- כ"ד ניסן ה'תשפ"ה 22/04/2025′וואלה′: הצוללן שהותקף אמש על ידי כריש הוא בן 40 מפתח תקווה. בני משפחתו מספרים שהוא "חובב כרישים"
כתבות
חוששים מתאונות דרכים, אפילו יותר מהקורונה
כ"ג חשון ה'תשפ"א 10/11/2020
מערכת ′פיתה′
% מהציבור מודים כי החשש הכי גדול שלהם הוא להיפגע בתאונת דרכים, יותר מהקורונה ומכל תחום אחר, כך עולה מסקר חדש של עמותת אור ירוק לרגל שבוע הבטיחות בדרכים. מהסקר עולה כי 24% מהציבור חושש מאירועי טרור ופיגועים ורק 21% מביעים חשש מהקורונה.
השבוע מציינים ברחבי ישראל את שבוע הבטיחות בדרכים. מנתונים שאספה עמותת אור ירוק עולה כי 264 בני אדם נהרגו מתחילת שנת 2020 בתאונות דרכים לעומת 294 בני אדם שנהרגו בתאריך המקביל בשנה שעברה -ירידה של 10% בלבד וזאת למרות שני סגרים ארוכים וירידה חדה במספר כלי הרכב שנעים בכביש בכל יום. למרות הקורונה, מדינת ישראל רשמה עד כה בשנת 2020 עליה במספר רוכבי האופנועים והקטנועים ההרוגים מתאונות דרכים, כך גם נרשמה עליה בהולכי הרגל ההרוגים, רוכבי האופניים והקורקינטים. בתחומים נוספים כמו מותם של נהגים צעירים בתאונות דרכים וכמו כן אזרחי החברה הערבית ההרוגים, לא נרשמה ירידה משמעותית, בוודאי לא בהשוואה לירידה בנסועת כלי הרכב.
- דוח של המועצה האירופית לבטיחות בדרכים (ETSC) מדרג את ישראל במקום האחרון והגרוע בשינוי מספר ההרוגים מתאונות דרכים בשנת 2019 בהשוואה לשנת 2018. בעוד מדינות אירופה הצליחו לצמצם את מספר ההרוגים בתאונות דרכים ב- 3% בממוצע, בישראל נרשמה עליה של 17% בהרוגים.
- מדינות אירופה הורידו את מספר ההרוגים בתאונות דרכים במהלך הסגר הראשון בקורונה בשיעור ממוצע של 36% כמעט כפול מישראל (19%).
- בכל יום בממוצע נהרג אדם בתאונת דרכים בישראל.
- 19 ילדים (0-14) נהרגו בתאונות דרכים מתחילת שנת 2020 ו-134 ילדים נפצעו קשה.
- 61 אזרחים ותיקים (65+) נהרגו מתחילת שנת 2020 בתאונות דרכים, 34 מהם נהרגו כהולכי רגל.
- 74 הולכי רגל נהרגו מתחילת שנת 2020 לעומת 73 הולכי רגל שנהרגו בתאריך המקביל בשנה שעברה.
- 89 אזרחים מהחברה הערבית נהרגו מתחילת השנה באונות דרכים לעומת 93 אזרחים שנהרגו בתאריך המקביל בשנה שעברה.
- 60 רוכבי אופנועים וקטנועים נהרגו מתחילת שנת 2020 בתאונות דרכים בהשוואה ל-54 רוכבים שנהרגו בתאריך המקביל בשנת 2019 – 11% יותר.
- 18 רוכבי אופניים וקורקינטים חשמליים נהרגו מתחילת השנה – הרוג אחד יותר מאשר בתאריך המקביל בשנת 2019.
- 35 נהגים צעירים נהרגו מתחילת השנה בתאונות דרכים לעומת 35 נהגים צעירים שנהרגו בתאריך המקביל בשנת 2019
- חודש אוגוסט היה הקטלני ביותר השנה – 39 הרוגים.
- 93 בני אדם נהרגו או נפצעו קשה בתאונות דרכים עם רכב כבד (אוטובוס ומשאיות) מתחילת שנת 2020.
- 126 בני אדם נהרגו בכבישים העירוניים ו-130 בני אדם נהרגו בכבישים בינעירוניים מתחילת שנת 2020.

ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק: "רוב הציבור חושש מתאונות הדרכים, אפילו יותר מהקורונה. זו סכנה יומיומית מוחשית לכולנו. הממשלה הראתה שהיא יודעת לאחד כוחות ולהילחם בקורונה ולהוריד את מספר הנדבקים, כך יש לנהוג גם בתאונות הדרכים שיישארו עוד הרבה אחרי הקורונה וימשיכו לגבות קורבנות. מהסקר עולה באופן ברור כי הציבור מאמין שלא תמיד רק הנהג אשם, גם לממשלה ולמשרד התחבורה והבטיחות בדרכים יש אחריות. לכן, העברת זריקת האחריות רק על הנהגים מובילה אותנו לכישלון שנה אחר שנה. את האסטרטגיה הכושלת הזאת חייבים לשנות. יש לשים בראש סדר העדיפויות את הצלת החיים, בדיוק כפי שקורה במאבק בקורונה. לכן יש לחזק את הבטיחות בדרכים, להוסיף כסף להגדלת מספר הניידות והשוטרים, לשיפור הכבישים האדומים ולטיפול ממוקד באוכלוסיות בסיכון. תאונות הדרכים הן לא גורל משמים ובמאבק משותף ניתן להציל חיים".
