר, את ההסברים שקיבלתי מהסיעה, אני ממליץ, בתוקף סמכותי לפי סעיף 23 (ד) לחוק, להשית על הסיעה שלילה של השלמת מימון הוצאות הבחירות בשיעור של 4%, שערכו 43,914 ש"ח.דרך חדשה בראשות אורי אהד
הסיעה זכתה בבחירות ב-3 מנדטים והיא זכאית למימון מאוצר המדינה. הסיעה השתתפה גם בבחירות חוזרות וזכאית למימון בגינן.
על פי הדוח הכספי של הסיעה, הכנסותיה בתקופת הבחירות הראשונות הסתכמו ב-1,119,262 ש"ח, מהן 823,383 ש"ח מאוצר המדינה ו-295,877 ש"ח מתרומות והוצאותיה הסתכמו
ב-2,401,889 ש"ח.
בתקופת הבחירות החוזרות הסתכמו הכנסותיה ב-329,353 ש"ח, כולן מאוצר המדינה והוצאותיה הסתכמו ב-867,765 ש"ח. הסיעה סיימה את מערכת הבחירות בגירעון בסכום של 1,821,039 ש"ח.
לאחר הביקורת, בתקופת הבחירות הראשונות הסתכמו הכנסותיה של הסיעה ב-1,119,262 ש"ח, מהן 823,383 ש"ח מאוצר המדינה ו-295,877 ש"ח מתרומות והוצאותיה הסתכמו ב-2,401,889 ש"ח.
בתקופת הבחירות החוזרות הסתכמו הכנסותיה ב-329,353 ש"ח, כולן מאוצר המדינה והוצאותיה הסתכמו ב-866,729 ש"ח. לפיכך, על פי הביקורת, סיימה הסיעה את מערכת הבחירות בגירעון בסכום של 1,820,003 ש"ח.
על פי סעיף 15 לחוק, תקרת ההוצאות לסיעה לתקופת הבחירות הראשונות הייתה 3,842,454 ש"ח, ולתקופת הבחירות החוזרות 2,470,149 ש"ח. הוצאות הבחירות של הסיעה לאחר הביקורת בתקופת הבחירות הראשונות היו בגבולות האמורים בחוק, הוצאות הבחירות של הסיעה לאחר הביקורת בתקופת הבחירות החוזרות היו בגבולות האמורים בחוק.
הכנסות הסיעה היו בגבולות האמורים בסעיף 16 לחוק.
גירעון הסיעה לאחר הביקורת הסתכם ב-1,820,003 ש"ח. הסברי הסיעה בדבר המקורות הכספיים שמהם יכוסה הגירעון לא הניחו את דעתי ולכן קבעתי כי יש בגירעון זה משום תרומה בניגוד להוראות סעיף 16 לחוק.
הסיעה ניהלה את מערכת חשבונותיה לפי הנחיות מבקר המדינה.
לפיכך ניתן דוח לא חיובי לגבי תוצאות ביקורת החשבונות של הסיעה.
בהתחשב באופי החריגה ובהיקפה ולאחר ששקלתי, בין היתר, את ההסברים שקיבלתי מהסיעה, אני ממליץ, בתוקף סמכותי לפי סעיף 23 (ד) לחוק, להשית על הסיעה שלילה של השלמת מימון הוצאות הבחירות בשיעור של 7%, שערכו 80,692 ש"ח.דרך לתקווה
הסיעה לא זכתה בבחירות במנדט ואינה זכאית למימון מאוצר המדינה.
הסיעה מסרה תצהיר לפיו לא היו לה הכנסות והוצאות בתקופת הבחירות.
לפיכך יש לראות את הדוח בעניינה כחיובי.
העיר שלנו
הסיעה לא זכתה בבחירות במנדט אך זכאית למימון מאוצר המדינה.
