- כ"ב תשרי ה'תשפ"ד 07/10/2023מצב חירום - מענה ומידע לציבור
כתבות
בדרך- מהפכה בתחבורה הציבורית בפ"ת
ח' אייר ה'תשע"ט 13/05/2019
מערכת ′פיתה′
פתח תקוה לקראת מהפכה בתחום התחבורה הציבורית. לאור צמיחת העיר ושגשוגה צפויים בעיר שינויים רבים, בין היתר גשרים בז'בוטינסקי, מחלפים באזור צומת סירקין, בנוסף פתרונות תנועתיים בסירקין לקראת הבנייה הצפויה. שינויים נוספים: פתיחת מסופי תנועה בז'בוטינסקי ובמנחם בגין, הגברת תדירות והרחבת קווי תחבורה רבים ברחבי העיר ובמיוחד באזור שכונות הדרום שסבלו ממחסור בקווי אוטובוס, רכבת קלה, מטרו, נתיבי 'מהיר לעיר', נתיבים לרכיבת אופניים, הרחבת השירות של רכבת ישראל בתחנת קריית אריה ועוד. בתוך כך יתחילו גם העבודות לתחנה המרכזית החדשה וייפתח המסוף הזמני ברחוב מבצע קדש.
ראש העיר רמי גרינברג "אנו עושים בעיר מהפכה של ממש בתחום התחבורה. אנו בשיאם של עבודות רבות שבסופן תושבי העיר ייהנו מתחבורה ציבורית נוחה ונגישה. בנוסף, אנו רוצים לקדם את בניית התחנה המרכזית החדשה ברחוב אורלוב ולספק לתושבי העיר והסביבה תחנה מרכזית חדשיה ומודרנית, נוחה ונגישה. באופן זמני נפעיל את המסוף הזמני ברחוב מבצע קדש, במקום עליו החליט משרד התחבורה, ונעשה כל מאמץ לצמצם את הפגיעה באיכות חיי התושבים. בסופו של תהליך נזכה לתחנה מרכזית חדשה ומודרנית, כפי שראוי לעיר בסדר גודל כמו פתח תקוה".
התחנה המרכזית הישנה של פתח תקוה הוקמה ב-1957 והינה בפועל מגרש חנייה גדול המשמש כתחנת קצה לקווי אוטובוס, בדומה לתחנות אחרות שנבנו באותה התקופה. פתח תקוה של אותם הימים הייתה מושבה קטנה, והתחנה הפכה עם הזמן ללא רלוונטית לעיר מטרופולין, הרביעית בגודלה במדינה! התחנה ברחוב אורלוב ממוקמת בממשק צמוד למרכז העיר הוותיק והמזדקן, כך שהתחנה החדשה המתוכננת הינה חלק מהתכנית לחדש את מרכז העיר כולו. התחנה תפעל כמרכז המשמש עוגן הנותן שירותים לכלל רחובות מרכז העיר הסמוכים, וכן לאזור שיתפתח סביב, וזאת על ידי חנויות, מסעדות ובתי קפה הפונים לעבר אותם רחובות .
התחנה החדשה שתוקם על שטח התחנה הישנה תייצר שילוב נכון בין אמצעי תחבורה שונים (אוטובוסים, רכבת קלה, רכבים פרטיים ואופניים) ותאגד בתוכה את קווי האוטובוסים העירונים של פתח תקוה וגוש דן. התחנה תכלול חניון 'חנה וסע' בן 700 מקומות שיהיה מיועד לנוסעי הרכבת הקלה בואכה בני ברק, רמת גן , תל אביב-יפו ובת ים וכ-100 חניות נוספות. בנוסף תכלול התחנה מגדל משרדים בן כ-12,000 מ"ר ושטחי מסחר בהיקף של כ-7000 מ"ר.
צילום אמיר בן חיים
צילום לשכת הדובר
עד לסיום העבודות של התחנה המרכזית, שיימשכו כארבע שנים, יפעל מסוף זמני במתכונת מצומצמת. לא יהיה במקום מכון שטיפה ומתקן תדלוק כפי שיש בתחנות דומות וסך הכל יחנו במקום כ-60 אוטובוסים בלבד. היתר יופנו לחנייה בחניונים אחרים באזורי התעשייה בעיר.
זרימת התנועה ברחוב גיסין תישאר כפי שהייתה מאחר ותנועת האוטובוסים תהיה דרך רחוב מבצע קדש ובר כוכבא. מאחורי המסוף יש חניון לכ-60 רכבים פרטיים שישמש את באי המסוף ואת תושבי האזור.
