כתבות
נתיב התחבורה הציבורית בז′בוטינסקי – ייפתח בקרוב
כ' תשרי ה'תשע"ה 14/10/2014
מוטי זפט
היה סגור כשנתיים בעקבות ריבוי התאונות הקטלניות * שינויים ושיפורים נוספים בסידורי התעבורה הרגלית במקום
לאחר קרוב לשנתיים בהם נתיב התחבורה הציבורית ברחוב ז'בוטינסקי היה סגור לתנועת כלי רכב, זאת בעקבות ריבוי תאונות הדרכים הקטלניות בנתיב, זה אמור להיפתח מחדש לתנועת כלי רכב ציבוריים – בחודש הבא, נובמבר.
החלטה על כך קיבלה 'ועדה עליונה' שמינה משרד התחבורה, לפני כשנה וחצי. בראשה עומד מאיר חן, לשעבר קצין משטרה צבאית ראשי, ומי שמונה בחודשים האחרונים לאחראי במשרד על נושא התחבורה הציבורית, במקום יהודה אלבז, שקיבל תפקיד בכיר אחר.
הוועדה הגישה את המלצותיה, ומרביתן כבר יושמו בשטח בשבועות האחרונים.
ההמלצות כללו את ביטול הפנייה שמאלה מרחוב מוטה גור (היציאה מהקניון הגדול) בחזרה לכיוון העיר פתח-תקווה, כך שכיום, מי שרוצה לשוב מהקניון לכיוון פתח-תקווה יכול או להמשיך ישר לרחוב דנמרק בכיוון נווה-עוז או להיכנס שמאלה בז'בוטינסקי ולנסוך להסתובב בהמשך, דרך רחוב רבין או דרך רחוב שמשון. אגב, העירייה התנגדה לשינוי זה, אך מי שקובע הוא משרד התחבורה.
שינוי תנועה נוסף היה ביטול מעבר החצייה אלכסוני שהיה מול תחנת הדלק, והפיכתו למעבר חצייה ישר. התוצאה – מעבר החצייה פחות ארוך בכשליש. במקום הזה נהרגו שני האחים ז"ל לפני כשנה וחצי, תאונה קטלנית שמיד בעקבותיה הורה ראש העיר דאז לסגור לאלתר את נתיב התחבורה הציבורית.
כמו כן קבעו 'גל ירוק' לשני מעברי חצייה, מתוך השלושה בקטע שמול פונדק איילון, וכן הורידו מספר תמרורים לאורך ציר התנועה כדי למנוע בלבולים ואי הבנות. גם בוצעו שינויים גיאומטריים נוספים, כגון מעברי חציה נוספים לאורך ז'בוטינסקי, ועוד.
כאמור, אם לא יהיה שינוי של הרגע האחרון, בנובמבר תחודש פעילותם של האוטובוסים וכלי הרכב הציבוריים האחרים בנת"צ (נתיב תחבורה ציבורית) שלאורך ז'בוטינסקי, מה שעשוי להקל על העומס בנתיבים הרגילים לכלי הרכב הפרטיים.
אלא, שהשמחה לא צריכה להרקיע שחקים, שכן – מיד אחרי החגים אמורים להתחיל גם בעבודות החפירה לפורטל של הרכבת הקלה בסמוך לצומת גהה. העבודות יימשכו, כך מבטיחה נת"ע, 36 חודשים. במהלך מרבית זמן העבודות, בחלק מז'בוטינסקי יילקח נתיב אחד לטובת המשאיות המשרתות את העבודות, כלומר – לפרטיים יהיה נתיב אחד פחות. מן הסתם הרבה יפנו לכביש אם-המושבות.
בלחצו של ראש העיר, איציק ברוורמן, הפנייה שמאלה מז'בוטינסקי לבאים מגהה לכיוון רחוב היצירה, שהייתה אמורה להיות סגורה לכלי רכב לכל תקופת העבודות – 36 חודש – תהיה סגורה רק למשך 6 חודשים במהלך העבודות בקטע הספציפי.
כזכור, לאורך ציר ז'בוטינסקי נהרגו בשנים האחרונות 18 בני אדם בתאונות דרכים, מהם שניים ערב חג סוכות, בהתהפך מונית שירות, לאחר שרכב אחר התנגש בה בחוזקה, ממש באותו צומת מועד לפורענות.