על פי הדוח הכספי של הסיעה, הכנסותיה בתקופת הבחירות הסתכמו ב-172,006 ש"ח, מהן 164,677 ש"ח מאוצר המדינה ו-7,329 ש"ח מתרומות והוצאותיה הסתכמו ב-258,559 ש"ח. הסיעה סיימה את תקופת הבחירות בגירעון בסכום של 86,553 ש"ח.
על פי סעיף 15 לחוק, תקרת ההוצאות לסיעה הייתה 1,235,075 ש"ח, הוצאות הבחירות של הסיעה לאחר הביקורת היו בגבולות האמורים בחוק.
הכנסות הסיעה היו בגבולות האמורים בסעיף 16 לחוק.
גירעון הסיעה לאחר הביקורת הסתכם ב-86,554 ש"ח. הסברי הסיעה בדבר המקורות הכספיים שמהם יכוסה הגירעון לא הניחו את דעתי ולכן קבעתי כי יש בגירעון זה משום תרומה בניגוד להוראות סעיף 16 לחוק.
הסיעה ניהלה את מערכת חשבונותיה לפי הנחיות מבקר המדינה.
לפיכך ניתן דוח לא חיובי לגבי תוצאות ביקורת החשבונות של הסיעה.
בהתחשב באופי החריגה ובהיקפה ולאחר ששקלתי, בין היתר, את ההסברים שקיבלתי מהסיעה, אני ממליץ, בתוקף סמכותי לפי סעיף 23 (ד) לחוק, להשית על הסיעה שלילה של השלמת מימון הוצאות הבחירות בשיעור של 4%, שערכו 6,587 ש"ח.חבר בראשות איציק עובדיה
הסיעה לא זכתה בבחירות במנדט אך זכאית למימון מאוצר המדינה.
על פי הדוח הכספי של הסיעה, הכנסותיה בתקופת הבחירות הסתכמו ב-129,478 ש"ח, מהן 125,978 ש"ח מאוצר המדינה ו-3,500 ש"ח מתרומות והוצאותיה הסתכמו ב-180,000 ש"ח. הסיעה סיימה את תקופת הבחירות בגירעון בסכום של 50,522 ש"ח.
לאחר הביקורת, הסתכמו הכנסותיה של הסיעה בתקופת הבחירות ב-151,709 ש"ח, מהן 148,209 ש"ח מאוצר המדינה ו-3,500 ש"ח מתרומות והוצאותיה הסתכמו ב-180,000 ש"ח. לפיכך, על פי הביקורת, סיימה הסיעה את תקופת הבחירות בגירעון בסכום של 28,291 ש"ח.
על פי סעיף 15 לחוק, תקרת ההוצאות לסיעה הייתה 1,235,075 ש"ח, הוצאות הבחירות של הסיעה לאחר הביקורת היו בגבולות האמורים בחוק.
הכנסות הסיעה היו בגבולות האמורים בסעיף 16 לחוק.
גירעון הסיעה לאחר הביקורת הסתכם ב-28,291 ש"ח. הסברי הסיעה בדבר המקורות הכספיים שמהם יכוסה הגירעון לא הניחו את דעתי ולכן קבעתי כי יש בגירעון זה משום תרומה בניגוד להוראות סעיף 16 לחוק.
הסיעה ניהלה את מערכת חשבונותיה לפי הנחיות מבקר המדינה.
לפיכך ניתן דוח לא חיובי לגבי תוצאות ביקורת החשבונות של הסיעה.
בהתחשב באופי החריגה ובהיקפה ולאחר ששקלתי, בין היתר, את ההסברים שקיבלתי מהסיעה, אני ממליץ, בתוקף סמכותי לפי סעיף 23 (ד) לחוק, להשית על הסיעה שלילה של השלמת מימון הוצאות הבחירות בשיעור של 3%, שערכו 4,446 ש"ח.יש תקווה
הסיעה לא זכתה בבחירות במנדט אך זכאית למימון מאוצר המדינה.
