כתבות
המתנגדים לבנייה בסרקין יחריפו מאבקם כולל חסימת צירים ועתירה לבג"ץ
י"ב אלול ה'תשע"ה 27/08/2015
מערכת ′פיתה′
האפשרות המאוד מעשית שרשויות המדינה יכפו דעתן ובמקום בסיס סירקין יקימו שם כ-15,000 יחידות דיור, על כל המשתמע מכך על עומס התנועה ולא רק שהדבר ימיט על פתח תקווה, אמורה להטריד רבים מתושבי העיר. אבל, לכינוס מתנגדים לתוכנית זו, שנערך אמש הגיעו כ-50 תושבים מודאגים בלבד, כאלה שהנושא בוער בעצמותם. אלא שפעילים אלה יודעים שאלפים רבים איתם במאבק הזה.
במהלך הכינוס הוחלט על צעדים מעשיים יותר. כגון: לעלות להפגין מול הכנסת ומול בתיהם של שרים הנוגעים בדבר, חסימת צירים בכבישים מרכזיים, החתמה המונית על עצמוה נגד הבנייה המאסיבית בסירקין וכן הבהרה חד-משמעית לראש עיריית פ"ת איציק ברוורמן שאם לא יתעשת ומהר - הדבר יקשה עליו מאוד להיבחר בשינית.
משה פישר משכונת בלינסון, המוביל את המאבק, ציין שככל הידוע לו (והדברים מופיעים בציטוט מדברי מהנדסת העיר, חוה ארליך בדיון בוועדת הפנים של הכנסת, ראו באתר זה), עיריית פ"ת הסכימה לכל התוכניות של הבנייה שם, כולל שטחי ההפקעה (כ-65 אחוז מהשטח) לצרכי ציבור וכדומה, אך למרות יכולתה, היא לא מנסה להתמודד עם הבעיה הגדולה שעומדת לקרות לעיר ולתושביה, בעיקר בתחום התחבורה, אך לא רק, אם אכן תוכניות המדינה יתבצעו.

רוב הדוברים בכינוס ציינו שרק לעירייה יש את המשאבים ואת היכולת החוקית לעצור את התוכניות האלה ולצערם היא לא באמת מנסה להתמודד עם זה. "העירייה עוד לא הצליחה להתמודד עם הגידול הגדול בתושביה במתחם נחלים, בכפר גנים ג' ובאם המושבות - איך תצליח להתמודד עם כמות תושבים כמו של עיר שלמה, למשל הוד השרון, האמורים לרכוש דירות במתחם סירקין", תהה אחד הדוברים.

אחד הדוברים התלונן על כך שחרף פניות של חברי ועד הפעולה לעיריית פתח תקווה, במפגש שקויים איתם, לקבל מהעירייה את התוכניות של משרד הביטחון ביחס למתחם סירקין, עירית פתח תקווה לא העבירה להם את התוכניות והוועד קיבל אותן ממועצת דרום השרון, לה כ-200 דונם במתחם.
הפעילים עודכנו כי כל מה שהוצג בדיון שנערך בכנסת ובמפגשים אחרים כפתרונות תחבורתיים - היו פתרונות הזויים ולא הגיוניים.
כדוגמא, מעבר לכך שהרכבת הקלה, אותה הזכירו משרד הביטחון כאחד הפתרונות, תהיה מוכנה, אם בכלל, רק ב-2025. מעבר לכך, תוספת של 15 אלף יחידות דיור תחייב העמדה של 300 אוטובוסים יום יום (לבני הנוער ולאה שאין להם 2 מכוניות במשפחה) - דבר שלעצמו יצור פקקי תנועה קשים מאוד. כמו כן בכוונתם לעתור לבג"ץ נגד התכנון האמור של משרד הביטחון במתחם סירקין.
.jpg)
ויזנר
במפגש הוצג מכתב שניתן לוועד בדצמבר 2012 על ידי איציק ברוורמן ובו הוא כותב שלדעתו בשטח סירקין צריכה להיות ראה ירוקה ולא בנין אחד נוסף.
