- כ"ד ניסן ה'תשפ"ה 22/04/2025′וואלה′: הצוללן שהותקף אמש על ידי כריש הוא בן 40 מפתח תקווה. בני משפחתו מספרים שהוא "חובב כרישים"
כתבות
היכונו לבלגן ברח′ ז′בוטינסקי
ט"ו אלול ה'תשע"ד 10/09/2014
מוטי זפט
התחזית היא כי ב-2020 נוכל להתחיל לנסוע ברכבת הקלה הזו. אשרי המאמין
מהנדסת העיר, ד"ר חוה ארליך, חתמה בימים האחרונים על הרשאה לביצוע עבודות הפורטל של הרכבת הקלה, ליד צומת גהה. הקמת הפורטל בנקודה הסואנת הזו, ועיתוי התחלת העבודות, שייקשו מאוד על התנועה בז'בוטינסקי, היו במוקד המחלוקת בין העירייה לבין נת"ע (החברה המבצעת עבור משרד התחבורה) ומשרד התחבורה, מחלוקת שעיכבה את התחלת העבודות חודשים רבים.
אדריכל סרג'ו רוטסקו, שהיה מהנדס העיר בשש השנים האחרונות ולאחרונה יצא לגימלאות, התנגד בכל תוקף שהעבודות יחלו כבר עתה, ודרש מנת"ע, שקודם כל תעשה את העבודות בתל אביב, ר"ג ובני ברק, ורק כשלוש שנים (משך העבודות המשוער על הפורטל) לפני סיום העבודות ההן, תחל לעבוד בפ"ת על הפורטל בפ"ת, זאת כדי לצמצם עד למינימום את הפגיעה של תושבי פ"ת ביציאה מהעיר ובחזרה אליה.
התנגדותו של המהנדס היוצא גרמה לחיכוכים עזים של העירייה מול נת"ע ומשרד התחבורה, עד שהמהנדס לא השתתף בישיבות הדו-שבועיות שבין צוות מינהל ההנדסה העירוני בראשות סגן מהנדס העיר עו"ד יוסי קרוואני, ומנכ"ל העירייה דאז, אבי בן חמו, לבין אנשי נת"ע. (גילוי נאות: גם כותב שורות אלה, בתפקידו אז כראש מינהל ההנדסה השתתף בחלק מהפגישות).
בין לבין, גם צמרת נת"ע התחלפה, בגלל אי שביעות רצון של הממונים מקצב העבודות של הרכבת הקלה. כך גם מיכי רצון היו"ר וגם זוכמן שהיה מנכ"ל נת"ע – כבר לא שם.
ובחזרה לפקקים הצפויים לנו.
העבודות של כריית הפורטל אמורות להתחיל בימים הקרובים, לאחר השלמת כל התאומים הנדרשים. על פי המידע שקיבלה העירייה מחברת נת"ע, העבודות ימשכו כ 36 חודש.
מוקד קשיי התנועה יהיו בצומת רחוב היצירה – ז'בוטינסקי. באחד משלבי הביצוע, תיסגר הפנייה שמאלה לרחוב היצירה לבאים מרחוב ז'בוטינסקי מערב. הזמן המשוער לסגירת הפנייה שמאלה הוא כחצי שנה.
החלופות לתנועה שמשרד התחבורה הכין, עוד בטרם יחלו העבודות, הם: גשר אם המושבות מעל כביש 4 ע"י פארק אזורים. כמו כן כביש מכבית 471 (שפקוק מדי בוקר גם בלי הבלגן הצפוי בז'בוטינסקי) ופתרונות תנועתיים להזרמת תנועה מסביב לפרויקט, כגון רמזור ברחוב שנקר- עמל, רמזור ברחוב היצירה- עמל ושינויים גיאומטריים מסביב לפרויקט.
כמו כן העירייה בשיתוף עם עיריית ב"ב ועיריית ת"א מקדמת יציאה צפונית מכביש אם-המושבות לכביש 4. חברת נתיביי איילון מנהלת תכנון זה עבור משרד התחבורה.