ובתוך כך, מהנדסת העיר חתמה בימים האחרונים גם על היתר הבנייה ל'דיפו' – התחנה המרכזית של הרכבת הקלה, מקום בו 'ינוחו' הקרונות בשעות הלילה. זה יהיה על יד בית העלמין, מאחורי רכבת אם-המושבות, לא רחוק מהאיצטדיון.
תגובות
הוסף תגובה
הוסף תגובה
היה סגור כשנתיים בעקבות ריבוי התאונות הקטלניות * שינויים ושיפורים נוספים בסידורי התעבורה הרגלית במקום
החלטה על כך קיבלה 'ועדה עליונה' שמינה משרד התחבורה, לפני כשנה וחצי. בראשה עומד מאיר חן, לשעבר קצין משטרה צבאית ראשי, ומי שמונה בחודשים האחרונים לאחראי במשרד על נושא התחבורה הציבורית, במקום יהודה אלבז, שקיבל תפקיד בכיר אחר.
הוועדה הגישה את המלצותיה, ומרביתן כבר יושמו בשטח בשבועות האחרונים.
ההמלצות כללו את ביטול הפנייה שמאלה מרחוב מוטה גור (היציאה מהקניון הגדול) בחזרה לכיוון העיר פתח-תקווה, כך שכיום, מי שרוצה לשוב מהקניון לכיוון פתח-תקווה יכול או להמשיך ישר לרחוב דנמרק בכיוון נווה-עוז או להיכנס שמאלה בז'בוטינסקי ולנסוך להסתובב בהמשך, דרך רחוב רבין או דרך רחוב שמשון. אגב, העירייה התנגדה לשינוי זה, אך מי שקובע הוא משרד התחבורה.
שינוי תנועה נוסף היה ביטול מעבר החצייה אלכסוני שהיה מול תחנת הדלק, והפיכתו למעבר חצייה ישר. התוצאה – מעבר החצייה פחות ארוך בכשליש. במקום הזה נהרגו שני האחים ז"ל לפני כשנה וחצי, תאונה קטלנית שמיד בעקבותיה הורה ראש העיר דאז לסגור לאלתר את נתיב התחבורה הציבורית.
כמו כן קבעו 'גל ירוק' לשני מעברי חצייה, מתוך השלושה בקטע שמול פונדק איילון, וכן הורידו מספר תמרורים לאורך ציר התנועה כדי למנוע בלבולים ואי הבנות. גם בוצעו שינויים גיאומטריים נוספים, כגון מעברי חציה נוספים לאורך ז'בוטינסקי, ועוד.
כאמור, אם לא יהיה שינוי של הרגע האחרון, בנובמבר תחודש פעילותם של האוטובוסים וכלי הרכב הציבוריים האחרים בנת"צ (נתיב תחבורה ציבורית) שלאורך ז'בוטינסקי, מה שעשוי להקל על העומס בנתיבים הרגילים לכלי הרכב הפרטיים.
אלא, שהשמחה לא צריכה להרקיע שחקים, שכן – מיד אחרי החגים אמורים להתחיל גם בעבודות החפירה לפורטל של הרכבת הקלה בסמוך לצומת גהה. העבודות יימשכו, כך מבטיחה נת"ע, 36 חודשים. במהלך מרבית זמן העבודות, בחלק מז'בוטינסקי יילקח נתיב אחד לטובת המשאיות המשרתות את העבודות, כלומר – לפרטיים יהיה נתיב אחד פחות. מן הסתם הרבה יפנו לכביש אם-המושבות.
בלחצו של ראש העיר, איציק ברוורמן, הפנייה שמאלה מז'בוטינסקי לבאים מגהה לכיוון רחוב היצירה, שהייתה אמורה להיות סגורה לכלי רכב לכל תקופת העבודות – 36 חודש – תהיה סגורה רק למשך 6 חודשים במהלך העבודות בקטע הספציפי.
כזכור, לאורך ציר ז'בוטינסקי נהרגו בשנים האחרונות 18 בני אדם בתאונות דרכים, מהם שניים ערב חג סוכות, בהתהפך מונית שירות, לאחר שרכב אחר התנגש בה בחוזקה, ממש באותו צומת מועד לפורענות.
ובתוך כך, מהנדסת העיר חתמה בימים האחרונים גם על היתר הבנייה ל'דיפו' – התחנה המרכזית של הרכבת הקלה, מקום בו 'ינוחו' הקרונות בשעות הלילה. זה יהיה על יד בית העלמין, מאחורי רכבת אם-המושבות, לא רחוק מהאיצטדיון.
תגובות
הוסף תגובה
הוסף תגובה