על פי הדוח הכספי של הסיעה, הכנסותיה בתקופת הבחירות הסתכמו ב-164,058 ש"ח, כולן מאוצר המדינה והוצאותיה הסתכמו ב-162,091 ש"ח. הסיעה סיימה את תקופת הבחירות בעודף בסכום של 1,967 ש"ח.
לאחר הביקורת, הסתכמו הכנסותיה של הסיעה בתקופת הבחירות ב-164,676 ש"ח, כולן מאוצר המדינה והוצאותיה הסתכמו ב-162,091 ש"ח. לפיכך, על פי הביקורת, סיימה הסיעה את תקופת הבחירות בעודף בסכום של 2,585 ש"ח.
על פי סעיף 15 לחוק, תקרת ההוצאות לסיעה הייתה 1,235,075 ש"ח, הוצאות הבחירות של הסיעה לאחר הביקורת היו בגבולות האמורים בחוק.
הכנסות הסיעה היו בגבולות האמורים בסעיף 16 לחוק.
הסיעה ניהלה את חשבונותיה שלא בהתאמה מלאה להנחיות מבקר המדינה. הדבר התבטא בעיקר בכך שהסיעה שילמה הוצאות במזומן מעל למותר. ולא ערכה התאמת בנק.
לפיכך ניתן דוח לא חיובי לגבי תוצאות ביקורת החשבונות של הסיעה.
בהתחשב באופי החריגה ובהיקפה ולאחר ששקלתי, בין היתר, את ההסברים שקיבלתי מהסיעה, אני ממליץ, בתוקף סמכותי לפי סעיף 23 (ד) לחוק, להשית על הסיעה שלילה של השלמת מימון הוצאות הבחירות בשיעור של 5%, שערכו 8,234 ש"ח.יש"י בראשות בני זהבי
הסיעה זכתה בבחירות במנדט והיא זכאית למימון מאוצר המדינה.
על פי הדוח הכספי של הסיעה, הכנסותיה בתקופת הבחירות הסתכמו ב-345,461 ש"ח, מהן 274,461 ש"ח מאוצר המדינה ו-71,000 ש"ח מתרומות והוצאותיה הסתכמו ב-369,785 ש"ח. הסיעה סיימה את תקופת הבחירות בגירעון בסכום של 24,324 ש"ח.
על פי סעיף 15 לחוק, תקרת ההוצאות לסיעה הייתה 1,235,075 ש"ח, הוצאות הבחירות של הסיעה לאחר הביקורת היו בגבולות האמורים בחוק.
הכנסות הסיעה היו בגבולות האמורים בסעיף 16 לחוק.
גירעון הסיעה לאחר הביקורת הסתכם ב-24,324 ש"ח. הסיעה הסבירה להנחת דעתי כיצד בכוונתה לכסות את הגירעון.
הסיעה ניהלה את מערכת חשבונותיה לפי הנחיות מבקר המדינה.
לפיכך ניתן דוח חיובי לגבי תוצאות ביקורת החשבונות של הסיעה.
סדר חדש
הסיעה לא זכתה בבחירות במנדט ואינה זכאית למימון מאוצר המדינה.
הסיעה לא מסרה את חשבונותיה ואת הדוח הכספי למבקר המדינה למרות בקשות חוזרות ונשנות.
בהיעדר החשבונות והדוח הכספי, הדוח לגבי סיעה זו אינו חיובי.
עיר צעירה - בראשות איתי שונשיין
הסיעה זכתה בבחירות ב-3 מנדטים והיא זכאית למימון מאוצר המדינה.
על פי הדוח הכספי של הסיעה, הכנסותיה בתקופת הבחירות הסתכמו ב-931,196 ש"ח, מהן 823,383 ש"ח מאוצר המדינה ו-107,700 ש"ח מתרומות והוצאותיה הסתכמו ב-896,754 ש"ח. הסיעה סיימה את תקופת הבחירות בעודף בסכום של 34,442 ש"ח.
