כתבות
איך מצפים מקשישים לעבור בביטחה את הכבישים בפ"ת?
י"ז חשון ה'תשע"ח 06/11/2017
מערכת ′פיתה′

מתחילת השנה נהרגו 77 קשישים (65+) בתאונות דרכים – כל הרוג רביעי. כך עולה מנותני עמותת 'אור ירוק'. לאור ההיפגעות הגבוהה של הקשישים בישראל בתאונות דרכים, החליטו בעמותת אור ירוק לבדוק האם מעברי החציה ביישובים מותאמים גם לאוכלוסייה המבוגרת. הבדיקה נעשתה במקומות אליהם מגיעים קשישים רבים כמו מעונות יום לקשישים, בתי אבות וקופות חולים.
מתנדבי אור ירוק בדקו קרוב ל - 170 מעברי חציה ב-83 רשויות ברחבי הארץ. במהלך הבדיקות בחנו המתנדבים האם מעברי החציה דהויים, האם קיימת הנמכת מדרכה בכניסה למעבר החציה, האם קיים פס האטה לפני מעבר החציה והאם משך האור הירוק (במעברי חציה עם רמזור) מותאם לקצב ההליכה של האזרחים הוותיקים.
מהבדיקה עולה כי במקרים רבים זמן חציית הכביש של הולך רגל קשיש אל מול הולך רגל צעיר הוא כפול, ובנוסף, בחלק ממעברי החציה האור הירוק קצר מדי וקשישים לא מספיקים לחצות. בנוסף נמצא כי במקומות רבים לא קיימת הנמכה לקראת מעבר החציה וכי המעבר דהוי ואינו צבוע כראוי, נתונים המקשים על הולכי רגל ועל קשישים בפרט כאשר הם מגיעים לחצות את הכביש.
בין המקומות אליהם הגיעו המתנדבים גם פתח תקווה:
בפתח תקווה נבדקו תשעה מעברי חציה:
מעבר החציה ברחוב רוטשילד פינת קרן קיימת לישראל נמצא מחוק ודהוי, ללא תמרור מעבר חציה וללא פסי האטה. משך האור הירוק ברמזור של מעבר החציה כ– 10 שניות, משך הזמן שלוקח לקשיש לחצות במקום בממוצע 8.5 שניות. מצב זה מסכן את חיי הקשישים שחוצים ועשויים שלא להספיק לחצות בזמן הקצר של האור הירוק.
בכל מעברי החציה שנבדקו אין פסי האטה, רוב מעברי החציה מחוקים ודהויים, בחלק מהם חסרה הנמכה של המדרכה במפגש עם הכביש, ברובם חסר תמרור מעבר חציה ושמונה מהם אינם מרומזרים.
ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק: "מדינת ישראל פשוט מפקירה את האזרחים הוותיקים שלה. אנשים שבנו את המדינה ושרדו את המלחמות לא שרדו פעולה פשוטה כמו חצית כביש. הגיע הזמן שמשרד התחבורה והבטיחות בדרכים יתחיל להתחשב גם באוכלוסיית האזרחים הוותיקים וביחד עם הרשויות המקומיות יקדמו התקנת פסי האטה באזורים שיש בהם ריכוז גבוה של קשישים כמו בתי אבות, מרכזי יום לקשיש וקופות חולים. במקביל, חייבים להאריך את משך האור הירוק ברמזורים של הולכי הרגל. מדובר בהוצאה כספית קטנה שיכולה לעשות את ההבדל בין חיים ומוות. הגיע הזמן לגלות רגישות וחמלה כלפי האוכלוסיות החלשות בחברה כדי למנוע את הקשיש ההרוג הבא".
מה-22 באוקטובר עד ה-22 בנובמבר מציינים ברחבי ישראל את "חודש האזרח הוותיק".
תגובות
(1 תגובות)
הוסף תגובה
הוסף תגובה
1.
מעברי חציה ובטיחות בדרכים
לאחר שפרשתי לגמלאות לפני מספר שנים, ומדי פעם משתמש בתחבורה הציבורית, שמתי לב למחדל בטיחותי חמור ברחוב רוטשילד בעיר ,כאשר התושבים הפוקדים את מרפאת רוטשילד ומגיעים למרפאה במסלול מצפון לדרום, תחנת האוטובוסים להורדת הנוסעים ממוקמת מול בנין המרפאה.
יש שני מעברי חציה המרוחקים עשרות מטרים מהכניסה למרפאה מה שגורם ל95% מהבאים למרפאה לחצות את רח' רוטשילד הסואן באלכסון בין התחנה לכניסה למרפאה ולא להגיע למעברי החציה.
כמובן שהדבר מסכן את הולכי הרגל וגם את הנהגים שלא תמיד מאטים כשמתקרבים לאזור.
בעבר פניתי למחלקת ההנדסה בעריה , ולא זכיתי לקבל את תגובתם.
אודה לכם מאד אם תפנו לגורם המוסמך לטיפול במיקום התחנה ומעברי החציה.