תגובות
הוסף תגובה
הוסף תגובה
ראש העיר רמי גרינברג "אנו עושים בעיר מהפכה של ממש בתחום התחבורה. אנו בשיאם של עבודות רבות שבסופן תושבי העיר ייהנו מתחבורה ציבורית נוחה ונגישה. בנוסף, אנו רוצים לקדם את בניית התחנה המרכזית החדשה ברחוב אורלוב ולספק לתושבי העיר והסביבה תחנה מרכזית חדשיה ומודרנית, נוחה ונגישה. באופן זמני נפעיל את המסוף הזמני ברחוב מבצע קדש, במקום עליו החליט משרד התחבורה, ונעשה כל מאמץ לצמצם את הפגיעה באיכות חיי התושבים. בסופו של תהליך נזכה לתחנה מרכזית חדשה ומודרנית, כפי שראוי לעיר בסדר גודל כמו פתח תקוה".
התחנה המרכזית הישנה של פתח תקוה הוקמה ב-1957 והינה בפועל מגרש חנייה גדול המשמש כתחנת קצה לקווי אוטובוס, בדומה לתחנות אחרות שנבנו באותה התקופה. פתח תקוה של אותם הימים הייתה מושבה קטנה, והתחנה הפכה עם הזמן ללא רלוונטית לעיר מטרופולין, הרביעית בגודלה במדינה! התחנה ברחוב אורלוב ממוקמת בממשק צמוד למרכז העיר הוותיק והמזדקן, כך שהתחנה החדשה המתוכננת הינה חלק מהתכנית לחדש את מרכז העיר כולו. התחנה תפעל כמרכז המשמש עוגן הנותן שירותים לכלל רחובות מרכז העיר הסמוכים, וכן לאזור שיתפתח סביב, וזאת על ידי חנויות, מסעדות ובתי קפה הפונים לעבר אותם רחובות .
התחנה החדשה שתוקם על שטח התחנה הישנה תייצר שילוב נכון בין אמצעי תחבורה שונים (אוטובוסים, רכבת קלה, רכבים פרטיים ואופניים) ותאגד בתוכה את קווי האוטובוסים העירונים של פתח תקוה וגוש דן. התחנה תכלול חניון 'חנה וסע' בן 700 מקומות שיהיה מיועד לנוסעי הרכבת הקלה בואכה בני ברק, רמת גן , תל אביב-יפו ובת ים וכ-100 חניות נוספות. בנוסף תכלול התחנה מגדל משרדים בן כ-12,000 מ"ר ושטחי מסחר בהיקף של כ-7000 מ"ר.
צילום אמיר בן חיים
צילום לשכת הדובר
עד לסיום העבודות של התחנה המרכזית, שיימשכו כארבע שנים, יפעל מסוף זמני במתכונת מצומצמת. לא יהיה במקום מכון שטיפה ומתקן תדלוק כפי שיש בתחנות דומות וסך הכל יחנו במקום כ-60 אוטובוסים בלבד. היתר יופנו לחנייה בחניונים אחרים באזורי התעשייה בעיר.
זרימת התנועה ברחוב גיסין תישאר כפי שהייתה מאחר ותנועת האוטובוסים תהיה דרך רחוב מבצע קדש ובר כוכבא. מאחורי המסוף יש חניון לכ-60 רכבים פרטיים שישמש את באי המסוף ואת תושבי האזור.
תגובות
הוסף תגובה
הוסף תגובה
ידיעות בקצרה
ספורט
"בשביל הספורט" טור דעה מאת שי מייבסקי "מי הבא בתור ומי בתור הבא" ("איך קוראים לאהבה שלי", יהודה פוליקר ויעקב גלעד) אליך רב"ש
10/04/2024
כתבות
אירוע פלילי חמור הלילה בפ"ת
09/04/2024
כתבות
כמה חנייה שתרצו
31/03/2024
חינוך
החינוך הדתי פ"ת - בידיו
27/03/2024
מקומי
נעצר בחשד שחטף תיקים מנשים בעיר
26/03/2024
כתבות
מי קיבלו בעירייה את הסמכויות בתיקים החשובים לציבור ה′סרוג′?
22/03/2024
מקומי
ההצעה הראשונה של האופוזיציה בעירייה
13/03/2024
נדל"ן
תחזיקו טוב; מלון נוסף יוקם בפ"ת
12/03/2024
מקומי
הנשים המובילות בפ"ת
10/03/2024
מלחמת "חרבות ברזל" בפתח תקווה
מתפללים לשחרורם
14/11/2023