- ז' אייר ה'תשפ"ד 15/05/2024מת מפצעיו לוחם צה"ל לירון יצחק מפ"ת שנפגע לפני יומים מפצמ"ר ברצועת עזה- לירון היה אמור להנשא בעוד שבועיים- יהי זכרו ברוך
- כ"ב תשרי ה'תשפ"ד 07/10/2023מצב חירום - מענה ומידע לציבור
כתבות
מהמרים על החיים; 62% מהרוכבים בפ"ת - ללא קסדה לראשם
כ' תמוז ה'תשע"ט 23/07/2019
מערכת פיתה
בני נוער רבים מעבירים את זמנם הפנוי ברכיבה על אופניים, במיוחד בחודשי הקיץ כאשר שעות האור והפנאי הן מרובות ומזג האוויר מאפשר זאת. מתצפית חדשה שביצעה עמותת אור ירוק מתברר כי רובם לא מכירים את חוקי התנועה החלים עליהם בזמן הרכיבה ובשל כך מסכנים את עצמם ואת יתר משתמשי הדרך.
לאחרונה יצאו מתנדבי עמותת אור ירוק ביניהם חברי קבוצות הנוער לכבוד שניאור חשין בשיתוף מתנדבי תכנית פר"ח, לבחון האם רוכבי האופניים הרגילים בישראל רוכבים בצורה מסוכנת ובניגוד לחוק. המתנדבים ערכו את התצפיות בכמאה רשויות ונצפו במהלכן כ- 2,800 רוכבים.
הפרמטרים שנבדקו:
· האם הרוכבים חבשו קסדה
· האם הרוכבים רכבו על המדרכה בניגוד לחוק
· האם הרוכבים צייתו לרמזורים ולתמרורים
· האם הרוכבים הרכיבו אדם נוסף
· האם הרוכבים היו בהיסח דעת – רכבו עם הטלפון הנייד ביד או עם אוזניות
פתח תקווה:
· 62% מהרוכבים לא חבשו קסדה
· 8% מהרוכבים רכבו על המדרכה
· 8% מהרוכבים הרכיבו נוסע נוסף
· 54% לא צייתו לרמזורים ולתמרורים
· 12% רכבו בהיסח דעת (עם הטלפון הנייד ביד, או עם אוזניה)
ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "רבים בוחרים להשתמש באופניים על מנת להגיע ליעדם כיוון שזהו כלי רכב זול, ידידותי לסביבה, תורם לכושר הגופני ומתאים לשכבות גיל רבות. אך לצד היתרונות הרבים שברכיבה, מצויים הרוכבים בסכנה מאחר ואין להם שכבת הגנה ואביזרי בטיחות כמו שיש למי שנוסע במכונית ובשל כך כל פגיעה בהם עלולה להיות קטלנית. המדינה והרשויות המקומיות חייבות לדאוג להגביר את האכיפה הממוקדת שתבהיר לאותם הרוכבים שעליהם לרכוב על פי החוק וכן לדאוג להסברה נרחבת שתגיע לכלל חלקי האוכלוסייה. בנוסף צריכות הרשויות לקדם סלילת שבילי רכיבה רצופים ובטוחים עבור הרוכבים ובכך נוכל לצמצם את מספרי הנפגעים ולמנוע את הרוכב ההרוג הבא".
במקביל לתצפית שביצעו, הקימו חברי קבוצות הנוער לכבוד שניאור חשין 50 דוכני הסברה ברחבי הארץ תחת הכותרת "שים לב לרוכב". בדוכנים העבירו המתנדבים הסברה לעוברים ושבים בנוגע לכללי הבטיחות, לחוקי התנועה ולאופן שבו יכולים הרוכבים וכן נהגי כלי הרכב למנוע פגיעות מיותרות. בנוסף החתימו חברי הקבוצה את העוברים במקו ם על עצומה הקוראת לרשות המקומית לפעול על מנת לסלול שבילי אופניים, להקים מערך הסברה רחב ולהגביר את האכיפה.
צילום: אור ירוק
על פי נתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס בחציון הראשון של שנת 2018 נהרגו תשעה רוכבי אופניים רגילים בתאונות דרכים. בשנת 2018 נפגעו בתאונות דרכים 220 רוכבי אופניים, מהם 16 רוכבים נהרגו ו-65 נפצעו באורח קשה.
