כתבות
סטודנט-מוביל – קיה פיקנטו במבחן דרכים
י"ד חשון ה'תשע"ה 07/11/2014
רפאל שוקרון
עם ההתחזקות המדהימה של קטגורית המיני בישראל קיה פיקנטו הפכה לאחת המכוניות הנמכרות ביותר בישראל והנמכרת ביותר בקטגוריה • שווה? יצאנו לבדוק
עד לפני שנים לא רבות קטגוריית המיני בישראל הייתה זניחה עד לא קיימת. בשנים האחרונות הקטגוריה זכתה בישראל לעדנה והסיכוי שהמכונית שלפניכם בפקק משתייכת לקטגוריה גבוה מאוד.
הישראלי הממוצע היה עד לא מזמן מכור למשפחומטית 1600 סמ"ק בתצורת סדאן אך אפילו הוא הבין שכשקונים רכב, כדאי לצאת קצת מהקופסא (תרתי משמע) ולהתאים את המכונית לצרכיו האמיתיים. בנוסף, נושא החיסכון הפך לשיקול כמעט מכריע בבחירת מכונית מה שהופך את הקטגוריה ליותר ויותר רלוונטית לישראלים רבים.
החלטנו לבחון את הפיקנטו, שלדעתי היא מכונית המיני המשמעותית ביותר במהפך זה, ולא רק בגלל מספר המסירות הגבוה שלה, אלא בעיקר בשל השימושיות, העיצוב והנוחות.
רכב המבחן שלנו הגיע ברמת אבזור בסיסית עם מנוע 1.25 ליטר המשודך לתיבת הילוכים אוטומטית בעלת ארבעה יחסי העברה, או בהגדרת היבואן - קיה פיקנטו 1.25 LX.
עיצוב
אין ספק שבקיה הבינו את מה שבאחות הגדולה, יונדאי, הבינו מזמן – מכונית מעוצבת, אמינה ושימושית היא קלף מנצח. הקיה פיקנטו נראית נפלא. למרות שהפיקנטו הנוכחית הושקה כבר ב 2011, סימני הגיל לא ניכרים בה. היא מרגישה רעננה ומעוצבת הודות לחרטום מחודד, פנסים קדמיים המשוכים לאחור וגריל קטן. החלק הקדמי משתלב טוב עם חתך הרכב בעל הקווים הנמשכים כלפי מעלה וכל אלו מעניקים לקטנה הזאת מראה ספורטיבי ונאה ביותר.
כשמתבוננים בה מאחור, נראה שהמעצב של קיה התעייף לאחר עיצוב החלק הקדמי ולכן חיפף בעיצוב החלק האחורי והתוצאה: מראה אחורי סטנדרטי של מכונית מיני עם פנסים מאורכים. למרות זאת, אין ספק שמדובר במכונית יפה מאוד.
בשעת מבחן. קיה פיקנטו (צילום: רפאל שוקרון)
בהתייחס לחלק הפנימי, אפשר להגיד שגם כאן עשו עבודה טובה בקיה. הדשבורד לא מקרין תחושה זולה והאיכות מספקת, למרות שהחומרים מהם הפיקנטו עשויה אינם מהמשובחים שיש. אמנם מדובר בפלסטיקה שחורה, אך הדשבורד של הפיקנטו לא קודר לעיניים הודות לפס מוכסף שמתחיל בצד הנוסע דרך חישורי ההגה ועד לדלת הנהג. אהבתי.
התנהגות כביש
רכב המבחן צויד במנוע 1.25 עם הספק של 85 כ״ס ויחס של 12.3/4000 קג״מ. מי שציפה ששמונים וחמישה הסוסים של המנוע יזניקו במהירות את הקטנה הזאת, ששוקלת 950 ק"ג, בכל פעם שהוא מצמיד את דוושת הגז, יתאכזב לגלות שהסוסים משתחררים מהאורווה באזור ה6000 סל"ד ועקיפה בנתיב דו מסלולי מומלצת בעיקר לבעלי לב חזק.
למרות זאת, בתחומי המהירות החוקית הפיקנטו מרגישה טוב מאוד ובעלת כוח מספיק לנסיעה אפילו מהחרמון לאילת וגם בעליות של הקסטל לא תרגישו חסרי אונים. כפי שוודאי הבנתם, המכונית הזו לא מיועדת לנסיעות בין עירוניות מאומצות או ארוכות. הפיקנטו, מרגישה הכי בנוח בשיטוטים בין רחובות תל אביב, שם היא זריזה מאוד ונעימה לנסיעה הודות למימדים, המזגן המעולה, הנוחות של המושבים, יחידת ההעברה והמנוע שעושים יחד עבודה טובה בהחלט.