כאמור, תחזית משרד התחבורה ונת"ע היא שהרכבת הקלה תחל נסיעתה ב-2020. איך אומרים אצלנו? נחיה ונראה. ובינתיים, אולי עדיף שלא לצאת מפתח-תקווה?
תגובות
הוסף תגובה
הוסף תגובה
מהנדסת העיר, ד"ר חוה ארליך, חתמה בימים האחרונים על הרשאה לביצוע עבודות הפורטל של הרכבת הקלה, ליד צומת גהה. הקמת הפורטל בנקודה הסואנת הזו, ועיתוי התחלת העבודות, שייקשו מאוד על התנועה בז'בוטינסקי, היו במוקד המחלוקת בין העירייה לבין נת"ע (החברה המבצעת עבור משרד התחבורה) ומשרד התחבורה, מחלוקת שעיכבה את התחלת העבודות חודשים רבים.
אדריכל סרג'ו רוטסקו, שהיה מהנדס העיר בשש השנים האחרונות ולאחרונה יצא לגימלאות, התנגד בכל תוקף שהעבודות יחלו כבר עתה, ודרש מנת"ע, שקודם כל תעשה את העבודות בתל אביב, ר"ג ובני ברק, ורק כשלוש שנים (משך העבודות המשוער על הפורטל) לפני סיום העבודות ההן, תחל לעבוד בפ"ת על הפורטל בפ"ת, זאת כדי לצמצם עד למינימום את הפגיעה של תושבי פ"ת ביציאה מהעיר ובחזרה אליה.
התנגדותו של המהנדס היוצא גרמה לחיכוכים עזים של העירייה מול נת"ע ומשרד התחבורה, עד שהמהנדס לא השתתף בישיבות הדו-שבועיות שבין צוות מינהל ההנדסה העירוני בראשות סגן מהנדס העיר עו"ד יוסי קרוואני, ומנכ"ל העירייה דאז, אבי בן חמו, לבין אנשי נת"ע. (גילוי נאות: גם כותב שורות אלה, בתפקידו אז כראש מינהל ההנדסה השתתף בחלק מהפגישות).
בין לבין, גם צמרת נת"ע התחלפה, בגלל אי שביעות רצון של הממונים מקצב העבודות של הרכבת הקלה. כך גם מיכי רצון היו"ר וגם זוכמן שהיה מנכ"ל נת"ע – כבר לא שם.
ובחזרה לפקקים הצפויים לנו.
העבודות של כריית הפורטל אמורות להתחיל בימים הקרובים, לאחר השלמת כל התאומים הנדרשים. על פי המידע שקיבלה העירייה מחברת נת"ע, העבודות ימשכו כ 36 חודש.
מוקד קשיי התנועה יהיו בצומת רחוב היצירה – ז'בוטינסקי. באחד משלבי הביצוע, תיסגר הפנייה שמאלה לרחוב היצירה לבאים מרחוב ז'בוטינסקי מערב. הזמן המשוער לסגירת הפנייה שמאלה הוא כחצי שנה.
החלופות לתנועה שמשרד התחבורה הכין, עוד בטרם יחלו העבודות, הם: גשר אם המושבות מעל כביש 4 ע"י פארק אזורים. כמו כן כביש מכבית 471 (שפקוק מדי בוקר גם בלי הבלגן הצפוי בז'בוטינסקי) ופתרונות תנועתיים להזרמת תנועה מסביב לפרויקט, כגון רמזור ברחוב שנקר- עמל, רמזור ברחוב היצירה- עמל ושינויים גיאומטריים מסביב לפרויקט.
כמו כן העירייה בשיתוף עם עיריית ב"ב ועיריית ת"א מקדמת יציאה צפונית מכביש אם-המושבות לכביש 4. חברת נתיביי איילון מנהלת תכנון זה עבור משרד התחבורה.
כאמור, תחזית משרד התחבורה ונת"ע היא שהרכבת הקלה תחל נסיעתה ב-2020. איך אומרים אצלנו? נחיה ונראה. ובינתיים, אולי עדיף שלא לצאת מפתח-תקווה?
תגובות
הוסף תגובה
הוסף תגובה