תגובות
הוסף תגובה
הוסף תגובה
לאחרונה יצאו מתנדבי עמותת אור ירוק ביניהם חברי קבוצות הנוער לכבוד שניאור חשין בשיתוף מתנדבי תכנית פר"ח, לבחון האם רוכבי האופניים הרגילים בישראל רוכבים בצורה מסוכנת ובניגוד לחוק. המתנדבים ערכו את התצפיות בכמאה רשויות ונצפו במהלכן כ- 2,800 רוכבים.
הפרמטרים שנבדקו:
· האם הרוכבים חבשו קסדה
· האם הרוכבים רכבו על המדרכה בניגוד לחוק
· האם הרוכבים צייתו לרמזורים ולתמרורים
· האם הרוכבים הרכיבו אדם נוסף
· האם הרוכבים היו בהיסח דעת – רכבו עם הטלפון הנייד ביד או עם אוזניות
פתח תקווה:
· 62% מהרוכבים לא חבשו קסדה
· 8% מהרוכבים רכבו על המדרכה
· 8% מהרוכבים הרכיבו נוסע נוסף
· 54% לא צייתו לרמזורים ולתמרורים
· 12% רכבו בהיסח דעת (עם הטלפון הנייד ביד, או עם אוזניה)
ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "רבים בוחרים להשתמש באופניים על מנת להגיע ליעדם כיוון שזהו כלי רכב זול, ידידותי לסביבה, תורם לכושר הגופני ומתאים לשכבות גיל רבות. אך לצד היתרונות הרבים שברכיבה, מצויים הרוכבים בסכנה מאחר ואין להם שכבת הגנה ואביזרי בטיחות כמו שיש למי שנוסע במכונית ובשל כך כל פגיעה בהם עלולה להיות קטלנית. המדינה והרשויות המקומיות חייבות לדאוג להגביר את האכיפה הממוקדת שתבהיר לאותם הרוכבים שעליהם לרכוב על פי החוק וכן לדאוג להסברה נרחבת שתגיע לכלל חלקי האוכלוסייה. בנוסף צריכות הרשויות לקדם סלילת שבילי רכיבה רצופים ובטוחים עבור הרוכבים ובכך נוכל לצמצם את מספרי הנפגעים ולמנוע את הרוכב ההרוג הבא".
במקביל לתצפית שביצעו, הקימו חברי קבוצות הנוער לכבוד שניאור חשין 50 דוכני הסברה ברחבי הארץ תחת הכותרת "שים לב לרוכב". בדוכנים העבירו המתנדבים הסברה לעוברים ושבים בנוגע לכללי הבטיחות, לחוקי התנועה ולאופן שבו יכולים הרוכבים וכן נהגי כלי הרכב למנוע פגיעות מיותרות. בנוסף החתימו חברי הקבוצה את העוברים במקו ם על עצומה הקוראת לרשות המקומית לפעול על מנת לסלול שבילי אופניים, להקים מערך הסברה רחב ולהגביר את האכיפה.
צילום: אור ירוק
על פי נתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס בחציון הראשון של שנת 2018 נהרגו תשעה רוכבי אופניים רגילים בתאונות דרכים. בשנת 2018 נפגעו בתאונות דרכים 220 רוכבי אופניים, מהם 16 רוכבים נהרגו ו-65 נפצעו באורח קשה.
תגובות
הוסף תגובה
הוסף תגובה
ידיעות בקצרה
ספורט
"בשביל הספורט" טור דעה מאת שי מייבסקי חותמות של מאני טיים
15/05/2024
כתבות
מת מפצעיו שבועיים לפני חתונתו, לירון יצחק לוחם צה"ל מפ"ת
15/05/2024
כתבות
צפו בקבלת הפנים לחתן התנך העולמי דוד שאשא מפ"ת כשהגיע לביתו
14/05/2024
כתבות
המומלצים לקבלת ′יקיר העיר′ 2024
09/05/2024
כתבות
אפילו מקווה ייבנה ב"מטרו ארלזורוב"
09/05/2024
כתבות
סערה ביב"ע נחלים; הורים ותלמידים הקימו מתחם אוהלים בישיבה
01/05/2024
מקומי
פ"ת זוכרת את ניצולי השואה
30/04/2024
כתבות
אירוע פלילי חמור הלילה בפ"ת
09/04/2024
חינוך
די ג′י אולפניסטית
02/04/2024
מלחמת "חרבות ברזל" בפתח תקווה
מתפללים לשחרורם
14/11/2023