חבר מועצת העיר, אודי ויזנר אמר בכינוס, בין השאר כי רשויות התכנון וצה"ל כפרוייקטור רצים בתוכניות ללא התחשבות בצרכי העיר והתושבים. בשם הורדת יוקר הדיור כביכול, רומסים כל עקרון תכנוני סביר, עד כדי חשש להסתרת מידע ודיסאינפורמציה. פתח תקוה עדיין לא עיכלה את הגידול המהיר בעשר השנים האחרונות ואינה מסוגלת לבלוע עוד שכונה בסדר גודל של הוד השרון מבחינת מס' תושבים. אין פתרונות תחבורה ריאליים והצעות כמו כביש 40 משוקע (בלי פתרון מחלפים) או מסוף אוטובוסים הם זריית חול בעיני הציבור. החוצפה הכי גדולה היא נפנוף ברכבת קלה שלא תגיע לאיזור בכלל לפני 2030. אין בעיה – מבחינתי, אפשר להתחיל לבנות יום שתחל לפעול הרכבת הקלה באיזור...
ויזנר הוסיף: המפתח כרגע הוא בידי עיריית פ"ת, כפי שגם ציין בסיכום הדיון בוועדת הפנים בכנסת, יו"ר הוועדה ח"כ דוד אמסלם ולכן נדרש עכשיו לחץ ציבורי מכל שכונות העיר, משום שהקטסטרופה האורבנית והתחבורתית תחנוק את כולם, לא רק את שכונות המזרח. לדבריו, זה הזמן הקריטי ללחץ על העיריה ודרכה על הרשויות הממשלתיות לעצור ולעשות חשיבה מחדש על הפרויקט. החל בכמות יח"ד שלא תעלה על 6,000 , דאגה לשטחים ירוקים וכדו' והכי חשוב פתרונות תחבורה ריאליים ורלוונטיים. על העירייה לפעול בכל כוחה לא לאפשר את הבור הראשון באדמת סירקין עד שיהיו הסכמים מחייבים עם פתרונות ריאליים מוסכמים, הטעים.
בכינוס השתתף גם רמי גרינברג, חבר מועצת העיר ושלום קוטלר, לשעבר חבר מועצת העיר.
תגובות
הוסף תגובה
הוסף תגובה
במהלך הכינוס הוחלט על צעדים מעשיים יותר. כגון: לעלות להפגין מול הכנסת ומול בתיהם של שרים הנוגעים בדבר, חסימת צירים בכבישים מרכזיים, החתמה המונית על עצמוה נגד הבנייה המאסיבית בסירקין וכן הבהרה חד-משמעית לראש עיריית פ"ת איציק ברוורמן שאם לא יתעשת ומהר - הדבר יקשה עליו מאוד להיבחר בשינית.
משה פישר משכונת בלינסון, המוביל את המאבק, ציין שככל הידוע לו (והדברים מופיעים בציטוט מדברי מהנדסת העיר, חוה ארליך בדיון בוועדת הפנים של הכנסת, ראו באתר זה), עיריית פ"ת הסכימה לכל התוכניות של הבנייה שם, כולל שטחי ההפקעה (כ-65 אחוז מהשטח) לצרכי ציבור וכדומה, אך למרות יכולתה, היא לא מנסה להתמודד עם הבעיה הגדולה שעומדת לקרות לעיר ולתושביה, בעיקר בתחום התחבורה, אך לא רק, אם אכן תוכניות המדינה יתבצעו.

רוב הדוברים בכינוס ציינו שרק לעירייה יש את המשאבים ואת היכולת החוקית לעצור את התוכניות האלה ולצערם היא לא באמת מנסה להתמודד עם זה. "העירייה עוד לא הצליחה להתמודד עם הגידול הגדול בתושביה במתחם נחלים, בכפר גנים ג' ובאם המושבות - איך תצליח להתמודד עם כמות תושבים כמו של עיר שלמה, למשל הוד השרון, האמורים לרכוש דירות במתחם סירקין", תהה אחד הדוברים.