בנסיעות בכביש מפותל, ההגה מפתיע לטובה ונותן תחושת תקשורת טובה עם הגלגלים שמקנה ביטחון רב בנסיעה במיוחד בסיבובים ובדרכים מפותלות. על התחושה הטובה של ההגה מתווסף כיול מתלים מפתיע ומעט נוקשה אשר מעביר תחושת אחיזה טובה לנהג אך עם זאת לא כל-כך משכך את מהמורות הכביש. צריכת הדלק שמדדתי, בנסיעה משולבת (ולא מאוד מאומצת) עמדה על כ 13 ק"מ לליטר לא רע אבל לגמרי לא מספק, ממכונית מיני היינו מצפים להרבה יותר.
נוחות
אין ספק שגם בתחום הנוחות עשו בקיה עבודה טובה. המושבים של הפיקנטו נוחים ותומכים. גם בנסיעה בין עירונית באורך בינוני הפיקנטו לא תגרום לכם לכאבי גב מיוחדים. המושבים מאחור טובים בהחלט ויאכלסו בקלות שלושה ילדים נטולי בוסטרים וכיסאות בטיחות או לחלופין שני מבוגרים (לא מומלץ יותר מזה!). תא המטען קטן, כמקובל בקטגוריה, ויכיל מזוודת טרולי קטנה ותיק גב אם תכננתם להפוך אותו למחסן נוסף, מה שהרבה ישראלים עושים ובכלל לא מומלץ – תשכחו מזה.
בקיה רצו לקרוץ לנהג הצעיר והוסיפו שקעיAUX ו- USBשדרכם תוכלו לנגן את רשימת השירים באייפון שלכם.
לסיכום:
מדובר במכונית טובה, במיוחד לאור הפידבקים שמדווחים על אמינות טובה וזאת לאחר שלוש שנים מהשקתה. למעט צריכת הדלק הלא מספקת אפשר להגיד שהפיקנטו עולה על מתחרותיה כמעט בכל קטגוריה ולא לחינם הפכה למלכת המכירות בקטגוריית המיני בישראל בשנת 2013.
למי היא מתאימה? בעיקר לסטודנטים שיכולים להרשות לעצמם או לכאלו שקצה נפשם בתחבורה הציבורית.
למי שמחפש מציאות אפשר למצוא פיקנטו יד שניה במחיר סביר ביד 2 (חשוב להתמקח על המחיר, השוק מוצף!) מומלץ לבדוק את מקוריות הרכב לפני שקונים ובמקרה שהרכב שימש כמכונית ליסינג או השכרה יש לדרוש את ההורדה ההולמת במחיר, ביחס למחירון לפני רכישת הרכב.
שנת לימודים פוריה!
תגובות
הוסף תגובה
הוסף תגובה
עם ההתחזקות המדהימה של קטגורית המיני בישראל קיה פיקנטו הפכה לאחת המכוניות הנמכרות ביותר בישראל והנמכרת ביותר בקטגוריה • שווה? יצאנו לבדוק
עד לפני שנים לא רבות קטגוריית המיני בישראל הייתה זניחה עד לא קיימת. בשנים האחרונות הקטגוריה זכתה בישראל לעדנה והסיכוי שהמכונית שלפניכם בפקק משתייכת לקטגוריה גבוה מאוד.
הישראלי הממוצע היה עד לא מזמן מכור למשפחומטית 1600 סמ"ק בתצורת סדאן אך אפילו הוא הבין שכשקונים רכב, כדאי לצאת קצת מהקופסא (תרתי משמע) ולהתאים את המכונית לצרכיו האמיתיים. בנוסף, נושא החיסכון הפך לשיקול כמעט מכריע בבחירת מכונית מה שהופך את הקטגוריה ליותר ויותר רלוונטית לישראלים רבים.
החלטנו לבחון את הפיקנטו, שלדעתי היא מכונית המיני המשמעותית ביותר במהפך זה, ולא רק בגלל מספר המסירות הגבוה שלה, אלא בעיקר בשל השימושיות, העיצוב והנוחות.
רכב המבחן שלנו הגיע ברמת אבזור בסיסית עם מנוע 1.25 ליטר המשודך לתיבת הילוכים אוטומטית בעלת ארבעה יחסי העברה, או בהגדרת היבואן - קיה פיקנטו 1.25 LX.
עיצוב
אין ספק שבקיה הבינו את מה שבאחות הגדולה, יונדאי, הבינו מזמן – מכונית מעוצבת, אמינה ושימושית היא קלף מנצח. הקיה פיקנטו נראית נפלא. למרות שהפיקנטו הנוכחית הושקה כבר ב 2011, סימני הגיל לא ניכרים בה. היא מרגישה רעננה ומעוצבת הודות לחרטום מחודד, פנסים קדמיים המשוכים לאחור וגריל קטן. החלק הקדמי משתלב טוב עם חתך הרכב בעל הקווים הנמשכים כלפי מעלה וכל אלו מעניקים לקטנה הזאת מראה ספורטיבי ונאה ביותר.