לאחר הביקורת, הסתכמו הכנסותיה של הסיעה בתקופת הבחירות ב-933,696 ש"ח, מהן 823,383 ש"ח מאוצר המדינה ו-110,200 ש"ח מתרומות והוצאותיה הסתכמו ב-877,992 ש"ח. לפיכך, על פי הביקורת, סיימה הסיעה את תקופת הבחירות בעודף בסכום של 55,704 ש"ח.
על פי סעיף 15 לחוק, תקרת ההוצאות לסיעה הייתה 1,646,766 ש"ח, הוצאות הבחירות של הסיעה לאחר הביקורת היו בגבולות האמורים בחוק.
הכנסות הסיעה היו בגבולות האמורים בסעיף 16 לחוק.
הסיעה ניהלה את מערכת חשבונותיה לפי הנחיות מבקר המדינה.
לפיכך ניתן דוח חיובי לגבי תוצאות ביקורת החשבונות של הסיעה.
פ"ת ביתנו בראשות גנאדי בורשבסקי
הסיעה זכתה בבחירות במנדט והיא זכאית למימון מאוצר המדינה.
על פי הדוח הכספי של הסיעה, הכנסותיה בתקופת הבחירות הסתכמו ב-373,514 ש"ח, מהן 274,461 ש"ח מאוצר המדינה ו-99,050 ש"ח מתרומות והוצאותיה הסתכמו ב-507,843 ש"ח. הסיעה סיימה את תקופת הבחירות בגירעון בסכום של 134,329 ש"ח.
על פי סעיף 15 לחוק, תקרת ההוצאות לסיעה הייתה 1,235,075 ש"ח, הוצאות הבחירות של הסיעה לאחר הביקורת היו בגבולות האמורים בחוק.
הכנסות הסיעה היו בגבולות האמורים בסעיף 16 לחוק.
גירעון הסיעה לאחר הביקורת הסתכם ב-134,329 ש"ח. הסברי הסיעה בדבר המקורות הכספיים שמהם יכוסה הגירעון לא הניחו את דעתי ולכן קבעתי כי יש בגירעון זה משום תרומה בניגוד להוראות סעיף 16 לחוק.
הסיעה ניהלה את מערכת חשבונותיה לפי הנחיות מבקר המדינה.
לפיכך ניתן דוח לא חיובי לגבי תוצאות ביקורת החשבונות של הסיעה.
בהתחשב באופי החריגה ובהיקפה ולאחר ששקלתי, בין היתר, את ההסברים שקיבלתי מהסיעה, אני ממליץ, בתוקף סמכותי לפי סעיף 23 (ד) לחוק, להשית על הסיעה שלילה של השלמת מימון הוצאות הבחירות בשיעור של 3%, שערכו 8,234 ש"ח.פתח תקווה שווה
הסיעה לא זכתה בבחירות במנדט ואינה זכאית למימון מאוצר המדינה.
הסיעה מסרה תצהיר לפיו לא היו לה הכנסות והוצאות בתקופת הבחירות.
לפיכך יש לראות את הדוח בעניינה כחיובי.
פתרון - פתח תקווה צעירה
הסיעה לא זכתה בבחירות במנדט אך זכאית למימון מאוצר המדינה.
על פי הדוח הכספי של הסיעה, הכנסותיה בתקופת הבחירות הסתכמו ב-164,677 ש"ח, כולן מאוצר המדינה והוצאותיה הסתכמו ב-181,136 ש"ח. הסיעה סיימה את תקופת הבחירות בגירעון בסכום של 16,459 ש"ח.
על פי סעיף 15 לחוק, תקרת ההוצאות לסיעה הייתה 1,235,075 ש"ח, הוצאות הבחירות של הסיעה לאחר הביקורת היו בגבולות האמורים בחוק.
הכנסות הסיעה היו בגבולות האמורים בסעיף 16 לחוק.
הסיעה ניהלה את מערכת חשבונותיה לפי הנחיות מבקר המדינה.
לפיכך ניתן דוח חיובי לגבי תוצאות ביקורת החשבונות של הסיעה.