דוד גלס
09/11/2017 19:44:20

מתחילת השנה נהרגו 77 קשישים (65+) בתאונות דרכים – כל הרוג רביעי. כך עולה מנותני עמותת 'אור ירוק'. לאור ההיפגעות הגבוהה של הקשישים בישראל בתאונות דרכים, החליטו בעמותת אור ירוק לבדוק האם מעברי החציה ביישובים מותאמים גם לאוכלוסייה המבוגרת. הבדיקה נעשתה במקומות אליהם מגיעים קשישים רבים כמו מעונות יום לקשישים, בתי אבות וקופות חולים.
מתנדבי אור ירוק בדקו קרוב ל - 170 מעברי חציה ב-83 רשויות ברחבי הארץ. במהלך הבדיקות בחנו המתנדבים האם מעברי החציה דהויים, האם קיימת הנמכת מדרכה בכניסה למעבר החציה, האם קיים פס האטה לפני מעבר החציה והאם משך האור הירוק (במעברי חציה עם רמזור) מותאם לקצב ההליכה של האזרחים הוותיקים.
.jpg)
מהבדיקה עולה כי במקרים רבים זמן חציית הכביש של הולך רגל קשיש אל מול הולך רגל צעיר הוא כפול, ובנוסף, בחלק ממעברי החציה האור הירוק קצר מדי וקשישים לא מספיקים לחצות. בנוסף נמצא כי במקומות רבים לא קיימת הנמכה לקראת מעבר החציה וכי המעבר דהוי ואינו צבוע כראוי, נתונים המקשים על הולכי רגל ועל קשישים בפרט כאשר הם מגיעים לחצות את הכביש.
בין המקומות אליהם הגיעו המתנדבים גם פתח תקווה:
בפתח תקווה נבדקו תשעה מעברי חציה:
מעבר החציה ברחוב רוטשילד פינת קרן קיימת לישראל נמצא מחוק ודהוי, ללא תמרור מעבר חציה וללא פסי האטה. משך האור הירוק ברמזור של מעבר החציה כ– 10 שניות, משך הזמן שלוקח לקשיש לחצות במקום בממוצע 8.5 שניות. מצב זה מסכן את חיי הקשישים שחוצים ועשויים שלא להספיק לחצות בזמן הקצר של האור הירוק.
בכל מעברי החציה שנבדקו אין פסי האטה, רוב מעברי החציה מחוקים ודהויים, בחלק מהם חסרה הנמכה של המדרכה במפגש עם הכביש, ברובם חסר תמרור מעבר חציה ושמונה מהם אינם מרומזרים.
ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק: "מדינת ישראל פשוט מפקירה את האזרחים הוותיקים שלה. אנשים שבנו את המדינה ושרדו את המלחמות לא שרדו פעולה פשוטה כמו חצית כביש. הגיע הזמן שמשרד התחבורה והבטיחות בדרכים יתחיל להתחשב גם באוכלוסיית האזרחים הוותיקים וביחד עם הרשויות המקומיות יקדמו התקנת פסי האטה באזורים שיש בהם ריכוז גבוה של קשישים כמו בתי אבות, מרכזי יום לקשיש וקופות חולים. במקביל, חייבים להאריך את משך האור הירוק ברמזורים של הולכי הרגל. מדובר בהוצאה כספית קטנה שיכולה לעשות את ההבדל בין חיים ומוות. הגיע הזמן לגלות רגישות וחמלה כלפי האוכלוסיות החלשות בחברה כדי למנוע את הקשיש ההרוג הבא".
מה-22 באוקטובר עד ה-22 בנובמבר מציינים ברחבי ישראל את "חודש האזרח הוותיק".
תגובות
(1 תגובות)
הוסף תגובה
הוסף תגובה
1.
מעברי חציה ובטיחות בדרכים
לאחר שפרשתי לגמלאות לפני מספר שנים, ומדי פעם משתמש בתחבורה הציבורית, שמתי לב למחדל בטיחותי חמור ברחוב רוטשילד בעיר ,כאשר התושבים הפוקדים את מרפאת רוטשילד ומגיעים למרפאה במסלול מצפון לדרום, תחנת האוטובוסים להורדת הנוסעים ממוקמת מול בנין המרפאה.
יש שני מעברי חציה המרוחקים עשרות מטרים מהכניסה למרפאה מה שגורם ל95% מהבאים למרפאה לחצות את רח' רוטשילד הסואן באלכסון בין התחנה לכניסה למרפאה ולא להגיע למעברי החציה.
כמובן שהדבר מסכן את הולכי הרגל וגם את הנהגים שלא תמיד מאטים כשמתקרבים לאזור.
בעבר פניתי למחלקת ההנדסה בעריה , ולא זכיתי לקבל את תגובתם.
אודה לכם מאד אם תפנו לגורם המוסמך לטיפול במיקום התחנה ומעברי החציה.
דוד גלס
09/11/2017 19:44:20