אחד הדוברים התלונן על כך שחרף פניות של חברי ועד הפעולה לעיריית פתח תקווה, במפגש שקויים איתם, לקבל מהעירייה את התוכניות של משרד הביטחון ביחס למתחם סירקין, עירית פתח תקווה לא העבירה להם את התוכניות והוועד קיבל אותן ממועצת דרום השרון, לה כ-200 דונם במתחם.
הפעילים עודכנו כי כל מה שהוצג בדיון שנערך בכנסת ובמפגשים אחרים כפתרונות תחבורתיים - היו פתרונות הזויים ולא הגיוניים.
כדוגמא, מעבר לכך שהרכבת הקלה, אותה הזכירו משרד הביטחון כאחד הפתרונות, תהיה מוכנה, אם בכלל, רק ב-2025. מעבר לכך, תוספת של 15 אלף יחידות דיור תחייב העמדה של 300 אוטובוסים יום יום (לבני הנוער ולאה שאין להם 2 מכוניות במשפחה) - דבר שלעצמו יצור פקקי תנועה קשים מאוד. כמו כן בכוונתם לעתור לבג"ץ נגד התכנון האמור של משרד הביטחון במתחם סירקין.
.jpg)
ויזנר
במפגש הוצג מכתב שניתן לוועד בדצמבר 2012 על ידי איציק ברוורמן ובו הוא כותב שלדעתו בשטח סירקין צריכה להיות ראה ירוקה ולא בנין אחד נוסף.
חבר מועצת העיר, אודי ויזנר אמר בכינוס, בין השאר כי רשויות התכנון וצה"ל כפרוייקטור רצים בתוכניות ללא התחשבות בצרכי העיר והתושבים. בשם הורדת יוקר הדיור כביכול, רומסים כל עקרון תכנוני סביר, עד כדי חשש להסתרת מידע ודיסאינפורמציה. פתח תקוה עדיין לא עיכלה את הגידול המהיר בעשר השנים האחרונות ואינה מסוגלת לבלוע עוד שכונה בסדר גודל של הוד השרון מבחינת מס' תושבים. אין פתרונות תחבורה ריאליים והצעות כמו כביש 40 משוקע (בלי פתרון מחלפים) או מסוף אוטובוסים הם זריית חול בעיני הציבור. החוצפה הכי גדולה היא נפנוף ברכבת קלה שלא תגיע לאיזור בכלל לפני 2030. אין בעיה – מבחינתי, אפשר להתחיל לבנות יום שתחל לפעול הרכבת הקלה באיזור...
ויזנר הוסיף: המפתח כרגע הוא בידי עיריית פ"ת, כפי שגם ציין בסיכום הדיון בוועדת הפנים בכנסת, יו"ר הוועדה ח"כ דוד אמסלם ולכן נדרש עכשיו לחץ ציבורי מכל שכונות העיר, משום שהקטסטרופה האורבנית והתחבורתית תחנוק את כולם, לא רק את שכונות המזרח. לדבריו, זה הזמן הקריטי ללחץ על העיריה ודרכה על הרשויות הממשלתיות לעצור ולעשות חשיבה מחדש על הפרויקט. החל בכמות יח"ד שלא תעלה על 6,000 , דאגה לשטחים ירוקים וכדו' והכי חשוב פתרונות תחבורה ריאליים ורלוונטיים. על העירייה לפעול בכל כוחה לא לאפשר את הבור הראשון באדמת סירקין עד שיהיו הסכמים מחייבים עם פתרונות ריאליים מוסכמים, הטעים.
בכינוס השתתף גם רמי גרינברג, חבר מועצת העיר ושלום קוטלר, לשעבר חבר מועצת העיר.
תגובות
הוסף תגובה
הוסף תגובה