קול החינוך
הסיעה לא זכתה בבחירות במנדט אך זכאית למימון מאוצר המדינה.
על פי הדוח הכספי של הסיעה, הכנסותיה בתקופת הבחירות הסתכמו ב-245,667 ש"ח, מהן 164,667 ש"ח מאוצר המדינה ו-81,000 ש"ח מתרומות והוצאותיה הסתכמו ב-348,165 ש"ח. הסיעה סיימה את תקופת הבחירות בגירעון בסכום של 102,498 ש"ח.
על פי סעיף 15 לחוק, תקרת ההוצאות לסיעה הייתה 1,235,075 ש"ח, הוצאות הבחירות של הסיעה לאחר הביקורת היו בגבולות האמורים בחוק.
הסיעה קיבלה תרומות מתאגידים בסכום כולל של 15,500 ש"ח ותרומות מיחידים (ובני ביתם, כאמור בחוק) בסכומים העולים על המותר בסכום כולל של 54,500 ש"ח. הכנסות הסיעה חרגו אפוא מהגבולות האמורים בסעיף 16 לחוק.
גירעון הסיעה לאחר הביקורת הסתכם ב-102,489 ש"ח. הסברי הסיעה בדבר המקורות הכספיים שמהם יכוסה הגירעון לא הניחו את דעתי ולכן קבעתי כי יש בגירעון זה משום תרומה בניגוד להוראות סעיף 16 לחוק.
הסיעה ניהלה את חשבונותיה שלא בהתאמה מלאה להנחיות מבקר המדינה. הדבר התבטא בעיקר בכך שהסיעה כללה במערכת החשבונות שלה הוצאות עבור בונוסים לנותני שירותים.
לפיכך ניתן דוח לא חיובי לגבי תוצאות ביקורת החשבונות של הסיעה.
בהתחשב באופי החריגה ובהיקפה ולאחר ששקלתי, בין היתר, את ההסברים שקיבלתי מהסיעה, אני ממליץ, בתוקף סמכותי לפי סעיף 23 (ד) לחוק, להשית על הסיעה שלילה של השלמת מימון הוצאות הבחירות בשיעור של 15%, שערכו 24,701 ש"ח.תושב נחשב
הסיעה זכתה בבחירות במנדט והיא זכאית למימון מאוצר המדינה.
על פי הדוח הכספי של הסיעה, הכנסותיה בתקופת הבחירות הסתכמו ב-473,861 ש"ח, מהן 274,461 ש"ח מאוצר המדינה ו-199,400 ש"ח מתרומות והוצאותיה הסתכמו ב-1,139,073 ש"ח. הסיעה סיימה את תקופת הבחירות בגירעון בסכום של 665,212 ש"ח.
על פי סעיף 15 לחוק, תקרת ההוצאות לסיעה הייתה 1,235,075 ש"ח, הוצאות הבחירות של הסיעה לאחר הביקורת היו בגבולות האמורים בחוק.
הכנסות הסיעה היו בגבולות האמורים בסעיף 16 לחוק.
גירעון הסיעה לאחר הביקורת הסתכם ב-665,212 ש"ח. הסברי הסיעה בדבר המקורות הכספיים שמהם יכוסה הגירעון לא הניחו את דעתי ולכן קבעתי כי יש בגירעון זה משום תרומה בניגוד להוראות סעיף 16 לחוק.
הסיעה ניהלה את מערכת חשבונותיה לפי הנחיות מבקר המדינה.
לפיכך ניתן דוח לא חיובי לגבי תוצאות ביקורת החשבונות של הסיעה.
בהתחשב באופי החריגה ובהיקפה ולאחר ששקלתי, בין היתר, את ההסברים שקיבלתי מהסיעה, אני ממליץ, בתוקף סמכותי לפי סעיף 23 (ד) לחוק, להשית על הסיעה שלילה של השלמת מימון הוצאות הבחירות בשיעור של 6%, שערכו 16,468 ש"ח.
תגובות
הוסף תגובה
הוסף תגובה