תגובות
הוסף תגובה
הוסף תגובה
השבוע מציינים ברחבי ישראל את שבוע הבטיחות בדרכים. מנתונים שאספה עמותת אור ירוק עולה כי 264 בני אדם נהרגו מתחילת שנת 2020 בתאונות דרכים לעומת 294 בני אדם שנהרגו בתאריך המקביל בשנה שעברה -ירידה של 10% בלבד וזאת למרות שני סגרים ארוכים וירידה חדה במספר כלי הרכב שנעים בכביש בכל יום. למרות הקורונה, מדינת ישראל רשמה עד כה בשנת 2020 עליה במספר רוכבי האופנועים והקטנועים ההרוגים מתאונות דרכים, כך גם נרשמה עליה בהולכי הרגל ההרוגים, רוכבי האופניים והקורקינטים. בתחומים נוספים כמו מותם של נהגים צעירים בתאונות דרכים וכמו כן אזרחי החברה הערבית ההרוגים, לא נרשמה ירידה משמעותית, בוודאי לא בהשוואה לירידה בנסועת כלי הרכב.
- דוח של המועצה האירופית לבטיחות בדרכים (ETSC) מדרג את ישראל במקום האחרון והגרוע בשינוי מספר ההרוגים מתאונות דרכים בשנת 2019 בהשוואה לשנת 2018. בעוד מדינות אירופה הצליחו לצמצם את מספר ההרוגים בתאונות דרכים ב- 3% בממוצע, בישראל נרשמה עליה של 17% בהרוגים.
- מדינות אירופה הורידו את מספר ההרוגים בתאונות דרכים במהלך הסגר הראשון בקורונה בשיעור ממוצע של 36% כמעט כפול מישראל (19%).
- בכל יום בממוצע נהרג אדם בתאונת דרכים בישראל.
- 19 ילדים (0-14) נהרגו בתאונות דרכים מתחילת שנת 2020 ו-134 ילדים נפצעו קשה.
- 61 אזרחים ותיקים (65+) נהרגו מתחילת שנת 2020 בתאונות דרכים, 34 מהם נהרגו כהולכי רגל.
- 74 הולכי רגל נהרגו מתחילת שנת 2020 לעומת 73 הולכי רגל שנהרגו בתאריך המקביל בשנה שעברה.
- 89 אזרחים מהחברה הערבית נהרגו מתחילת השנה באונות דרכים לעומת 93 אזרחים שנהרגו בתאריך המקביל בשנה שעברה.
- 60 רוכבי אופנועים וקטנועים נהרגו מתחילת שנת 2020 בתאונות דרכים בהשוואה ל-54 רוכבים שנהרגו בתאריך המקביל בשנת 2019 – 11% יותר.
- 18 רוכבי אופניים וקורקינטים חשמליים נהרגו מתחילת השנה – הרוג אחד יותר מאשר בתאריך המקביל בשנת 2019.
- 35 נהגים צעירים נהרגו מתחילת השנה בתאונות דרכים לעומת 35 נהגים צעירים שנהרגו בתאריך המקביל בשנת 2019
- חודש אוגוסט היה הקטלני ביותר השנה – 39 הרוגים.
- 93 בני אדם נהרגו או נפצעו קשה בתאונות דרכים עם רכב כבד (אוטובוס ומשאיות) מתחילת שנת 2020.
- 126 בני אדם נהרגו בכבישים העירוניים ו-130 בני אדם נהרגו בכבישים בינעירוניים מתחילת שנת 2020.

ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק: "רוב הציבור חושש מתאונות הדרכים, אפילו יותר מהקורונה. זו סכנה יומיומית מוחשית לכולנו. הממשלה הראתה שהיא יודעת לאחד כוחות ולהילחם בקורונה ולהוריד את מספר הנדבקים, כך יש לנהוג גם בתאונות הדרכים שיישארו עוד הרבה אחרי הקורונה וימשיכו לגבות קורבנות. מהסקר עולה באופן ברור כי הציבור מאמין שלא תמיד רק הנהג אשם, גם לממשלה ולמשרד התחבורה והבטיחות בדרכים יש אחריות. לכן, העברת זריקת האחריות רק על הנהגים מובילה אותנו לכישלון שנה אחר שנה. את האסטרטגיה הכושלת הזאת חייבים לשנות. יש לשים בראש סדר העדיפויות את הצלת החיים, בדיוק כפי שקורה במאבק בקורונה. לכן יש לחזק את הבטיחות בדרכים, להוסיף כסף להגדלת מספר הניידות והשוטרים, לשיפור הכבישים האדומים ולטיפול ממוקד באוכלוסיות בסיכון. תאונות הדרכים הן לא גורל משמים ובמאבק משותף ניתן להציל חיים".
תגובות
הוסף תגובה
הוסף תגובה