כשמתבוננים בה מאחור, נראה שהמעצב של קיה התעייף לאחר עיצוב החלק הקדמי ולכן חיפף בעיצוב החלק האחורי והתוצאה: מראה אחורי סטנדרטי של מכונית מיני עם פנסים מאורכים. למרות זאת, אין ספק שמדובר במכונית יפה מאוד.
.jpg)
בהתייחס לחלק הפנימי, אפשר להגיד שגם כאן עשו עבודה טובה בקיה. הדשבורד לא מקרין תחושה זולה והאיכות מספקת, למרות שהחומרים מהם הפיקנטו עשויה אינם מהמשובחים שיש. אמנם מדובר בפלסטיקה שחורה, אך הדשבורד של הפיקנטו לא קודר לעיניים הודות לפס מוכסף שמתחיל בצד הנוסע דרך חישורי ההגה ועד לדלת הנהג. אהבתי.
התנהגות כביש
רכב המבחן צויד במנוע 1.25 עם הספק של 85 כ״ס ויחס של 12.3/4000 קג״מ. מי שציפה ששמונים וחמישה הסוסים של המנוע יזניקו במהירות את הקטנה הזאת, ששוקלת 950 ק"ג, בכל פעם שהוא מצמיד את דוושת הגז, יתאכזב לגלות שהסוסים משתחררים מהאורווה באזור ה6000 סל"ד ועקיפה בנתיב דו מסלולי מומלצת בעיקר לבעלי לב חזק.
למרות זאת, בתחומי המהירות החוקית הפיקנטו מרגישה טוב מאוד ובעלת כוח מספיק לנסיעה אפילו מהחרמון לאילת וגם בעליות של הקסטל לא תרגישו חסרי אונים. כפי שוודאי הבנתם, המכונית הזו לא מיועדת לנסיעות בין עירוניות מאומצות או ארוכות. הפיקנטו, מרגישה הכי בנוח בשיטוטים בין רחובות תל אביב, שם היא זריזה מאוד ונעימה לנסיעה הודות למימדים, המזגן המעולה, הנוחות של המושבים, יחידת ההעברה והמנוע שעושים יחד עבודה טובה בהחלט.
בנסיעות בכביש מפותל, ההגה מפתיע לטובה ונותן תחושת תקשורת טובה עם הגלגלים שמקנה ביטחון רב בנסיעה במיוחד בסיבובים ובדרכים מפותלות. על התחושה הטובה של ההגה מתווסף כיול מתלים מפתיע ומעט נוקשה אשר מעביר תחושת אחיזה טובה לנהג אך עם זאת לא כל-כך משכך את מהמורות הכביש. צריכת הדלק שמדדתי, בנסיעה משולבת (ולא מאוד מאומצת) עמדה על כ 13 ק"מ לליטר לא רע אבל לגמרי לא מספק, ממכונית מיני היינו מצפים להרבה יותר.
נוחות
אין ספק שגם בתחום הנוחות עשו בקיה עבודה טובה. המושבים של הפיקנטו נוחים ותומכים. גם בנסיעה בין עירונית באורך בינוני הפיקנטו לא תגרום לכם לכאבי גב מיוחדים. המושבים מאחור טובים בהחלט ויאכלסו בקלות שלושה ילדים נטולי בוסטרים וכיסאות בטיחות או לחלופין שני מבוגרים (לא מומלץ יותר מזה!). תא המטען קטן, כמקובל בקטגוריה, ויכיל מזוודת טרולי קטנה ותיק גב אם תכננתם להפוך אותו למחסן נוסף, מה שהרבה ישראלים עושים ובכלל לא מומלץ – תשכחו מזה.
בקיה רצו לקרוץ לנהג הצעיר והוסיפו שקעיAUX ו- USBשדרכם תוכלו לנגן את רשימת השירים באייפון שלכם.
לסיכום:
מדובר במכונית טובה, במיוחד לאור הפידבקים שמדווחים על אמינות טובה וזאת לאחר שלוש שנים מהשקתה. למעט צריכת הדלק הלא מספקת אפשר להגיד שהפיקנטו עולה על מתחרותיה כמעט בכל קטגוריה ולא לחינם הפכה למלכת המכירות בקטגוריית המיני בישראל בשנת 2013.
למי היא מתאימה? בעיקר לסטודנטים שיכולים להרשות לעצמם או לכאלו שקצה נפשם בתחבורה הציבורית.
למי שמחפש מציאות אפשר למצוא פיקנטו יד שניה במחיר סביר ביד 2 (חשוב להתמקח על המחיר, השוק מוצף!) מומלץ לבדוק את מקוריות הרכב לפני שקונים ובמקרה שהרכב שימש כמכונית ליסינג או השכרה יש לדרוש את ההורדה ההולמת במחיר, ביחס למחירון לפני רכישת הרכב.
שנת לימודים פוריה!
תגובות
הוסף תגובה
הוסף תגובה